Βερολίνο: το αεροδρόμιο Τέγκελ αρνείται να πεθάνει

Σχεδόν κάθε μέρα στο αεροδρόμιο του Τέγκελ υπάρχουν προβλήματα λειτουργίας. Αρκετές πτήσεις καθυστερούν, μερικές ακυρώνονται, συχνά οι επιβάτες μιλούν στα κινητά τους τηλέφωνα αγριοκοιτάζοντας τους πίνακες αφίξεων και αναχωρήσεων.

Σχεδόν κάθε μέρα στο αεροδρόμιο του Τέγκελ υπάρχουν προβλήματα λειτουργίας. Αρκετές πτήσεις καθυστερούν, μερικές ακυρώνονται, συχνά οι επιβάτες μιλούν στα κινητά τους τηλέφωνα αγριοκοιτάζοντας τους πίνακες αφίξεων και αναχωρήσεων.
Το αεροδρόμιο χτίστηκε στον μεσοπόλεμο για την γερμανική πολεμική αεροπορία. Η εμπορική του χρήση ξεκίνησε πριν από 54 χρόνια, τον Ιανουάριο του 1960. Στη διάρκεια του Ψυχρού πολέμου, υπήρχαν δύο αεροδρόμια στο Βερολίνο, το Τέγκελ στο «καπιταλιστικό» Δυτικό και το Τέμπελχοφ. Με την επανένωση της πόλης σήμερα το Τέμπελχοφ έχει γίνει ένα καταπράσινο πάρκο, το Τέγκελ επωμίστηκε την αυξημένη κυκλοφορία επιβατών.
Ομως τα χρόνια πέρασαν και το Βερολίνο άλλαξε άρδην. Έτσι, με το νέο διεθνές αεροδρόμιο του Βερολίνου «Βίλι Μπραντ» να καθυστερεί – και μάλιστα με βεβαρυμένη ήδη τη φήμη του, λόγω σκανδαλωδών υπερβάσεων στον προΰπολογισμό -, τα έξι εκατομμύρια επιβατών που αρχικά εξυπηρετούσε το Τέγκελ έγιναν σήμερα 20 εκατομμύρια. Και το «λουκέτο» που θα έμπαινε το 2012, όλο και αναβάλλεται.
Οπως τονίζει χαρακτηριστικά το αμερικανικό δίκτυο CNN σε σχετικό ρεπορτάζ από την πρωτεύουσα της Πρωσίας και της Ομοσπονδιακής Γερμανίας, το Τέγκελ αρνείται να πεθάνει.
Βρίσκεται στις καρδιές των Βερολινέζων
Έκπληξη προκαλεί ότι ο η πλειοψηφία του κόσμου δεν είναι δυσαρεστημένη με την συνήθη ταλαιπωρία στο γηρασμένο αεροδρόμιο. Αντιθέτως, πολλοί Βερολινέζοι δηλώνουν ευχαριστημένοι που δεν έχει παύσει να λειτουργεί.
«Το Τέγκελ βρίσκεται στις καρδιές των Βερολινέζων . Όπως συμβαίνει συχνά, δυσκολευόμαστε να αποχωριστούμε ό,τι έχουμε συνηθίσει», λέει ο Λαρς Βάγκνερ, εκπρόσωπος της διοίκησης του Τέγκελ.
Όπως υποστηρίζουν μάλιστα πολλοί επιβάτες, η θέση του αεροδρομίου κρίνεται ιδανική για όσους το χρησιμοποιούν συχνά – μόνο 20 λεπτά απόσταση με αυτοκίνητο από το κέντρο της πόλης. Η επιβάτιδα Σούζαν Στόφ, επιστρέφοντας από συνέδριο στο Βερολίνο δήλωσε «Ελπίζω το αεροδρόμιο του Τέγκελ να μείνει ανοικτό για πολύ καιρό. Έχει πολύ εύκολη πρόσβαση». Μαζί της συμφώνησε και ο συνεργάτης της Τόρστεν Γάργκ, που όπως είπε « Κάνω το τσεκ-ιν πολύ γρήγορα. Είναι τέλεια».
Καλές κριτικές έχει λάβει και η αρχιτεκτονική του κτηρίου που προσφέρει εύκολη μετακίνηση. Εχει στο κέντρο του έναν κυκλικό δρόμο, γύρω από τον οποίο αναπτύσσονται οι υπηρεσίες, οι αίθουσες και οι πύλες πρόσβασης στα αεροπλάνα. «Λόγω του κυκλικού σχήματος, η απόσταση της πύλης εισόδου από το διάδρομο για το τσεκ ιν απέχει μόλις 30 μέτρα, ενώ ακριβώς από πίσω βρίσκεται ο έλεγχος. Επιπλέον, ο σχεδιασμός του αεροδρομίου είναι εκπληκτικός, είναι ρετρό και ταιριάζει απόλυτα στο Βερολίνο», λέει ο σκηνοθέτης Γουίνι Χέιν.
Άλλοι επιβάτες δεν έχουν την ίδια άποψη. Η συχνή διοργάνωση διεθνών συνεδρίων στη Γερμανία, βαρύνει το ήδη υπερφορτωμένο αεροδρόμιο. «Συνήθως είναι μια κακή εμπειρία, καθώς δεν υπάρχουν οι κατάλληλες εγκαταστάσεις. Πάντα περιμένεις στη σειρά», δήλωσε ο Τρέβορ Σμιθ, που χρησιμοποιεί το αεροδρόμιο δύο-τρεις φορές το χρόνο για επαγγελματικούς λόγους. «Όσο πιο σύντομα οι Γερμανοί τακτοποιήσουν το ζήτημα του νέου αεροδρομίου, τόσο το καλύτερο», λέει.
Παρά το συναισθηματικό δέσιμο που μπορεί να έχουν αρκετοί μαζί του, οι ελλείψεις του αεροδρομίου του Τέγκελ είναι μεγάλες σε επίπεδο εγκαταστάσεων, σε βαθμό μάλιστα που επηρεάζουν την τουριστική βιομηχανία. «Το Βερολίνο χρειάζεται οπωσδήποτε ένα μοντέρνο και εργονομικό αεροδρόμιο», εκτιμά ο Ρόμπερτ Πέρες, εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρίας Air Berlin.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κόσμος
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk