Η Μαριούπολη, η ιστορική πόλη της Νοτιοανατολικής Ουκρανίας, δεν υπάρχει πια. Από όταν εισέβαλαν σε αυτή τα ρωσικά στρατεύματα και άρχισαν να την πολιορκούν πριν από έναν μήνα περίπου. Τα δεδομένα είναι συντριπτικά. Σύμφωνα με τον δήμαρχο της Μαριούπολης, Βαντίμ Μποϊτσένκο, το 40% της πόλης έχει καταστραφεί, ενώ το 90% των κτιρίων της έχει υποστεί ζημιές. Τίποτα βέβαια δεν ξεπερνά το γεγονός ότι σχεδόν 5.000 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους, μεταξύ των οποίων 210 παιδιά. «Πιστεύουμε όντως ότι μπορεί να είναι χιλιάδες οι θάνατοι αμάχων στη Μαριούπολη» έλεγε στο Reuters η Ματίλντα Μπόγκνερ, επικεφαλής της αποστολής του ΟΗΕ για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Ουκρανία. Οι φωτογραφίες και τα βίντεο καταστροφής είναι συγκλονιστικά, ακόμα και για το εξοικειωμένο κοινό σε εικόνες πολέμου, καθώς πλέον όλα μπορούν να καταγραφούν και να αναμεταδοθούν μεταφέροντας τη νοσηρή ατμόσφαιρα, η οποία συχνά γίνεται άλλη μια είδηση προς επιφανειακή κατανάλωση. Ορισμένα έργα τέχνης θα επιβιώσουν ως διαχρονικά σύμβολα των δεινών του πολέμου, όπως ακριβώς συνέβη και με την «Γκερνίκα» (1937) του Πάμπλο Πικάσο, το πιο διάσημο έργο για τη βιαιότητα και την απανθρωπιά των ενόπλων συγκρούσεων που έγινε με αφορμή τον καταστροφικό βομβαρδισμό της βασκικής πόλης από τα γερμανικά και ιταλικά στρατεύματα την άνοιξη του 1937, πριν από σχεδόν 85 χρόνια.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω