Στα άδυτα των αδύτων των εργαστηρίων της Airbus στην Τουλούζη της Γαλλίας και στο Αμβούργο της Γερμανίας οι πιο καινοτόμοι αεροναυπηγοί δεν σχεδιάζουν μόνο τα αεροπλάνα αλλά και τις… πόλεις του μέλλοντος. Στις οποίες, βέβαια, οι αστικές συγκοινωνίες δεν θα γίνονται μόνο με τα γνωστά μέσα, αυτοκίνητα δηλαδή, δίκυκλα και οχήματα σταθερής τροχιάς, αλλά και με… αεροπλάνα!
Οπως ο ίδιος ο όμιλος αποκαλύπτει στην ιστοσελίδα του, οι ευφάνταστοι τεχνικοί και σχεδιαστές του επεξεργάζονται για την πόλη του μέλλοντός μας (του αρκετά απώτερου, είναι αλήθεια…) ένα δίκτυο ιπτάμενων οχημάτων, δίχως πιλότο μάλιστα, που θα μπορούν να μισθώνουν οι πολίτες για να τους μεταφέρουν από το ένα σημείο της πόλης στο άλλο.
Η ιδέα των φουτουριστών μηχανικών της ευρωπαϊκής αεροδιαστημικής κοινοπραξίας είναι, δηλαδή, να κατασκευάσουν ιπτάμενα ταξί που θα προσγειώνονται μπροστά στην πόρτα του πελάτη για να τον μεταφέρουν αυτονομα, δίχως πιλότο, στον προορισμό του.
Το σχέδιο μοιάζει λίγο τρελό, αλλά αν το καλοσκεφθεί κανείς τρελοί θεωρούνταν και οι αδελφοί Ράιτ την εποχή τους, που από μια άποψη δεν είναι και τόσο μακρινή, μόλις 113 χρόνια μάς χωρίζουν από την πρώτη πτήση τους με μηχανοκίνητο αεροσκάφος.
Εν προκειμένω, το σχέδιο δημιουργίας ιπτάμενων ταξί που φέρει την επωνυμία «City Airbus» έχει μπει εδώ και δύο ολόκληρα χρόνια στα σκαριά (τρόπος του λέγειν, στα χαρτιά και ακριβέστερα στους σκληρούς δίσκους των υπολογιστών έχει μπει).
Καινοτομίες
Πρόκειται, δηλαδή, για ένα σχέδιο που εκρατείτο μυστικό και η διοίκηση του γαλλογερμανικού ομίλου το έχει αναθέσει στη θυγατρική του Airbus Helicopters, διότι ουσιαστικά με ελικόπτερα θα μοιάζουν τα ιπτάμενα ταξί.
Η Airbus Helicopters συνεργάζεται βέβαια για την προώθηση του «City Airbus» με την Α3, τη θυγατρική της Airbus που εδρεύει στη Σίλικον Βάλεϊ των ΗΠΑ και ειδικεύεται στην ανάπτυξη τεχνολογικών καινοτομιών.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία που έχουν αποκαλύψει οι μηχανικοί της Airbus, το ιπτάμενο ταξί δεν θα έχει έλικες όπως τα ελικόπτερα ή τα drones αλλά κινητήρες που θα μοιάζουν με τουρμπίνες και θα λειτουργούν βέβαια με… ηλεκτρισμό! Θα σταθμεύουν σε πλατφόρμες που προς το παρόν ονομάζονται «zenHUB» και θα βρίσκονται σε ειδικούς χώρους, σε πιάτσες αεροταξί θα λέγαμε.

Κυβερνοασφάλεια
Οι πελάτες θα μπορούν να καλούν το ταξί με τα έξυπνα κινητά τους και το όλο σύστημα της εναέριας κυκλοφορίας θα εποπτεύεται από ένα προηγμένο σύστημα «κυβερνοασφάλειας», όπως αναφέρεται σχετικά –και αυτό έλειπε να μην είναι εξαιρετικά προηγμένο το σύστημα.
Το σχέδιο προβλέπει σε πρώτη φάση τα ηλεκτρικά αεροταξί πόλης της City Airbus να έχουν πιλότο. Την αυτονομία τους θα την αποκτήσουν… προοδευτικά και στο μέτρο που θα το επιτρέψει η εξέλιξη της τεχνολογίας. Οσο για την ταρίφα του ιπτάμενου ταξί, οι εμπνευστές του διαβεβαιώνουν ότι δεν θα είναι απαγορευτική.

«Μια αστική πτήση θα κοστίζει όσο μια κούρσα με αυτοκίνητο ταξί. Η απόσταση βέβαια θα καλύπτεται πολύ ταχύτερα για τον επιβάτη. Εξυπακούεται ότι το ιπτάμενο ταξί θα είναι πολύ πιο φιλικό στο περιβάλλον από το κανονικό και ότι η διαδρομή θα είναι πολύ πιο διασκεδαστική για τον επιβάτη»
τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Airbus Τομ Εντερς.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ