Μια ακόμα εβδομάδα, αυτή που πέρασε, χωρίς μία πρόσκληση που να αφορά κάποιο σπουδαίο πολιτιστικό γεγονός. Οι προσκλήσεις που κάποτε έφθαναν συνέχεια με courier ή γέμιζαν «ασφυκτικά» το e-mail σου, είναι σχεδόν εξαφανισμένες. Υπάρχουν κάποιες εκθέσεις σε μικρές γκαλερί, οι οποίες όμως κάνουν αθόρυβα εδώ και χρόνια σοβαρή δουλειά με αξιόλογους εικαστικούς, κυρίως της νέας γενιάς. Εμείς εδώ, μέσα από τις σελίδες του Πολιτισμού αλλά και των Βιβλίων, παρουσιάζουμε πάντα τα καλύτερα και πλέον αξιόλογα στον χώρο της τέχνης και της συγγραφής. Τι καλύτερο άλλωστε από το να επισκεφθείς μία νέα έκθεση ή μία άλλη πιο «παλιά» σε ένα μουσείο. Επισκέφθηκα μία-δυο γκαλερί και έναν μουσειακό χώρο και πρέπει να σας πληροφορήσω ότι αν πάτε πρωί ή μεσημεράκι, τα «πράγματα» είναι μια χαρά. Δεν υπάρχει συνωστισμός, τηρούνται αυστηρά τα μέτρα ασφαλείας για την COVID-19 και εσείς θα αισθανθείτε καλά μέσα σε αίθουσες οι οποίες εκπέμπουν κάτι το μαγικό. Γιατί τι άλλο από μαγεία είναι η τέχνη; Ιδιαίτερα οι εικαστικές τέχνες. Νιώθεις κάτι σαν ψυχική ανάταση μπροστά σε ένα μοναδικό γλυπτό ή έναν εξαιρετικό πίνακα. Αισθάνεσαι ότι «ταξιδεύεις» κάπου μακριά. Ιδιαίτερα αυτές τις ημέρες που ακούς μόνο γύρω από θλιβερά γεγονότα. Επικίνδυνο το σκηνικό με την Τουρκία, άσχημα διεθνή γεγονότα, βιασμοί, λοιμοί, καταποντισμοί και μια δολοφονία που συγκλόνισε ολόκληρη την Ελλάδα. Αυτή του μόλις 19 ετών φιλάθλου στη Θεσσαλονίκη. Ο κόσμος τελικά γύρω μας, γίνεται όλο και πιο σκληρός, βίαιος, αποκρουστικός. Ολοι ελπίζουμε σε καλύτερες ημέρες, αντιμετωπίζουμε όμως μια πραγματικότητα «τυλιγμένη» σε γκρίζα, μελαγχολικά χρώματα. Κάτι σαν «αντίδοτο» μέσα στο γκρίζο και γεγονότα θλιβερά, αποτρόπαια όπως η εν ψυχρώ δολοφονία ενός παιδιού που δεν πρόλαβε να ζήσει, το εκρηκτικό κόκκινο του Anish Kapoor. Ενας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες διεθνώς, εκθέτει στις 20 Απριλίου στην Biennale της Βενετίας. Το Palazzo Manfrin θα γεμίσει με εκπληκτικά έργα τέχνης και την «υπογραφή» του Anish Kapoor Foundation. Στη Βενετία αυτή τη χρονιά αναμένεται να γίνει χαμός, όσον αφορά αυτούς που θα εκθέσουν και τις γκαλερί που θα είναι στην Biennale. Ολοι επιθυμούν να κάνουν κάτι μεγαλειώδες μετά από δύο χρόνια, σε μια εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση λόγω της COVID-19…

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω