8 παίκτες στη μάχη για την Αττική οδό
Σκληρή διεκδίκηση αλλά και υψηλό τίμημα για τη νέα σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου για 25 έτη
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Οκτώ επενδυτικά σχήματα, με σημαντικές διεθνείς παρουσίες, υπέβαλαν φακέλους Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για τη νέα σύμβαση παραχώρησης υπηρεσιών σχετικά με τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής οδού για 25 έτη.
Στην πρώτη αυτή φάση του διαγωνισμού εκδήλωσαν ενδιαφέρον εταιρείες διαχείρισης παραχωρήσεων και funds από την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία, την Ολλανδία και την Αυστραλία, μαζί με μεγάλους ελληνικούς ομίλους, γεγονός που προοιωνίζεται μια σκληρή διεκδίκηση της Αττικής οδού αλλά και υψηλό τίμημα.
Από τις πλέον ισχυρές υποψηφιότητες είναι αυτή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ, η οποία συμμετέχει στον διαγωνισμό σε συνεργασία με την FS Ark Holdco.
Οπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ, ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι εξής (με αλφαβητική σειρά):
l ABERTIS INFRAESTRUCTURAS SA.
l GRUPPO FININC – INC SpA
l
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ και FS ARK HOLDCO SARL.
l
VINCI HIGHWAYS SAS – VINCI CONCESSIONS SAS – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ ΑΕ – MOBILITY PARTNER SAS.
l
ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΑΕ – ΑΒΑΞ ΑΕ – ADRIAN INFRASTRUCTURE.
l
BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL SA και RUBICONE BIDCO SA.
l
MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS SARL και FINCOP INFRASTRUCTURE LTD.
l VAUBAN – DIF – EGIS.
Οι σύμβουλοι αξιοποίησης του Ταμείου, αφού αξιολογήσουν τους υποβληθέντες φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος, θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού (φάση δεσμευτικών προσφορών).
Ποιος είναι ποιος
Τα προφίλ των υποψηφίων, όπως ανακοινώθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ, έχουν ως εξής:
Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους ελληνικούς επιχειρηματικούς ομίλους με δραστηριότητες στους κλάδους των υποδομών, της καθαρής ενέργειας, της παραγωγής και εμπορίας ενέργειας, των παραχωρήσεων και της ανάπτυξης ακινήτων, ενώ παράλληλα δραστηριοποιείται στους τομείς της διαχείρισης απορριμμάτων και της διαχείρισης εγκαταστάσεων. Ο όμιλος έχει παρουσία σε 16 χώρες, όπου απασχολεί περίπου 3.500 εργαζομένους.
Συμμετέχει στον διαγωνισμό σε συνεργασία με την FS Ark Holdco που αποτελεί επενδυτικό όχημα της Igneo (με έδρα στο Λουξεμβούργο).
Η Igneo (πρώην First Sentier Investors) είναι ένας από τους μεγαλύτερους άμεσους επενδυτές υποδομών στον κόσμο έχοντας προβεί σε 60 εξαγορές από το 1994.
Διαχειρίζεται χαρτοφυλάκιο 24 εταιρειών υποδομών μεσαίου μεγέθους στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ευρώπη, στη Βόρεια Αμερική, στην Αυστραλία και στη Νέα Ζηλανδία, και κατέχει περιουσιακά στοιχεία αξίας 14,8 δισ. δολαρίων.
Η Abertis είναι διεθνής διαχειριστής στην ανάπτυξη και διαχείριση δρόμων υψηλής χωρητικότητας και ποιότητας, με περίπου 8.000 χλμ. σε 16 χώρες σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία. Είναι ο πρώτος εθνικός διαχειριστής εκμετάλλευσης οδών με διόδια σε χώρες όπως η Ισπανία, η Χιλή και η Βραζιλία, ενώ επίσης έχει σημαντική παρουσία στη Γαλλία και στην Ιταλία. Το 2021 η Abertis απασχολούσε 13.200 εργαζομένους.
Η INC SpA αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες υποδομών στην Ιταλία, η οποία δραστηριοποιείται κυρίως στον κλάδο των μεγάλων δημόσιων έργων.
Η VINCI HIGHWAYS και η Mobility Partner, 100% θυγατρική εταιρεία της Vinci, η οποία δραστηριοποιείται σε έργα παραχωρήσεων, ενέργειας και κατασκευών σε περίπου 120 χώρες, συμμετέχει στον διαγωνισμό με τη ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ βιομηχανική εταιρεία με δραστηριότητες στους τομείς της ηλεκτρικής ενέργειας & φυσικού αερίου, της μεταλλουργίας κ.ά.
Η Ardian είναι διεθνής ιδιωτικός επενδυτικός οίκος με συνολικά κεφάλαια 125 δισ. δολαρίων, προς διαχείριση ή παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στην Ευρώπη, στην Αμερική και στην Ασία. Συνεργάζεται με τον ελληνικό όμιλο ΑΒΑΞ, που διατηρεί ενεργή θέση σε 18 παραχωρήσεις σε παραπάνω από 15 χώρες (Ευρώπη, Αφρική, Μέση Ανατολή), και την ΕΛΛΑΚΤΩΡ, η σύμβαση της οποίας με την Αττική Οδό εκπνέει.
Η Brisa είναι ο μεγαλύτερος ιδιωτικός διαχειριστής αυτοκινητοδρόμων στην Πορτογαλία και διακρίνεται τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Η Brisa διαχειρίζεται 1.628 χλμ. παραχωρήσεων αυτοκινητοδρόμων και απασχολεί πάνω από 2.844 εργαζομένους, ενώ η Rubicone BidCo, SA είναι ο μέτοχος πλειοψηφίας της Brisa (81% συμμετοχή) – αποτελεί ένα επενδυτικό όχημα που ανήκει πλήρως (άμεσα και έμμεσα) σε σύμπραξη προσώπων διεθνών επενδυτών (APG Asset Management NV, National Pension Service of the Republic of Korea and Swiss Life Asset Managers).
Η Fincop Infrastructure Ltd είναι επενδυτικό όχημα του ομίλου Κοπελούζου, του οποίου βασικοί τομείς δραστηριότητας είναι η παραγωγή και εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας, η συμμετοχή σε έργα υποδομών και παραχωρήσεων, τα ακίνητα, η διαχείριση εγκαταστάσεων κ.λπ.
Σε αυτόν τον διαγωνισμό συμμετέχει σε κοινοπραξία με τη Macquarie, μέσω της Macquarie Asset Management (MAM), η οποία διαχειρίζεται 39 επιχειρήσεις υποδομών και πραγματικών περιουσιακών στοιχείων στην περιοχή EMEA, που αντιπροσωπεύουν πάνω από 53 δισ. στερλίνες περιουσιακών στοιχείων υπό διαχείριση.
Τέλος, η DIF Capital Partners, ανεξάρτητος διαχειριστής επενδύσεων, με κεφάλαια υπό διαχείριση ύψους περίπου 10 δισ. ευρώ, επενδύει σε εταιρείες υποδομών και περιουσιακά στοιχεία που βρίσκονται κυρίως στην Ευρώπη, στην Αμερική και στην Αυστραλία.
Συμμετέχει στον διαγωνισμό σε κοινοπραξία με την Egis, η οποία διαχειρίζεται 47 αυτοκινητοδρόμους, δραστηριοποιείται σε 120 χώρες και απασχολεί περισσότερους από 16.200 εργαζομένους, και τη VAUBAN INFRASTRUCTURE PARTNERS, η οποία διαχειρίζεται περιουσιακά στοιχεία ύψους περίπου 6,5 δισ. ευρώ.

