Απόδειξη ηλεκτρικής υπεροχής
Διαθέσιμο πλέον και στη χώρα μας σε όλες τις εκδόσεις του, το προαιρετικά επταθέσιο SUV της Mercedes EQ αποτελεί σήμερα την πιο ξεχωριστή πρόταση στην γκάμα των μοντέλων της
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Ακούγοντας τον Gorden Wagener, επικεφαλής του τομέα σχεδίασης του Mercedes-Benz Group, να μιλάει για τη στρατηγική από την οποία προέκυψε το σχήμα και το μέγεθος της EQB, μπορείς να αντιληφθείς ότι τα μόνα όρια που υπάρχουν στη δημιουργικότητα του τμήματός του είναι αυτά που θέτει ο ίδιος.
Η off-road παράδοση της μάρκας, η τεχνογνωσία της στην εκμετάλλευση κάθε εκατοστού της αρχιτεκτονικής κάθε μοντέλου αλλά και το τεράστιο πλεονέκτημα που παρέχει στους σχεδιαστές η ηλεκτρική τεχνολογία – διαγράφοντας καταναγκασμούς που λόγω του όγκου των μηχανικών μερών κυριαρχούν στα μοντέλα με θερμικούς κινητήρες – απέφερε θεαματικά αποτελέσματα σε διαφορετικούς τομείς.
Το SUV που βλέπετε στις φωτογραφίες έχει μήκος 4,684, πλάτος 1,834 και ύψος 1,667 μέτρα, διαστάσεις που το κατατάσσουν στα συμπαγή μοντέλα της Mercedes EQ. Ενα από τα «μυστικά» της αποδοτικότητάς του στον τομέα της αυτονομίας κίνησης εντοπίζεται στην υιοθέτηση μια σειράς τεχνικών λύσεων που διατηρούν τον αεροδυναμικό συντελεστή στο 0,28 παρά το κιβωτοειδές σχήμα του αμαξώματος. Η έμπνευση για τις γραμμές του θα πρέπει να αναζητηθεί στη συμβατικής τεχνολογίας GLB ή ακόμη πιο πίσω στις GL-Class και G-Wagen που χρησιμοποιούνται ως σημεία αναφοράς για να αναδείξουν τις μεταφορικές και άλλες ικανότητες του αυτοκινήτου που, πρώτα και πάνω από όλα, είναι αμιγώς ηλεκτρικό.
Η κεντρική ιδέα
Γλιστρώντας στην προϊoντική χαραμάδα ανάμεσα στη μικρότερη EQA και τη μεγαλύτερη EQC, η EQB είναι εξ ορισμού δισυπόστατη καθώς είναι ταυτόχρονα ένα οικογενειακό SUV μηδενικών εκπομπών ρύπων και θορύβου για πέντε ή προαιρετικά για επτά επιβάτες αλλά και ένα μέσο απόδρασης με πολύ χώρο για όσα ένα αγαπημένο σπορ, στην ύπαιθρο ή αλλού, απαιτεί. Για αυτόν τον λόγο υπάρχουν συγκεκριμένες στυλιστικές επιλογές στον θάλαμο επιβατών που δεν συναντάμε αλλού. Το ταμπλό διαθέτει από μία εσοχή στον χώρο του οδηγού και του συνοδηγού ενώ το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX (Mercedes-Benz User Experience) κυριαρχεί εδώ στην «παραδοσιακή» μορφή του με τις δύο διαδοχικά τοποθετημένες οθόνες υψηλής ευκρίνειας. Πέρα από τις προβλεπόμενες λειτουργίες χειρισμού του (μέσω αφής στο τιμόνι, την κεντρική κονσόλα, την ίδια την οθόνη αλλά και με φωνητικές εντολές) το MBUX διαθέτει επιπλέον την ειδική ενότητα ενδείξεων EQ, από την οποία ο οδηγός μπορεί να ελέγξει χρήσιμες λεπτομέρειες σχετικά με την κατανάλωση ή τη διατήρηση ενέργειας, την αυτονομία και τη φόρτιση της μπαταρίας. Γύρω από τις οθόνες ο στιβαρός χαρακτήρας της κατασκευής εντείνεται από τα κυλινδρικά στοιχεία και τις πινελιές αλουμινίου ενώ ανάλογα με τη γραμμή σχεδίασης και εξοπλισμού, ο διάκοσμος με κρυφό φωτισμό και οι λεπτομέρειες σε ροζ χρυσό στα στόμια των αεραγωγών, στα καθίσματα και στο κλειδί του οχήματος υπαινίσσονται τον ηλεκτρικό χαρακτήρα της EQB.
Η ειδοποιός διαφορά
Στη στήλη που βρίσκεται στη δεξιά σελίδα θα διαβάσετε αναλυτικά για τον τρόπο που η EQB διαχειρίζεται διαφορετικές χωροταξικές απαιτήσεις ικανοποιώντας ανάγκες ή επιθυμίες που αφορούν από ένα έως επτά άτομα με χώρο αποσκευών που μπορεί να φτάσει ακόμη και στα 1.710 λίτρα. Θα δείτε επίσης πως η χρήση ενός ηλεκτροκινητήρα στη δικίνητη EQB 250 των 190 ίππων ή δύο ηλεκτροκινητήρων στις τετρακίνητες EQB 300 4MATIC και EQB 350 4MATIC, απόδοσης 229 και 293 ίππων αντίστοιχα, διαμορφώνει όχι μόνο τις τιμές πώλησης (με το αυτοκίνητο στις δύο πρώτες εκδόσεις του να κοστίζει λιγότερο από την αρχική τιμή του, χάρη στις επιδοτήσεις του προγράμματος «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ») αλλά και προσανατολίζει τον υποψήφιο αγοραστή του για την ενδεδειγμένη επιλογή. Αν και οι επιδόσεις δεν αποτελούν το κυρίαρχο κριτήριο επιλογής η EQB λόγω ηλεκτροκίνησης επιταχύνεται από στάση σε χρόνους από 6,2 έως 9,2 δευτερόλεπτα, με τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα για λόγους ορθής χρήσης. Στο σχετικό πεδίο θα διαβάσετε επίσης για τους τρόπους και τους χρόνους φόρτισης του αυτοκινήτου, το οποίο ως μέλος της οικογένειας Mercedes-EQ ξεχωρίζει και για την ηλεκτρική «ευφυΐα» του. Πέρα από την αυτονόητη διαχείριση της κατανάλωσης ενέργειας μέσω των προγραμμάτων οδήγησης, η πλοήγηση με τη λειτουργία Electric Intelligence που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό της EQB διευκολύνει την καθημερινή χρήση της καθώς υπολογίζει την ταχύτερη διαδρομή προς κάθε προορισμό. Με βάση συνεχείς προσομοιώσεις αυτονομίας, το σύστημα προβλέπει πιθανές αναγκαίες στάσεις για φόρτιση και αξιολογεί μέσω των αισθητήρων και της αναγνώρισης των σημάτων οδικής κυκλοφορίας άλλους παράγοντες, όπως την τοπογραφία της διαδρομής και τις καιρικές συνθήκες. Επίσης αντιδρά δυναμικά σε αλλαγές όπως, για παράδειγμα, αυτές που αφορούν τις κυκλοφοριακές συνθήκες ή το προσωπικό στυλ οδήγησης που επιλέγεται κάθε φορά. Επιπλέον, η πλοήγηση με Electric Intelligence διασφαλίζει ότι η μπαταρία υψηλής τάσης φτάνει στη βέλτιστη θερμοκρασία πριν την προγραμματισμένη στάση φόρτισης, εάν χρειάζεται. Τέλος, η υπηρεσία Mercedes Me Charge επιτρέπει στους χρήστες των μοντέλων Mercedes-EQ να χρησιμοποιούν σταθμούς φόρτισης διαφόρων παρόχων επωφελούμενοι από μία ενιαία λειτουργία πληρωμής με απλές διαδικασίες χρέωσης. Με την EQB το Mercedes me Charge προσφέρεται για ένα έτος χωρίς χρέωση.
Χώροι παντού, για όλους
Το κρίσιμο μέγεθος (2,829 μέτρα) του μεταξονίου της EQB παρέχει την προαιρετική επιλογή μιας τρίτης σειράς καθισμάτων, με τα δύο ανεξάρτητα καθίσματα εκεί να φιλοξενούν άτομα με ύψος έως 1,65 μέτρα ή παιδιά σε παιδικά καθίσματα με isofix υποδοχές. Ετσι η EQB μπορεί να φιλοξενήσει συνολικά τέσσερα παιδικά καθίσματα και ακόμη ένα στο κάθισμα του συνοδηγού, τα οποία καλύπτονται σε περίπτωση ατυχήματος και από τους αερόσακους τύπου κουρτίνας. Η χωρητικότητα του επίπεδου χώρου αποσκευών ξεκινά από τα 495 λίτρα στην πενταθέσια ή από τα 465 λίτρα στην επταθέσια διάταξη. Σημειώστε επίσης ότι η δεύτερη σειρά σύρεται εμπρός/πίσω κατά 14 εκατοστά και οι πλάτες των καθισμάτων της ρυθμίζονται σε διαφορετικές κλίσεις ήδη από τον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου.
Χρόνοι φόρτισης και Mercedes Me Charge
Με μπαταρία 66,4 kWh, που συνοδεύεται από εγγύηση οκτώ ετών ή για 160.000 χλμ.,
η EQB αποδίδει αυτονομία κίνησης 474 χλμ. στη δικίνητη έκδοση EQB 250 και έως 423 χλμ. σε ρεαλιστικές συνθήκες κίνησης στις τετρακίνητες εκδόσεις EQB 300 4MATIC και EQB 350 4MATIC. Μια γρήγορη φόρτιση σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC (έως 100 kW) για το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας απαιτεί 32 λεπτά της ώρας ενώ αρκούν 15 λεπτά για μια αυτονομία περίπου 150 χλμ. Μια πλήρης φόρτιση σε wallbox 11 kW απαιτεί πέντε ώρες και 45 λεπτά. Μέσω του προγράμματος Mercedes Me Charge, οι οδηγοί της μπορούν να χρησιμοποιούν ένα από τα πιο εκτεταμένα δίκτυα φόρτισης στον κόσμο, με περισσότερους από 160 φορτιστές να βρίσκονται στην Ελλάδα και τον εντοπισμό τους να πραγματοποιείται μέσω εφαρμογής στο smartphone.
Εκδόσεις και τιμές πώλησης
Η πρόσφατη έλευση της αποκλειστικά δικίνητης EQB 250 στην ελληνική αγορά διαμορφώνει την εισαγωγική τιμή του μοντέλου στα 54.970 ευρώ, ωστόσο καθώς η λιανική τιμή προ φόρων δεν ξεπερνά τις 50.000 ευρώ η συγκεκριμένη έκδοση εμπίπτει στην επιδότηση του προγράμματος «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ», με την τελική τιμή να διαμορφώνεται κοντά στις 47.000 ευρώ. Αντίστοιχα, η τιμή πώλησης της τετρακίνητης EQB 300 4MATIC χωρίς την επιδότηση του προγράμματος «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» ξεκινά από τα 61.850 ευρώ και με αυτή διαμορφώνεται κοντά στις 54.000 ευρώ. Εκτός επιδότησης βρίσκεται η ισχυρότερη όλων, EQB 350 4MATIC,
η οποία κοστίζει 64.250 ευρώ. Στον εξοπλισμό όλων των εκδόσεων περιλαμβάνεται καλώδιο φόρτισης μήκους τεσσάρων μέτρων για οικιακή πρίζα αλλά και καλώδιο
για τη φόρτιση σε επιτοίχιο φορτιστή (wallbox).

