Η ιστορία του Ιησού Χριστού, με τη βαριά θρησκευτική και πολιτιστική του κληρονομιά, είναι αδιαμφισβήτητα μία από τις πιο σημαντικές και συζητημένες στην ιστορία της ανθρωπότητας. Όταν η βιβλική μορφή του Ιησού μεταφέρεται στον κινηματογράφο και την τηλεόραση, δημιουργείται μια δυναμική που εκθέτει τους ηθοποιούς σε μία εξαιρετικά έντονη και πιεστική δημοσιότητα.
Ωστόσο, υπάρχει μία ιδιαίτερη παράδοση που συνδέεται με αυτούς τους ηθοποιούς: η «κατάρα» που τους καταδιώκει μετά την ερμηνεία του Ιησού. Ο ρόλος φέρνει παγκόσμια φήμη και διαχρονική αναγνώριση, αλλά πολλές φορές αυτή η φήμη είναι τόσο κατακλυσμιαία και η πίεση τόσο έντονη, που αντί να αποτελέσει την πηγή μιας λαμπρής καριέρας, οδηγεί συχνά σε επαγγελματική απομόνωση και προσωπική κρίση.
Η «κατάρα του Ιησού» δεν είναι ένα φαινόμενο που εμφανίστηκε ξαφνικά. Η ιστορία της έχει τις ρίζες της σε μία σειρά από συγκυρίες και προσωπικές εμπειρίες που συνδέονται με τους ηθοποιούς που ανέλαβαν τον συγκεκριμένο ρόλο. Από τις πρώτες ερμηνείες του Ιησού στον κινηματογράφο και την τηλεόραση, η κοινή αντίληψη ήταν ότι το βάρος ενός τέτοιου ρόλου ήταν τόσο μεγάλο που οι ηθοποιοί έμοιαζαν να μην μπορούν ποτέ να ξεφύγουν από την εικόνα του Θεανθρώπου. Όσο περισσότεροι ηθοποιοί ενσάρκωναν τον Ιησού, τόσο περισσότερες οι φήμες για την «κατάρα» που τους ακολουθούσε.
Ποια είναι, λοιπόν, η αλήθεια πίσω από αυτή την «κατάρα», που τόσο συχνά «παίζει» σε ρεπορτάζ την περίοδο του Πάσχα; Η απάντηση ίσως να είναι πιο περίπλοκη και αντιφατική από ό,τι φανταζόμαστε. Αν παρατηρήσουμε προσεκτικά τη ζωή και την καριέρα των ηθοποιών που έχουν υποδυθεί τον Ιησού, ίσως να κατανοήσουμε ότι αυτή η «κατάρα» δεν είναι τόσο υπερφυσική, όσο ανθρώπινη και συνδεδεμένη με την ένταση του ρόλου και την υπερβολική προβολή.
Από τον Robert Powell μέχρι τον Jim Caviezel, οι ηθοποιοί που ανέλαβαν τον Ιησού Χριστό υπήρξαν μάρτυρες ενός μοναδικού, και ενίοτε σκληρού, ταξιδιού. Αυτό το ταξίδι είναι γεμάτο από επιτυχίες, αποτυχίες, τραύματα και προσωπικές ανατροπές. Ας εξετάσουμε, λοιπόν, την ιστορία αυτής της «κατάρας», τις αποτυχίες, τις συμπτώσεις και τις τραγικές ιστορίες των ηθοποιών.