Εντυπωσιακά όμορφη, υπέρκομψη και… φρεσκοπαντρεμένη! Και όχι με οποιονδήποτε αλλά με τον πλέον περιζήτητο μέχρι πρότινος εργένη του Χόλιγουντ. Ο γάμος της με τον Τζορτζ Κλούνεϊ ήταν άλλωστε το απόλυτο κριτήριο βάσει του οποίου η Αμάλ Αλαμουντίν χρίστηκε πρόσφατα «το συναρπαστικότερο πρόσωπο της χρονιάς» από την Μπάρμπαρα Γουόλτερς.
Δύο μήνες πριν από την κατάκτηση του επίζηλου τίτλου από τη «βασίλισσα» της αμερικανικής δημοσιογραφίας, η 36χρονη λιβανο-βρετανίδα δικηγόρος βρέθηκε στην Αθήνα προκειμένου να συμβάλει στην υπόθεση της διεκδίκησης των Γλυπτών του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο. Η επίσκεψή της τον περασμένο Οκτώβριο –η οποία συνέπεσε με την επιστροφή της στη δουλειά λίγες μόλις ημέρες μετά τον παραμυθένιο γάμο της στη Βενετία –προκάλεσε ντελίριο στα ελληνικά αλλά και στα διεθνή ΜΜΕ. Το πλάνο με τους φωτογράφους να συνωστίζονται έξω από το κεντρικό ξενοδοχείο όπου κατέλυσε το βράδυ της άφιξής της ήταν ενδεικτικό του τι θα επακολουθούσε στη διάρκεια της τριήμερης παραμονής της στην πρωτεύουσα…
Πέρα από τις συναντήσεις της –από κοινού με τους νομικούς Τζέφρι Ρόμπερτσον και Νόρμαν Πάλμερ – με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά και τον υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού Κώστα Τασούλα, η επίσκεψη της κυρίας Κλούνεϊ καλύφθηκε σχεδόν λεπτό προς λεπτό: ποιες προσκλήσεις αποδέχθηκε, ποιες γεύσεις «τίμησε», τι δώρα της προσφέρθηκαν, πόσα σύνολα –πανάκριβα βέβαια –άλλαξε… Ενα μόνο στιγμιότυπο «αρνήθηκε» στους φωτογράφους και στα τηλεοπτικά συνεργεία που την ακολουθούσαν κατά πόδας: αυτό στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης. Η προγραμματισμένη επίσκεψή της στο μνημείο ματαιώθηκε. Ηταν, άραγε, η αιτία το γεγονός ότι… δεν διέθετε τα κατάλληλα παπούτσια (!), όπως κατά κόρον γράφτηκε;
Στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που παραχωρήθηκε στο Μουσείο της Ακρόπολης στις 15 Οκτωβρίου η Αμάλ Κλούνεϊ (αφού πλέον χρησιμοποιεί αποκλειστικά το συζυγικό της επώνυμο) χαρακτήρισε τις συζητήσεις της με την ελληνική πολιτική ηγεσία «πολύ παραγωγικές». Είπε ότι είναι ώρα να επιστρέψουν τα Γλυπτά στη χώρα μας και διατύπωσε την άποψη πως «το θέμα μπορεί να επιλυθεί προς το κοινό όφελος και των δύο πλευρών αλλά και ολόκληρης της ανθρωπότητας».
Τα έτερα μέλη της βρετανικής νομικής αντιπροσωπείας τάχθηκαν υπέρ της δικαστικής διεκδίκησης, ενώ η ελληνική πλευρά διά στόματος του κ. Τασούλα επέμεινε ιδιαίτερα στο θέμα της διαμεσολάβησης από την UNESCO ευελπιστώντας να την αποδεχθεί η βρετανική πλευρά στη διάρκεια του προβλεπόμενου διαστήματος, ήτοι τον Μάρτιο του 2015.
Στον απόηχο της επίσκεψης των τριών δικηγόρων στην Αθήνα πάντως η βρετανίδα υφυπουργός Πολιτισμού παρέπεμψε στο αόριστο μέλλον την απάντηση στη σχετική πρόταση. Αργότερα, τις πρώτες ημέρες του Δεκεμβρίου, σε μια κίνηση που ερμηνεύθηκε ως «επίδειξη ισχύος», το Βρετανικό Μουσείο προχώρησε στον δανεισμό ενός από τα Γλυπτά τα οποία αφαίρεσε ο λόρδος Ελγιν –το ακέφαλο άγαλμα του Ιλισού –στο Ερμιτάζ της Αγίας Πετρούπολης, όπου θα εκτίθεται ως τις 18 Ιανουαρίου. Ο διευθυντής του Μουσείου Νιλ Μακ Γκρέγκορ δεν φάνηκε να πτοείται από τις οργισμένες αντιδράσεις της ελληνικής πλευράς, με πρώτη τη δήλωση του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά. Αντιθέτως, ανέβασε τους τόνους λέγοντας πως τα δάνεια των Γλυπτών του Παρθενώνα πρόκειται να συνεχιστούν και σε άλλα μουσεία του κόσμου που έχουν εκφράσει ενδιαφέρον…

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ