• Αναζήτηση
  • €5 δισ. κοστίζει η καθυστέρηση των ηλεκτρικών διασυνδέσεων

    Παρέμβαση του προέδρου της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή κ. Γιώργου Περιστέρη – Οι καταναλωτές πλήρωσαν τις παλινωδίες της διοίκησης

    ΟΥΡΕΣ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΗ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΑΡΙΣΤΕΙΔΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ (EUROKINISSI / ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ) (File: EV_DEH_OYRES_HARATSI_73120.jpg )
    Τις παλινωδίες της διοίκησης, που εδώ και δεκαετίες σχεδίαζε, αλλά μόνο επί χάρτου, τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις των νησιών με το ηπειρωτικό σύστημα, πλήρωσαν οι καταναλωτές με δισεκατομμύρια ευρώ. Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή κ. Γιώργος Περιστέρης, μιλώντας την περασμένη Πέμπτη κατά την έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων της εταιρείας, «υπολογίζεται ότι αν είχαν γίνει εγκαίρως οι απαραίτητες διασυνδέσεις, το όφελος για τους καταναλωτές θα ήταν της τάξης των 4-5 δισ. ευρώ» και θα είχε πλήρως αποσβεστεί το κόστος των έργων διασύνδεσης.
    Οπως τόνισε ο ίδιος, «οι καταναλωτές πληρώνουν εκατοντάδες εκατ. ευρώ επί πολλά συναπτά έτη μέσω των ΥΚΩ (σ.σ.: οι χρεώσεις Υπηρεσιών Κοινωνικής Ωφέλειας στα τιμολόγια ρεύματος) για να παραμείνει σε λογικά επίπεδα το κόστος ρεύματος για τα μη διασυνδεδεμένα νησιά και παρ’ όλα αυτά δεν έχει γίνει ακόμα τίποτα και πλέον ειδικά η Κρήτη έχει έρθει αντιμέτωπη με τον κίνδυνο της αδυναμίας κάλυψης των ενεργειακών της αναγκών».

    Στα συρτάρια

    Για τη διασύνδεση της Κρήτης για πρώτη φορά γίνεται λόγος στα πεπραγμένα της ΔΕΗ το 1967. Ωστόσο, τα υψηλά κόστη και τα τεχνικά προβλήματα έβαλαν τις μελέτες στο ψυγείο έως τη δεκαετία του 1980, οπότε νέες έρευνες κατέδειξαν ότι η διασύνδεση ήταν πλέον οικονομικά συμφέρουσα.
    Την περίοδο εκείνη εξετάστηκαν πολλά σενάρια, με διαφορετικά σημεία χωροθέτησης του τόπου απ’ όπου θα ξεκινούσε η διασύνδεση, τα οποία έμειναν στα συρτάρια.
    Σήμερα, ύστερα από πολλές περιπέτειες και εκτενείς διαπραγματεύσεις με την Κομισιόν, οριστικοποιήθηκε ότι το έργο της διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής θα υλοποιηθεί από την εταιρεία ειδικού σκοπού Αριάδνη Interconnection, στην οποία θα συμμετέχουν με ποσοστό 51% ο ΑΔΜΗΕ, με 39% η κυπριακή εταιρεία Euroasia Interconnector, ενώ 10% θα διατεθεί ανάλογα με το τι θα συμφωνηθεί από τις δύο εταιρείες. Σε κάθε περίπτωση, παραμένει ζητούμενο εάν η Euroasia θα μπορέσει τελικά να εξασφαλίσει τα χρήματα προκειμένου να εισέλθει στο μετοχικό κεφάλαιο της Αριάδνης Interconnection έως τις 10 Ιανουαρίου 2019, όπως επιβάλλει η συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το έργο έχει χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης στα τέλη του 2022 με αρχές 2023.

    Τροχοπέδη

    Η καθυστέρηση των διασυνδέσεων όλα αυτά τα χρόνια αποτέλεσε τροχοπέδη και για την ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) τόσο στην Κρήτη όσο και στα υπόλοιπα μη διασυνδεδεμένα νησιά. «Εδώ και μία δεκαετία δεν έχουμε σταματήσει να τονίζουμε τη σημασία της ενίσχυσης και προώθησης των ΑΠΕ, σε συνδυασμό με την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος διασυνδέσεων των μη διασυνδεδεμένων νησιών και την επίλυση των αγκυλώσεων που εμποδίζουν την υλοποίηση πολύτιμων επενδύσεων σε έργα αποθήκευσης ενέργειας με βάση την αντλησοταμίευση» τόνισε ο κ. Περιστέρης.
    Οι αιχμές κατά της εκάστοτε διοίκησης εκτοξεύθηκαν ευσχήμως από τον πρόεδρο της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, αναφερόμενος στις απαραίτητες ρυθμίσεις που δεν έχουν γίνει για την υλοποίηση επενδύσεων αποθήκευσης ενέργειας, οι οποίες, πέρα από τη σημαντική εγχώρια προστιθέμενη αξία τους, την ενίσχυση της ανάπτυξης και της απασχόλησης, θα επιδρούσαν καταλυτικά στην περαιτέρω ανάπτυξη των ΑΠΕ, θα ενίσχυαν την ενεργειακή ασφάλεια και αυτονομία της χώρας και την απεξάρτησή της από τα ορυκτά καύσιμα, ενώ θα μπορούσαν να καταστήσουν την Ελλάδα «μπαταρία» για τον ευρωπαϊκό Νότο, αναβαθμίζοντας τον ρόλο της χώρας. «Αν π.χ. είχε προωθηθεί η επένδυσή μας στο Αμάρι στην Κρήτη, το πρόβλημα της ενεργειακής επάρκειας στο νησί θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί. Ειδικά για την Κρήτη έχουμε επισημάνει το πρόβλημα και εμείς και η ΔΕΗ και άλλοι εδώ και χρόνια και ως όμιλος έχουμε προτείνει αρκετές λύσεις ήδη από το 2016 και αναμένουμε τις αποφάσεις των αρμόδιων Αρχών» τόνισε ο ίδιος.

    Η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή

    Αναφερόμενος στα έργα της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή στις ΑΠΕ, υπογράμμισε ότι έχει επιτευχθεί ο στόχος των 1.000 MW ισχύος, καθώς οι εγκαταστάσεις σε λειτουργία φτάνουν τα 1.166 MW, και έθεσε ως νέο στόχο τα 2.000 MW σε εγκαταστάσεις ΑΠΕ σε Ελλάδα και εξωτερικό. Σε σχέση με τον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων, τόνισε ότι μετά την ανάληψη των έργων ΣΔΙΤ σε Ηπειρο και Πελοπόννησο η ΤΕΡΝΑ θα διεκδικήσει νέα αντίστοιχα έργα και σε άλλες περιοχές (π.χ. στα Δωδεκάνησα και στην Κρήτη), ενώ παρακολουθεί στενά και τις εξελίξεις στο καυτό μέτωπο των σκουπιδιών στην Αττική.
    Σχετικά με τον διαγωνισμό της ΔΕΗ για την πώληση λιγνιτικών μονάδων, ο κ. Περιστέρης επεσήμανε ότι «πάγια θέση μας εδώ και πολλά χρόνια είναι ότι η χώρα χρειάζεται μια ισχυρή και υγιή ΔΕΗ, τόσο επειδή είναι περιουσία του ελληνικού λαού, όσο και επειδή είναι απαραίτητη ως ισχυρός και υγιής ενεργειακός πυλώνας για την ομαλή λειτουργία του ενεργειακού συστήματος». Προς αυτή την κατεύθυνση, όπως είπε, «προσπαθούμε να βοηθήσουμε για να βρεθεί λύση και στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την πώληση των λιγνιτικών μονάδων».
    Οικονομία
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk