Eurobank: Η προσφορά του Hackathon στην ελληνική οικονομία και κοινωνία

Με αφορμή της επιτυχημένη ολοκλήρωση του Διαγωνισμού «Hackathon», πρωτοβουλία που σχεδίασε και υλοποίησε το νεοσύστατο Κέντρο Καινοτομίας της Eurobank, ο Γενικός Διευθυντής & Group Chief Digital Officer του Ομίλου μιλά για την προσφορά του εν λόγω διαγωνισμού στην ελληνική οικονομία και κοινωνία.

Με αφορμή την επιτυχημένη ολοκλήρωση του Διαγωνισμού «Hackathon», πρωτοβουλία που σχεδίασε και υλοποίησε το νεοσύστατο Κέντρο Καινοτομίας της Eurobank, ο Γενικός Διευθυντής & Group Chief Digital Officer του Ομίλου κ. Σωτήρης Συρμακέζης μιλά για την προσφορά του εν λόγω διαγωνισμού στην ελληνική οικονομία και κοινωνία.

Να σημειωθεί ότι ο κ. Συρμακέζης έχει στην εποπτεία του τους χώρους Digital Banking (web, mobile), Self-service Banking (ATM/APS, call center), Digital Marketing, Retail Analytics & Multi-channel Campaign Management, Retail Customer Experience Management, Bank-wide Digitization Program, καθώς και το Κέντρο Καινοτομίας του Ομίλου.

Προηγουμένως, ο κ. Συρμακέζης εργαζόταν επί 15 χρόνια στον Όμιλο της Τράπεζας Πειραιώς ως Διευθυντής Ηλεκτρονικής Τραπεζικής (winbank) (2000-2011) και Γενικός Διευθυντής Λιανικής Τραπεζικής (2012-2015). Είναι απόφοιτος του Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Τι είναι ένας διαγωνισμός Hackathon;

Τα Hackathons είναι διαγωνισμοί που παρέχουν ένα χώρο για τη δημιουργικότητα μέσω της τεχνολογίας. Άνθρωποι με τεχνικό και ακαδημαϊκό υπόβαθρο έρχονται μαζί και σχηματίζουν ομάδες γύρω από ένα πρόβλημα ή μια ιδέα, και συνεργατικά «γράφουν κώδικα» ώστε να αναπτύξουν λύσεις από το μηδέν.

Γιατί αποφάσισε ο οργανισμός να διοργανώσει ένα hackathon ;

Οι διαγωνισμοί Hackathon σε όλο τον κόσμο αποτελούν τον καταλύτη για την προώθηση της καινοτομίας, καθώς έχουν αποδείξει ότι προσφέρουν το κατάλληλο περιβάλλον για να γεννηθούν επαναστατικές μεθοδολογίες, υπηρεσίες αλλά και προϊόντα. Είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για να αναδειχτεί το κράμα της «συμπεριφοράς» που θα πρέπει να έχουν οι οργανισμοί του σήμερα, οι οργανισμοί που κινούνται προς την ψηφιακή εποχή σε ένα ολοένα και πιο απαιτητικό κοινό.

Η καινοτομία αποτελεί σημαντικό πυλώνα της στρατηγικής της Eurobank, η οποία έχει ξεκινήσει ήδη το ταξίδι της προς τον ψηφιακό της μετασχηματισμό και, τo να οργανώσει το Beyond Hackathon, ήταν το επόμενο λογικό βήμα.

Ο διαγωνισμός αυτός είναι η πρώτη από μια σειρά πρωτοβουλιών που σχεδίασε και υλοποίησε το νεοσύστατο Κέντρο Καινοτομίας της Eurobank το οποίο αποτελεί νευραλγικό κομμάτι της Γενικής Διεύθυνσης Group Digital Banking. Σκοπός του Κέντρου Καινοτομίας είναι να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στην επίτευξη της συστηματικής καινοτομίας του Οργανισμού μέσα από διάφορες δράσεις και πρωτοβουλίες που σχεδιάζονται ήδη και θα εξελιχθούν στο μέλλον.

Τι πετύχατε μέσα από αυτή την διοργάνωση;

Καταφέραμε να φέρουμε σε επαφή ανθρώπους από 4 διαφορετικές χώρες, με διαφορετική τεχνογνωσία και επίπεδο εξοικείωσης οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν καλύτερα, να συνδεθούν και να ανταλλάξουν ιδέες μέσα από μια βιωματική εμπειρία με στόχο να παράξουν ένα καλό αποτέλεσμα.

Ήρθαμε κοντά σε νέους και νέες, είχαμε την δυνατότητα να ακούσουμε τις ιδέες και τα σχέδιά τους, εντυπωσιαστήκαμε από τον τρόπο που δουλεύουν και εμπνευστήκαμε από την αστείρευτη ενέργειά τους και τις καινοτόμες ιδέες τους. Αυτά τα παιδιά, αποτελούν σήμερα τους καλύτερους πρεσβευτές μας στο οικοσύστημα και το μελλοντικό μας talent pool για το οποίο πρέπει να φροντίσουμε να δημιουργήσουμε ευκαιρίες.

Δεν θα μπορούσα βεβαίως να μην τονίσω ότι ήταν μια θετική έκπληξη για εμάς οι ιδέες που παρουσιάστηκαν καθώς η FinTech σκηνή στην Ελλάδα είναι στην αρχή της και οι ιδέες των ομάδων ήταν πολύ καλές. Είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό που το 72% των συμμετεχόντων ήταν software developers καθώς αυτό ανέβασε το επίπεδο των τελικών παρουσιάσεων. Έχουμε ξεχωρίσει ήδη κάποιες ιδέες (όχι μόνο τις βραβευμένες) και θα έρθουμε σε επαφή με τις αντίστοιχες ομάδες για να προσπαθήσουμε ώστε οι ιδέες τους να μετατραπούν σε τελικά προϊόντα. Θα πλησιάσουμε όμως και τις περισσότερες από τις υπόλοιπες ομάδες για να εδραιώσουμε τη σχέση μας μαζί τους και να βρούμε τρόπους περαιτέρω συνεργασίας.

Τι σημαίνει ένα hackathon για την ελληνική κοινωνία και οικονομία;

Οι διαγωνισμοί Hackathon προσφέρουν το πιο προσιτό και αποτελεσματικό περιβάλλον για τη δημιουργία νέων ομάδων, την αξιολόγηση των καινοτόμων ιδεών τους και για να δοθεί η κατάλληλη ευκαιρία σε όσους συμμετέχουν να κάνουν τα πρώτα βήματα για την έναρξη μιας δικής τους επιχείρησης.

Μέσα από το πρόγραμμα EGG – το οποίο διανύει ήδη τον 4ο κύκλο του – η Eurobank έχει αποδείξει έμπρακτα ότι πιστεύει και επενδύει στη νεανική επιχειρηματικότητα. Τώρα, με τη διοργάνωση του Beyond Hackathon ενθαρρύνει και προάγει την ανοιχτή καινοτομία στον κλάδο των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, επιδιώκοντας να δημιουργήσει μια νέα γενιά τεχνολογικών εταιρειών που θα διαμορφώσουν καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες με τη χρήση των Open Banking APIs, βελτιώνοντας με αυτόν τον τρόπο και την εμπειρία του τελικού πελάτη. (τα APIs είναι ένα σύνολο από εργαλεία και μεθόδους λογισμικού που «εξωτερικεύουν» με ασφάλεια τις λειτουργίες και επιλεγμένα δεδομένα της τράπεζας δίνοντας έτσι στους προγραμματιστές τη δυνατότητα να συνδέσουν μόνοι τους τις δικές τους εφαρμογές με την τράπεζα)

Επίσης, τα hackathon αποτελούν την ιδανική ευκαιρία για την προσέλκυση ταλέντων, το οποίο είναι ένας ακόμη λόγος για τη διεξαγωγή τους, ειδικά όταν στον διαγωνισμό διατίθεται το Open Banking API. Η Διεύθυνση Πληροφορικής της Eurobank έχει κάνει εξαιρετική δουλειά σ´ αυτό το θέμα, πράγμα που αναγνωρίστηκε από τους/τις software developers που συμμετείχαν στο hackathon.

Επιβραβεύοντας λοιπόν τις προσπάθειες των ομάδων και των ατόμων που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς αυτούς, πιστεύουμε ότι συμβάλλουμε καταλυτικά στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας.

Πώς βλέπουν οι Τράπεζες τις εξελίξεις στην τεχνολογία και την αλλαγή;

Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται και να περιβάλλει τον κόσμο γύρω μας, οι τράπεζες δεν αποτελούν εξαίρεση. Η ψηφιοποίηση φέρνει επανάσταση στον τρόπο που οι καταναλωτές αλληλεπιδρούν με τα πάντα. Εταιρείες όπως οι Amazon, Apple, Airbnb, Netflix και Uber έχουν αλλάξει τόσο τις ανάγκες όσο και τις προσδοκίες των πελατών και έχουν δημιουργήσει ένα πολλαπλασιαστικό θετικό αποτέλεσμα σε όλους τους κλάδους.

Λόγω των υψηλών προσδοκιών, των ιδεών και των επενδύσεων που δημιουργούνται, το FinTech είναι σήμερα ένας από τους πιο ενδιαφέροντες επιχειρηματικούς τομείς. Η εμφάνιση των FinTech start ups – οι οποίες συνδυάζουν μια πιο αποτελεσματική και δημιουργική χρήση της τεχνολογίας και πιο σύγχρονη διαχείριση των ταλέντων – έχει δημιουργήσει μια αίσθηση ανησυχίας στον χρηματοπιστωτικό τομέα που σε μεγάλο βαθμό δεν έχει συνηθίσει σε τέτοιου τύπου εξωτερικές «ψηφιακές διαταραχές» (digital disruption).

Γενικά ο τραπεζικός κλάδος θα πρέπει να αντιμετωπίσει τη νέα πραγματικότητα! Οι τράπεζες πρέπει σταδιακά να μάθουν να σκέφτονται και να λειτουργούν ως startups, ξεκινώντας από τον χώρο του digital banking. Με τον τρόπο αυτό, θα προσελκύσουν περισσότερα ταλέντα, θα μάθουν να λειτουργούν πιο ευέλικτα, θα αναπτύξουν καλύτερα προϊόντα και, τελικά, θα γίνουν καλύτερες από τους ανταγωνιστές τους – αν όχι και καλύτερες από τους digital disruptors.

Σχεδόν κάθε πτυχή της τραπεζικής αλλάζει. Είναι σημαντικό να διατηρηθούν τα μοντέλα, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που έχουν κάνει τις τράπεζες πετυχημένες. Ωστόσο, με παράλληλη αναζήτηση και εξεύρεση νέων τρόπων και λειτουργιών ώστε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις των πελατών σήμερα και τα επόμενα χρόνια. Για να γίνει αυτό, οι τράπεζες πρέπει να προετοιμαστούν για συνεχόμενες αλλαγές αναπτύσσοντας την καινοτομία στο εσωτερικό τους μέσα και από τη συνεργασία με παρόχους FinTech με πολλαπλούς τρόπους.

Πιστεύουμε ότι οι συμβιωτικές σχέσεις με τις FinTech start ups μπορούν να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών μας και να μας βοηθήσουν να προσαρμοστούμε σε έναν ταχέως εξελισσόμενο κόσμο. Γι ‘αυτό και θα πρέπει να επιδιώξουμε ενεργά συνεργασίες σε όλους τους τομείς της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Ποιες είναι οι σκέψεις- προβλέψεις σας για το μέλλον;

Θεωρώ πως περνάμε σε μια προσωποκεντρική εποχή όπου αυτός που θα καταφέρει να κατανοήσει και να αποκωδικοποιήσει την εμπειρία του πελάτη, θα καταφέρει να δημιουργήσει νέες προοπτικές μέσα από νέα σχήματα και νέες πηγές εσόδων για το κράτος και τους πολίτες.

Στην digital εποχή, η εικόνα όλων μας αλλάζει συνεχώς, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, με μεγαλύτερη ταχύτητα και συχνότητα από ότι παλαιότερα. Στόχος μας θα πρέπει να είναι να αγκαλιάσουμε τα θετικά στοιχεία της τεχνολογικής αλλαγής και να τα ενσωματώσουμε στους οργανισμούς μας έτσι ώστε να μπορέσουμε να παρακολουθήσουμε τις αλλαγές, να προσαρμοσθούμε με επιτυχία σε αυτές και να παρέχουμε αυτά που πραγματικά έχει ανάγκη ο πελάτης στην εποχή μας.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk