Ο πρώτος αγώνας του εφετινού θεσμού που ολοκληρώνεται σήμερα στο πριγκιπάτο του Μονακό σηματοδοτεί την έναρξη μιας εντελώς διαφορετικής περιόδου στην ιστορία των αγώνων ράλι, καθώς η χρήση της plug-in υβριδικής τεχνολογίας και η αύξηση της ισχύος των αυτοκινήτων αλλάζουν το τοπίο για τους οδηγούς αλλά και για τους θεατές, που θα απολαμβάνουν πλέον υψηλότερες ταχύτητες και διαφορετικό ήχο. Η συνύπαρξη του turbo κινητήρα βενζίνης των 1,6 λίτρων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 136 ίππων αποδίδει συνδυαστική ισχύ που υπερβαίνει τους 500 ίππους και ροπή που προσεγγίζει τα 500 Nm, ενώ η μπαταρία των 3,9 kWh φορτίζεται τόσο κατά το φρενάρισμα στη διάρκεια των ειδικών διαδρομών όσο και από την πρίζα όταν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα βρίσκονται στο Service Park. Αυτή η ηλεκτρική ενέργεια θα αξιοποιηθεί από τα πληρώματα σε ζώνες μηδενικών ρύπων όπως, για παράδειγμα, τα κέντρα των πόλεων όσο και μέσα στις ειδικές διαδρομές για την επικουρική λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα. Μηχανολογικά το σειριακό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων, η μικρότερη διαδρομή της ανάρτησης, η απουσία κεντρικού διαφορικού αλλά και ο περιορισμός των αεροδυναμικών βοηθημάτων αυξάνουν τον βαθμό δυσκολίας για τα πληρώματα, που καλούνται να λύσουν τον πιο ενδιαφέροντα γρίφο στο WRC μετά την εποχή των Group B αγωνιστικών αυτοκινήτων. Αναμφισβήτητοι πρωταγωνιστές του εφετινού πρωταθλήματος θα είναι τα κατηγορίας Rally 1 αυτοκίνητα Toyota (Yaris), Hyundai (i20) και M-Sport Ford (Fiesta), ενώ τη μοναδική εκκρεμότητα στο πρόγραμμα των 13 αγώνων αποτελεί το ένατο ράλι της χρονιάς που θα διεξαχθεί από τις 18 έως τις 21 Αυγούστου σε άγνωστο, μέχρι στιγμής, τόπο πριν από το δικό μας Ράλι Ακρόπολις (8-11/9).