Η Λενιώ Κακλέα είναι μία από τις πιο ανήσυχες φωνές του σύγχρονου χορού. Γεννημένη στην Αθήνα, με έδρα στο Παρίσι, αναμετριέται δημιουργικά με το καθιερωμένο και το πειραματικό, «ενορχηστρώνοντας» έργα που συνδέουν το σώμα με την κοινωνία, τη μνήμη, τη γλώσσα, την πολιτική. Από τις σπουδές της στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης έως τη συνεργασία με ονόματα-σταθμούς του ευρωπαϊκού χορού και τις παρουσιάσεις σε μείζονα ιδρύματα, η πορεία της είναι μια διαρκής συνομιλία με το παρόν —και ταυτόχρονα μια βαθιά ερευνητική προσέγγιση για το πώς η κίνηση παράγει νόημα.
Μέσα από τα έργα της, όπως η «Πρακτική Εγκυκλοπαίδεια» ή το «Arranged by Date», αλλά και μέσα από συνεργασίες με σημαντικά καλλιτεχνικά και εμπορικά brands, η Κακλέα δείχνει πως η χορογραφία μπορεί να λειτουργήσει ταυτόχρονα ως μέσο ερμηνείας και ως πράξη αντίστασης. Με αφορμή την πρόσφατη σύμπραξή της με τον οίκο Bottega Veneta και εν όψει της διεθνούς περιοδείας της νέας της δουλειάς The Birds, μιλήσαμε για την ένταση της εποχής, την κρίση της τέχνης, την πολιτική του σώματος και τη σημασία της μνήμης σε έναν κόσμο που επιταχύνει.

@Marc-Domage
Η πιο πρόσφατη συνεργασία σας με τον οίκο Bottega Veneta και τη Louise Trotter εστιάζει στην έκφραση μέσω των χεριών. Πώς προσεγγίσατε χορογραφικά αυτή την αφήγηση; Τι σας τράβηξε σε αυτή την ιδέα;
Η ευκαιρία που είχα να παρακολουθήσω από κοντά την κατασκευή του Intrecciato στα εργαστήρια του Montebello μου επέτρεψε να εκτιμήσω την τεχνική ακρίβεια, τις τυπικές παραλλαγές και την απλότητα του. Ήθελα να μεταφέρω αυτή την εκφραστικότητα, το δυναμισμό και τη σαφήνεια στη χορογραφία της καμπάνιας.