Μπορεί άραγε η ροή της πληροφορίας στα κοινωνικά δίκτυα να χειραγωγηθεί προκειμένου να αλλάξει η εντύπωση ορισμένων χρηστών για την πρόθεση ψήφου των υπόλοιπων «δικτυωμένων», πράγμα το οποίο μπορεί ακόμη και να αλλάξει το εκλογικό αποτέλεσμα; Μπορεί, λέει ομάδα αμερικανών και βρετανών επιστημόνων σε πρόσφατο άρθρο στην επιθεώρηση «Nature».

Οι ερευνητές ανέπτυξαν ένα μοντέλο βασισμένο στη θεωρία παιγνίων για να μελετήσουν την απόφαση ψήφου και το εφάρμοσαν με τη βοήθεια 2.520 εθελοντών. Για να περιγράψουν το μέγεθος της διαπιστωμένης επίδρασης των αλγορίθμων στην απόφαση ψήφου οι ερευνητές χρησιμοποιούν τον όρο «gerrymandering», ο οποίος σημαίνει τη χειραγώγηση των εκλογικών περιφερειών έτσι ώστε να προκύψει ένα συγκεκριμένο εκλογικό αποτέλεσμα.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω