Με παρεμβάσεις του προς τη ΔΕΗ, ο Συνήγορος του Πολίτη διαμεσολαβεί προκειμένου να επανασυνδεθεί το ρεύμα σε πολίτες, οι οποίοι λόγω της δεινής οικονομικής τους θέσης δεν έχουν τη δυνατότητα αποπληρωμής των λογαριασμών, ενώ ταυτόχρονα τους εξυπηρετεί και με ευνοϊκότερη ρύθμιση οφειλών προς τη ΔΕΗ.

Όπως αναφέρει η ανεξάρτητη Αρχή, η οποία έχει δεχθεί πλήθος αναφορών από πολίτες, ο νέος Κώδικας Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας της ΔΕΗ ΑΕ, προβλέπει ευνοϊκές ρυθμίσεις για τις κατηγορίες των ευάλωτων καταναλωτών.

Η διαμεσολάβηση του Συνηγόρου αφορά κυρίως τη διευθέτηση ζητημάτων επανασύνδεσης του ηλεκτρικού ρεύματος, την επαναρρύθμιση σε μικρότερες χρηματικές δόσεις οφειλών που έχουν δημιουργηθεί λόγω της αδυναμίας αποπληρωμής των λογαριασμών και την παροχή πληροφόρησης, σχετικά με τις δυνατότητες ένταξης στις ευνοϊκές ρυθμίσεις του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου.

Τρεις χαρακτηριστικές περιπτώσεις

Μάλιστα, η Αρχή αναφέρει χαρακτηριστικές περιπτώσεις διαμεσολάβησης. Όπως στην περίπτωση μιας γυναίκας που αδυνατούσε να καταβάλει τη μηνιαία δόση εξόφλησης, που είχε συμφωνηθεί στα 250 ευρώ, μετά από διακανονισμό ρύθμισης οφειλής ύψους 1.580 ευρώ και ζούσε με την οικογένεια της για τέσσερις μήνες χωρίς ρεύμα.

Τόσο η ίδια, όσο και ο σύζυγός της ήταν μακροχρόνια άνεργοι, υπήρχε ιστορικό παλαιότερου εργατικού ατυχήματος και είχαν δύο παιδιά, εκ των οποίων το ένα προετοιμαζόταν για πανελλαδικές εξετάσεις. Το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα ήταν σχεδόν μηδενικό και κατοικούσαν σε ενοικιαζόμενο διαμέρισμα.

Ο Συνήγορος την πληροφόρησε για τη δυνατότητα ένταξης στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο. Επίσης, ζήτησε την επανεξέταση της υπόθεσης από την αρμόδια διεύθυνση, επικαλούμενος την από 30/07/2013 απόφαση του ΔΣ της ΔΕΗ ΑΕ, που ρυθμίζει θέματα της κατηγορίας των ευάλωτων πελατών. Σύντομα, έγινε επανασύνδεση του ηλεκτρικού ρεύματος, καθώς και νέος, ευμενέστερος για την αναφερόμενη, διακανονισμός των μηνιαίων δόσεων.

Σε άλλη περίπτωση, μακροχρόνια άνεργη με σοβαρά προβλήματα υγείας και κινητικότητας, η οποία δεχόταν την υποστήριξη της εκκλησίας, δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στην καταβολή της μηνιαίας δόσης των 1.000 ευρώ, που της πρότεινε η ΔΕΗ ΑΕ, με αποτέλεσμα να γίνει διακοπή της παροχής ρεύματος στο σπίτι της σχεδόν για έναν μήνα. Ο Συνήγορος επικοινώνησε με το τοπικό κατάστημα της ΔΕΗ ΑΕ, το οποίο προέβη άμεσα σε επανασύνδεση, καλώντας την αναφερόμενη σε διακανονισμό με σημαντικά μειωμένη τη μηνιαία δόση.

Τέλος, σε μία ακόμη περίπτωση, υπερήλικας, με σύζυγο που αντιμετώπιζε μακροχρόνια και σοβαρά προβλήματα υγείας, ζήτησε νέο ευνοϊκότερο διακανονισμό από τη ΔΕΗ ΑΕ. Η Αρχή παρενέβη, ώστε να εγκριθεί ρύθμιση της αποπληρωμής της οφειλής, σε έξι μηνιαίες δόσεις των 128 ευρώ, αντί των 250 ευρώ που είχε αρχικά προτείνει η ΔΕΗ ΑΕ, με την προϋπόθεση της εμπρόθεσμης εξόφλησης των τρεχόντων λογαριασμών.