Με τον ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία συμβαίνει αυτό: τα πράγματα είναι, επειδή ακριβώς είναι έτσι όπως είναι σήμερα. Επειδή δηλαδή η κατάσταση είναι όπως είναι, και μάλιστα στην κατάσταση που είναι, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί παρά να εγγυάται την ανεπάρκειά του να αντιλαμβάνεται τον εαυτό του ως μέρος αυτής της κατάστασης και συγχρόνως να είναι ο μόνος επαρκής. (Πώς εξηγείται, για παράδειγμα, όχι μόνο η επίκληση των ισοδυνάμων μέτρων, αλλά και η επίκληση αδυναμίας της εφαρμογής τους: περίπτωση του 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση;)
Αυτή όμως είναι και η πανουργία του ΣΥΡΙΖΑ: επειδή τα πράγματα είναι όπως είναι και επειδή η πραγματικότητα δεν μπορεί παρά να εκδηλώνεται, η εκδήλωσή της δεν είναι άλλη από την ίδια την πραγματικότητα. Αυτό πρόκειται να ζήσουμε ανεξαρτήτως των καλών προθέσεων του Τσίπρα και του Δραγασάκη. Εδώ που φτάσαμε, η διαφορά φαινομενικότητας και πραγματικότητας δεν υφίσταται. Ούτε και έχει νόημα να είναι κανείς με τον ΣΥΡΙΖΑ ή να μην είναι, πλην του να μην είναι με τους προηγούμενους. Αλλά και ούτε το άλλο του Πραγματικού (η ουτοπία) επενεργεί, διότι το Πραγματικό έχει διαστρεβλώσει την πραγματικότητα. Με το «κουαρτέτο» (στο Χίλτον) και τους πρόσφυγες (παντού) έχουν όλα νόημα σε μια παλινωδική ταυτολογία ως πραγματικά, επειδή δεν έχουν κανένα νόημα. Κι αν θα έπρεπε να μιλήσω για το τέλος της Ιστορίας ή το τέλος της ουτοπίας, οι οποίες έχουν και δεν έχουν πει την τελευταία τους λέξη, μόνο με την απάρνηση και των δύο θα μπορούσα να το κάνω, μια που η πραγματικότητα είναι ουτοπία στον βαθμό που δεν είναι, και η ιστορία είναι ιστορία στον βαθμό που έχει παρέλθει.
Το «αριστερό αποτύπωμα» αυτής της συνέχειας της «πρώτης φοράς Αριστερά», που θα αφήσει –αν αφήσει –η κυβέρνηση, θα είναι μια άλλη αντίληψη της εξουσίας ή δεν θα είναι τίποτα.
«Τελικά για να είναι κάτι πραγματικό, σύμφωνα με τον ορισμό της πραγματικότητας στον επίγειο κόσμο, διπλό ενός απρόσιτου Πραγματικού, πρέπει να αντιγράφει κάτι. Ομως, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει ποτέ την πρώτη φορά, αυτή δεν αντιγράφει τίποτα».
Αν η πρώτη φορά δεν υπάρχει, η δεύτερη φορά θα «γράψει» ή θα αντιγράψει την πρώτη;

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ