Για 14η συνεχόμενη χρονιά διεξήχθη η έρευνα Best Workplaces, για την αξιολόγηση και επιλογή των εταιρειών με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα. Η έρευνα διοργανώνεται από το Great Place to Work® Institute Hellas και η αξιολόγηση των εταιρειών γίνεται σε συνεργασία με το Τμήμα Εφαρμοσμένης Ερευνας του ALBA Graduate Business School. Η συμμετοχή των εταιρειών στην έρευνα είναι εθελοντική. Η έρευνα Best Workplaces, την οποία παρουσιάζει κάθε χρόνο «Το Βήμα» σε ειδικό αφιέρωμα, αποτελεί τη μεγαλύτερη ετήσια αξιολόγηση του εργασιακού περιβάλλοντος στη χώρα μας.
Η έρευνα αξιολογεί και βραβεύει τρεις κατηγορίες εταιρειών ανάλογα με τον αριθμό των εργαζομένων τους: Η πρώτη κατηγορία περιλαμβάνει τις 10 καλύτερες εταιρείες με περισσότερους από 250 εργαζομένους, η δεύτερη τις 10 με 50-250 εργαζομένους και η τρίτη τέσσερις εταιρείες με 20-49 εργαζομένους.
Η επιλογή και κατάταξη διενεργείται μέσα από δύο άξονες αξιολόγησης:
  • Τις ανώνυμες και εμπιστευτικές απαντήσεις των εργαζομένων της κάθε εταιρείας σε ένα ειδικά μελετημένο ερωτηματολόγιο 58 κλειστών και δύο ανοικτών ερωτήσεων ελεύθερου σχολιασμού (Trust Index©).
  • Τις πολιτικές και τις πρακτικές διοίκησης του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας που καταγράφονται και αναλύονται με αποδεικτικά στοιχεία σε δύο ειδικά σχεδιασμένα ερωτηματολόγια (Culture Audit®).
Η σύνθεση των δύο ανωτέρω αποτελεσμάτων καθορίζει την τελική κατάταξη των εταιρειών. Η ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου μοντέλου αξιολόγησης είναι ότι οι απαντήσεις των εργαζομένων (Trust Index©) έχουν τη μεγαλύτερη βαρύτητα (κατά τα δύο τρίτα) στην τελική βαθμολογία.
Η ερευνητική διαδικασία εξετάζει και αξιολογεί πέντε βασικές παραμέτρους του εργασιακού περιβάλλοντος όπως καθορίζονται από τη μεθοδολογία του Great Place to Work® .

1. Την αξιοπιστία της Διοίκησης
(Αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας μέσα στην επιχείρηση, αξιοποίηση πόρων, ακεραιότητα, τιμιότητα και ηθική συμπεριφορά των διοικούντων.)

2. Τον σεβασμό προς τους εργαζομένους
(Υποστήριξη στην επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξη, εμπλοκή των εργαζομένων σε αποφάσεις, φροντίδα και προσωπικό ενδιαφέρον.)

3. Το αίσθημα δικαιοσύνης που υπάρχει στην εταιρεία
(Ισοτιμία και αίσθημα δικαίου, αντικειμενικότητα και αμεροληψία σε προσλήψεις και προαγωγές, κοινωνική δικαιοσύνη, απουσία διακρίσεων.)

4. Την υπερηφάνεια που νιώθουν οι εργαζόμενοι
(Προσωπική συμμετοχή και συνεισφορά στα αποτελέσματα, ικανοποίηση από τους στόχους, υπερηφάνεια για τα προϊόντα και το κοινωνικό πρόσωπο της εταιρείας.)

5. Τη συντροφικότητα που αναπτύσσεται:
(Ανεση, οικειότητα, ειλικρίνεια στις σχέσεις με τους συναδέλφους, φιλόξενη, ευχάριστη και φιλική εργασιακή ατμόσφαιρα, κλίμα ομαδικότητας, υποστήριξης μέσα στην εταιρεία.)

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ