Διάλυση των ΕΛΤΑ προς όφελος ανταγωνιστών καταγγέλλουν συνδικαλιστές

Για «διάλυση» των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) κάνει λόγο η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ), η οποία καταγγέλλει ότι η κυβέρνηση προχωρά σε συρρίκνωση του ταχυδρομείου με σκοπό «να προετοιμάσουν την παράδοση του έργου και του δικτύου του ΕΛΤΑ, στη κατεύθυνση που δρομολογούν διάφορα συμφέροντα».

Για «διάλυση» των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) κάνει λόγο η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ), η οποία καταγγέλλει ότι η κυβέρνηση προχωρά σε συρρίκνωση του ταχυδρομείου με σκοπό «να προετοιμάσουν την παράδοση του έργου και του δικτύου του ΕΛΤΑ, στη κατεύθυνση που δρομολογούν διάφορα συμφέροντα».
«Ό,τι δεν κατάφεραν, μέχρι σήμερα, τα διάφορα οικονομικά συμφέροντα για διάλυση του ΕΛΤΑ, αναλαμβάνει να το υλοποιήσει η νέα κυβέρνηση» αναφέρει η ΠΟΣΤ.
Όπως σημειώνει, «η αιφνίδια απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών για ένταξη του ΕΛΤΑ στο Κεφάλαιο Α’ του νόμου 3429/2005» οδηγεί τα ταχυδρομεία σε «οικονομική ασφυξία» καθώς:
– «στερεί τα βασικά εργαλεία για να μπορεί να ανταποκριθεί με επιτυχία στις προκλήσεις ενός πλήρους απελευθερωμένου ανταγωνιστικού περιβάλλοντος

– δημιουργεί τεράστια προβλήματα, με κίνδυνο την απώλεια μεγάλων στρατηγικών πελατών, προς όφελος ανταγωνιστριών εταιρειών

– δυσχεραίνει την προσπάθεια για ενίσχυση μεριδίου στην αναδυόμενη αγορά των ταχυμεταφορών και δεμάτων, με συνέπεια την απώλεια εσόδων πολλών εκατομμυρίων ευρώ, με κερδισμένες ιδιωτικές εταιρείες ταχυμεταφορών

– μετατρέπουν (τα ΕΛΤΑ) σε μια γραφειοκρατική δημόσια υπηρεσία και τα γυρίζουν πίσω στη δεκαετία του ’60».
«Ποια συμφέροντα εξυπηρετούνται όταν για οποιαδήποτε απόφαση του ΕΛΤΑ θα πρέπει να ακολουθηθεί η χρονοβόρα γραφειοκρατική έγκριση του πάρεδρου του Ελεγκτικού Συνεδρίου; Ποιος και τι θα κερδίσει από αυτήν την αρνητική εξέλιξη;» διερωτάται η ΠΟΣΤ.
«Παρότι έχει δοθεί στους αρμοδίους μια σειρά καταγεγραμμένων νομικών γνωμοδοτήσεων, που αποδεικνύουν ότι τα ΕΛΤΑ, από τη φύση και τον χώρο που δραστηριοποιούνται, επιβάλλεται να είναι ενταγμένα στο Κεφάλαιο Β’ του νόμου 3429/2005 και παρότι διέπεται από το νομικό καθεστώς του ΤΑΙΠΕΔ, το υπουργείο Οικονομικών υιοθετεί πλήρως τις απόψεις και τα ερωτήματα που τέθηκαν προς το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους από τον προηγούμενο γενικό γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών, ο οποίος κινούταν στην κατεύθυνση της συρρίκνωσης του δημόσιου ταχυδρομείου» σημειώνουν οι συνδικαλιστές.
«Η κυβέρνηση δεν αντιλαμβάνεται τη μακρόχρονη κοινωνική, οικονομική, πολιτιστική προσφορά του αρχαιότερου Οργανισμού της χώρας, που επί 186 χρόνια υπηρετεί τις ανάγκες του ελληνικού λαού και του τόπου, ενός τόπου όπως η Ελλάδα με τεράστιους ορεινούς όγκους και εκατοντάδες νησιά» συνεχίζει η συνδικαλιστική οργάνωση.
«Παραβλέπει ότι οι ταχυδρομικές υπηρεσίες είναι υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος, ότι τα ΕΛΤΑ είναι ο φορέας παροχής καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας και διατηρεί ένα εκτεταμένο δίκτυο, αποτελώντας το μεγαλύτερο δίκτυο καθημερινής επαφής με τον πολίτη» επισημαίνει η ΠΟΣΤ.
«Διαφαίνεται ότι κύριος στόχος δεν είναι να λύσουν προβλήματα, αλλά μέσα από μεθοδεύσεις να εντείνουν την κρίση, να διογκώσουν ελλείμματα, να εξαναγκάσουν σε μείωση αποδοχών και να προετοιμάσουν την παράδοση του έργου και του δικτύου του ΕΛΤΑ, στην κατεύθυνση που δρομολογούν διάφορα συμφέροντα» επισημαίνει και ζητεί από την κυβέρνηση αλλαγή πορείας.
«Εκπέμπουμε σήμα κινδύνου και δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι τα Ελληνικά Ταχυδρομεία δεν θα απαξιωθούν, δεν θα πτωχεύσουν και δεν θα γίνουν λάφυρα στα χέρια κερδοσκόπων» καταλήγει.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk