Tην πρώτη πλήρη αποστολή του ανοικτά της Αυστραλίας πραγματοποίησε το υποβρύχιο ρομπότ που αναζητά στα βάθη του ωκεανού τυχόν
συντρίμμια του Boeing 777 της Malaysia Airlines. Τα δεδομένα που
συνέλεξε αναλύονται, όπως ανακοίνωσαν την Πέμπτη οι αρχές.

Οι δύο πρώτες καταδύσεις του Bluefin-21 δεν έχουν φέρει κανένα αποτέλεσμα. Το ρομποτικό βαθυσκάφος εξετάζει περιοχή του Ινδικού Ωκεανού που βρίσκεται 2.170 χλμ. βορειοδυτικά του Περθ, της μεγαλύτερης πόλης στις ακτές της δυτικής Αυστραλίας.

Αυτές οι δύο πρώτες αποστολές είχαν συντομευθεί: Η πρώτη λόγω του βάθους του βυθού που είναι μεγαλύτερο από τις δυνατότητες του ρομπότ και η δεύτερη λόγω τεχνικών δυσκολιών που δεν διευκρινίστηκαν.

Το Bluefin-21 «πραγματοποίησε την αποστολή του σε όλη τη διάρκειά της» τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα «εντός της περιοχής των ερευνών και ετοιμάζεται για την προσεχή αποστολή του», ανακοίνωσε την Πέμπτη το αυστραλιανό κέντρο ελέγχου συντονισμού των ερευνών για το μαλαισιανό αεροσκάφος.

Επειτα από κάθε κατάδυση, τα στοιχεία που συλλέγονται από το σόναρ του ρομπότ, που έχει σχήμα τορπίλης μήκους περίπου πέντε μέτρων, συλλέγονται στο αυστραλιανό πλοίο Ocean Shield, και αναλύονται για να διαπιστωθεί αν κάτι ασύνηθες εντοπίστηκε στο βυθό.

Η περιοχή των ερευνών οριοθετήθηκε χάρη στη λήψη σημάτων συμβατών με εκείνα που εκπέμπονται από τις μπαταρίες ενός μαύρου κουτιού.

Το Bluefin-21 δεν μπορεί να κατεβεί σε βάθος μεγαλύτερο των 4.500 μέτρων και οι ερευνητές πίστευαν αρχικά ότι το βάθος σε αυτή την περιοχή ανάπτυξης του ρομπότ δεν ήταν πιο μεγάλο. Ωστόσο, αποδείχθηκε ότι ορισμένα σημεία είναι ακόμη βαθύτερα. Ο βυθός εκεί είναι πολύ λασπώδης, κάτι που μπορεί να δυσχεράνει την επιχείρηση του βαθυσκάφους.

Το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό που μετέχει στις έρευνες, εκτιμά ότι «η σάρωση» της οριοθετημένης περιοχής θα διαρκέσει από έξι εβδομάδες έως δύο μήνες.