Αλλαγές στη δημόσια διοίκηση με ηλεκτρονικό… κλειδάριθμο

Με προϋπολογισμό ύψους 376 εκατ. ευρώ (176 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και 200 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο) φιλοδοξεί το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης να υλοποιήσει το νέο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταρρύθμιση του Δημόσιου Τομέα 2014 – 2020» και το Σχέδιο Δράσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Με προϋπολογισμό ύψους 376 εκατ. ευρώ (176 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και 200 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο) φιλοδοξεί το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης να υλοποιήσει το νέο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταρρύθμιση του Δημόσιου Τομέα 2014 – 2020» και το Σχέδιο Δράσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Ο σχεδιασμός του προγράμματος για τα επόμενα επτά χρόνια στοχεύει στην ενίσχυση των βασικών συντελεστών διοικητικής ικανότητας (ανθρώπινο δυναμικό, κανονιστικό πλαίσιο, δομές και συστήματα), τόσο στο επίπεδο της διαμόρφωσης των δημόσιων πολιτικών όσο και στο επίπεδο της εφαρμογής τους από τις υπηρεσίες της δημόσιας διοίκησης.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κυρία Εύη Χριστοφιλοπούλου, παρουσιάζοντας τους άξονες του νέου προγράμματος, «στόχος είναι τα επόμενα επτά χρόνια η ελληνική Δημόσια Διοίκηση να γίνει ευέλικτη, εξωστρεφής και αποτελεσματική. Να εμπνέει εμπιστοσύνη και ασφάλεια στους πολίτες και τις επιχειρήσεις, λειτουργώντας ως βασικός πυλώνας για την ανάκαμψη της χώρας».
Έργα «σημαίες» στο νέο πρόγραμμα αποτελούν:
– Το ενιαίο σύστημα αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού, δηλαδή μια ενιαία πλατφόρμα διαχείρισης των ζητημάτων που αφορούν το προσωπικό, η οποία θα διατρέχει όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου. Περιλαμβάνει από τις διαδικασίες αξιολόγησης προσωπικού αλλά και την επιλογή στελεχών σε συνδυασμό με την τεκμηρίωση των οργανωτικών δομών, μέσω Περιγραμμάτων Θέσης, έως την υιοθέτηση διαδικασιών επιλογής προϊσταμένων σε θέσεις ευθύνης αλλά και έναν μόνιμο μηχανισμό κινητικότητας για την κάλυψη αναγκών των υπηρεσιών
– Το ενιαίο περιβάλλον εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων ώστε μέσω μιας διαδικτυακής πύλης, ενός… ηλεκτρονικού ΚΕΠ, για την πληροφόρηση και την ασφαλή διεκπεραίωση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Μέσω της διαλειτουργικότητας, δίνονται νέες δυνατότητες, όπως για παράδειγμα να μπορεί το ΑΣΕΠ να έχει πρόσβαση σε πιστοποιητικά και να πληροφορεί υποψηφίους, για το αν είναι διοριστέοι ή ακόμα να έχει ενημέρωση μια εταιρεία για εμπορικές υποθέσεις μέσω της αξιοποίησης ηλεκτρονικών μητρώων που δεν είναι πια «σιλό».
– Η διάθεση ανοικτών και με ασφάλεια δεδομένων (ανοιχτά δεδομένα) της Δημόσιας Διοίκησης, ώστε αυτά να γίνουν εργαλείο διαφάνειας και λογοδοσίας, αλλά και να μετατραπούν και σε αναπτυξιακό καταλύτη για καινοτόμες εφαρμογές,
– Η ενίσχυση της «Διαύγειας» ώστε να υπάρχει ενημέρωση για τις αποφάσεις που λαμβάνονται από δημόσιους φορείς.
Ως βασική προϋπόθεση για την υλοποίηση των έργων ηλεκτρονικής διακυβέρνησης τίθεται η θέσπιση ενός ενιαίου οργάνου διακυβέρνησης της Δημόσιας Πληροφορικής που θα χαράσσει πολιτικές και δράσεις και θα αποτελεί τον κύριο μηχανισμό συντονισμού και αποφυγής επικαλύψεων και επαναλήψεων.
Το νέο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα έχει τα εξής χαρακτηριστικά, σύμφωνα με το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης:
– Είναι συνδεδεμένο με τις κυβερνητικές προτεραιότητες για αλλαγές στη δημόσια διοίκηση
– Θα χρηματοδοτήσει δράσεις που αφορούν τα Υπουργεία προτεραιότητας, όπως Οικονομικών, Υγείας, Εργασίας, Δικαιοσύνης.
– Αντιμετωπίζει δυσλειτουργίες, παθογένειες και λάθη του παρελθόντος, όπως η κατάτμηση διοικητικών δομών, το υψηλό κόστος κτήσης και χρήσης των ηλεκτρονικών υποδομών και η απουσία διαλειτουργικότητας και διασύνδεσης των πληροφοριακών συστημάτων.
– Η αρχή της διαλειτουργικότητας και η ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων θεωρούνται κομβικής σημασίας. Αν ένα πρόγραμμα δεν ικανοποιεί την αρχή της διαλειτουργικότητας, δεν εγκρίνεται και δεν χρηματοδοτείται.
Η τελική φάση διαβούλευσης του Σχεδίου Δράσης θα γίνει στο τέλος Μαΐου, οπότε και θα υποβληθεί για έγκριση στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης. Θα υπάρξει νέος γύρος διαβουλεύσεων με φορείς αλλά και με τα συναρμόδια υπουργεία. Καλύπτει την επταετία 2014 – 2020, αλλά θα επανεξετάζεται κάθε χρόνο ώστε ανά πάσα στιγμή να αντικατοπτρίζει την πραγματική κατάσταση των έργων και τις τρέχουσες ανάγκες της Δημόσιας Διοίκησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κυρία Χριστοφιλοπούλου έδωσε επίσης έμφαση στον τρόπο που χειρίστηκε το υπουργείο το τρέχον επιχειρησιακό πρόγραμμα 2007 – 2013, δρομολογώντας, όπως υπογράμμισε, την αξιοποίηση πόρων ύψους 120 εκατ. ευρώ, «που δεν είχαν απορροφηθεί και κινδύνευαν να χαθούν, μεταφέροντας τους σε έργα κοινωνικού χαρακτήρα».
Και συμπλήρωσε: «Πετύχαμε τη μεταφορά 77 εκατ. ευρώ στους παιδικούς σταθμούς, καλύπτοντας τις ανάγκες των δήμων. Απορροφήσαμε ακόμα 37 εκατ. στην κοινωφελή εργασία για την καταπολέμηση της ανεργίας στο δικό μας επιχειρησιακό και πετύχαμε τη μεταφορά άμεσα χρηματοδοτούμενων έργων από άλλα Επιχειρησιακά Προγράμματα (75 εκατ. ευρώ από το Επιχειρησιακό «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» και 8 εκατ. ευρώ από το υπουργείο Υγείας). Φτάσαμε συνολικά να έχουμε αυτή τη στιγμή ποσοστό απορρόφησης 79%. Αυτό δεν θα ήταν εφικτό αν δεν υπήρχε αυτή η γενναία μεταφορά πόρων».
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk