Στη σκιά του Yaris, του best-seller της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου ανεξαρτήτως εταιρείας, τιμής και τύπου αμαξώματος, το μικρότερο Aygo διαγράφει τη δική του πορεία προτάσσοντας την ονομασία προέλευσης και τα τολμηρά αισθητικά χαρακτηριστικά του σε μια διόλου εύκολη κατηγορία. Και αυτό διότι μπορεί να θεωρηθεί πρώτο αυτοκίνητο για έναν νέο οδηγό, δεύτερο για μια οικογένεια με καθημερινές αστικές υποχρεώσεις ή το μοναδικό για κάποιον που απλώς χρειάζεται ένα όχημα για να μετακινείται από το σημείο Α στο σημείο Β.

Η λύση στην εξίσωση αυτή είναι πολυπαραγοντική, γι’ αυτό και η Toyota στην πρόσφατη ανανέωση του μοντέλου το προίκισε με 10 διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού, κάτι που δεν συναντάς σε άλλη αντίστοιχη πρόταση διατηρώντας τον έναν και μοναδικό κινητήρα βενζίνης των 998 κ.εκ. που γνωρίζουμε από το παρελθόν. Αυτή η αφοριστική τακτική ωστόσο δεν στέρησε από το τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό μοτέρ την ευκαιρία της ανανέωσης ώστε να πληροί τις νεότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων κερδίζοντας, παραδόξως, τρεις επιπλέον ίππους – 72 πλέον από τους 69 του παρελθόντος – και λίγο περισσότερη ροπή σε ένα ευρύτερο φάσμα στροφών.

Αν και στο πεδίο των μεγεθών αυτό είναι το απτό όφελος, εκείνο που μετρά περισσότερο είναι οι παρεμβάσεις που μείωσαν θεαματικά τον θόρυβο και τους κραδασμούς του μοτέρ, ενώ αν έχετε οδηγήσει την προηγούμενη γενιά Aygo θα αντιληφθείτε τώρα ότι οι νέες ρυθμίσεις στο σύστημα διεύθυνσης και στις αναρτήσεις το καθιστούν πιο ακριβές, πιο σταθερό και πιο ευχάριστο. Ετσι, από αστικός πρωταγωνιστής το μικρότερο Toyota μετατράπηκε σε έναν ικανό περιαστικό «παίκτη», δεδομένων των μικρών του διαστάσεων και της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου.

Η ειδοποιός διαφορά

Η λέξη X-shift στην κορυφή της σελίδας υποδηλώνει ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε το αυτοματοποιημένο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων το οποίο αλλάζει την εικόνα του Aygo προς δύο κατευθύνσεις: αρχικώς το κάνει πιο εύκολο στην κίνηση της πόλης, καθώς απαλλάσσεστε από τις χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων, ενώ μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι αποκτάτε μια πιο συμμετοχική αίσθηση στην οδήγηση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα ενθουσιαστείτε. Δευτερευόντως, το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων εμφανίζει ελάχιστα υψηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2 που όμως δεν μεταβάλλουν ουσιαστικά το κόστος χρήσης.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5,1 λίτρα για κάθε 100 χλμ., τιμή συμβατή με τον ρόλο του Aygo, το οποίο μάς κέρδισε και με την εξοπλιστική πληρότητα που διαμορφώνουν οι συνδυασμοί διαφορετικών στοιχείων, ηλεκτρικών λειτουργιών, διχρωμιών, συστημάτων υποστήριξης του οδηγού και αποφυγής συγκρούσεων. Οι νεότεροι σε ηλικία οδηγοί και οι εραστές της τεχνολογίας θα εκτιμήσουν τον τρόπο λειτουργίας της έγχρωμης οθόνης επτά ιντσών που εξυπηρετεί το σύστημα πολυμέσων X-Touch, τις φωνητικές λειτουργίες και τις δυνατότητες συνδεσιμότητας μέσω των δημοφιλών Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink. Σε ό,τι αφορά τις παραχωρήσεις που θα κληθείτε να κάνετε, ανεξαρτήτως κιβωτίου ταχυτήτων ή τρίθυρης / πεντάθυρης έκδοσης, αυτές αφορούν τα μόλις 168 λίτρα του χώρου αποσκευών και το περιορισμένο άνοιγμα προς τα έξω των πίσω παραθύρων. Κατά τα λοιπά οι τρίθυρες εκδόσεις πωλούνται στη χώρα μας από 9.890 ευρώ και οι πεντάθυρες από 10.220 ευρώ.