Ανατροπή του επιχειρηματικού σκηνικού παρατηρείται στην ακτοπλοΐα, καθώς κατά τη δεκαετή ύφεση ο κλάδος άλλαξε χέρια. Οι κορυφαίες εταιρείες όπως η Attica Group, που λειτουργεί τις γραμμές Blue Star, Super Fast και Hellenic Seaways, αλλά και οι ANEK και Minoan Lines είδαν το μερίδιο αγοράς τους να συρρικνώνεται από περίπου 70% το 2009 σε 38% σήμερα, υπέρ μιας ομάδας 20 μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που γιγαντώθηκαν μέσα στην κρίση, κερδίζοντας το 62% της αγοράς. Οι «μεγάλοι παίκτες» του κλάδου έπρεπε εξάλλου την περίοδο αυτή να περιορίσουν τις δραστηριότητές τους ως αποτέλεσμα της αναγκαστικής απομόχλευσης μέσω της ανάγκης αποπληρωμής των δανείων τους και μείωσης της έκθεσής τους στους πιστωτές τους, κάτι που εκμεταλλεύθηκαν οι «νέοι μικρότεροι παίκτες», αναπτύσσοντας τα δικά τους, διαφορετικά σε πολλές περιπτώσεις, επιχειρηματικά μοντέλα, λειτουργώντας πλοία υψηλών ταχυτήτων κατά την υψηλή μόνο περίοδο της ακτοπλοϊκής αγοράς και αναζητώντας άλλες εναλλακτικές, σε σχέση με τους μεγάλους, πηγές χρηματοδότησης.

Η άτυπη ναυμαχία

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω