Η συζήτηση αρχικά είχε προγραμματιστεί για το απόγευμα της Τρίτης και οι λιμενεργάτες πραγματοποίησαν 24ωρη απεργία, συγκέντρωση στις 4 το απόγευμα στην πλατεία Κλαυθμώνος και πορεία στη Βουλή.
Εναλλακτική πρόταση ιδιωτικοποίησης από το ΠαΣοΚ
Την αντίθεση του στο σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης εξέφρασε το ΠαΣοΚ.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΠαΣοΚ την εναλλακτική πρόταση του κόμματος για την αξιοποίηση του ΟΛΘ παρουσίασε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος Πάρις Κουκουλόπουλος, κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής της πρότασης του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση «ο εκπρόσωπος του ΠαΣοΚ ανέφερε ότι έχουμε καταθέσει διαφορετική ολοκληρωμένη πρόταση για την αναβάθμιση και αξιοποίηση του λιμανιού, που προβλέπει πώληση ποσοστού μετοχών (ως 24%) και παραχώρηση δραστηριοτήτων, κάτι που μεγιστοποιεί το αποτέλεσμα για το Δημόσιο, οδηγώντας σε μακροχρόνια ανάπτυξη όπως προβλέπει και η Προγραμματική Συμφωνία ΝΔ – ΠΑΣΟΚ για την κυβέρνηση».
Στην ανακοίνωση αναφέρεται ακόμη πως «το ΠαΣοΚ δηλώνει την αντίθεσή του με την πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ και μετά τη διαδικασία της Βουλής θα αναπτύξει πολιτικές πρωτοβουλίες για την υιοθέτηση της εναλλακτικής μας πρότασης, στην οποία συγκλίνει το σύνολο σχεδόν των παραγωγικών φορέων της πόλης».
Κατά τη συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης τόνισε πως το ΤΑΙΠΕΔ «προτείνει το μοντέλο το οποίο θεωρεί προσφορότερο, για την αξιοποίηση του ΟΛΘ που είναι η πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών, η οποία στο ίδιο μοντέλο με τον Πειραιά θα συνοδεύεται, βέβαια, και από ένα δεσμευτικό πλαίσιο επενδύσεων».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης κατά την ομιλία του επεσήμανε πως «σήμερα, κατασκευάζονται λιμάνια στην Τουρκία, τα οποία φιλοδοξούν να πάρουν ένα μεγάλο κομμάτι αυτού του διαμετακομιστικού εμπορίου. Υπάρχει το λιμάνι τουPort Side, στο οποίο συμμετέχει παρεμπιπτόντως ηCosco και είναι ένα από τα βασικά λιμάνια της Μεσογείου. Αναπτύσσεται όλη η βαλκανική γειτονιά, στην Κροατία – η οποία μπήκε στην Ε.Ε. – και είναι εγγύτερα στο ευρωπαϊκό κέντρο, βιομηχανικό και εμπορικό, της κεντρικής Ευρώπης, η Αλβανία, η Ρουμανία, η Βουλγαρία, είναι όλες χώρες που στοχεύουν στην αξιοποίηση της λιμενικής τους υποδομής μέσα από ιδιωτικοποίηση της λιμενικής τους υποδομής και διεθνείς συνεργασίες».
Και πρόσθεσε πως «το ίδιο όραμα έχουμε και για τη Θεσσαλονίκη, γιατί πιστεύουμε ότι σε αυτό το λιμάνι μπορούμε να δούμε μια δραματική ανάπτυξη και να καταστεί και η Θεσσαλονίκη αντίστοιχα ανταγωνιστική, όπως έχει καταστεί ο Πειραιάς στον διεθνή περίγυρο. Πώς μπορούμε να το πετύχουμε αυτό; Μόνο αν συμφωνούμε σε αυτό το στόχο, στον οποίο νομίζω ότι συμφωνεί η πλειοψηφία των πολιτικών δυνάμεων και πρέπει από εδώ και πέρα να βρούμε τις διάφορους μεθόδους, μέσα από τις οποίες θα εξυπηρετήσουμε τα δύο βασικά κριτήρια που έχουν τεθεί σε αυτή την περίοδο. Πρώτα απ’ όλα, να έχουμε ένα αυξημένο πήχη εσόδων από τις αποκρατικοποιήσεις, δηλαδή, να μην πάμε με χαμηλές προσδοκίες, αλλά να εισρεύσει «ζεστό» χρήμα στο δημόσιο ταμείο, πράγμα, το οποίο, έχουμε ανάγκη. Το δεύτερο, είναι πώς θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε αυτή την υποδομή προς όφελος της ανάπτυξης και της πόλης και της Βορείου Ελλάδος συνολικότερα και του διαμετακομιστικού εμπορίου στη χώρα».
Εν τω μεταξύ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Κωστής Χαντζαρίδης, έστειλε ανοικτή επιστολή στην οποία αναφέρεται πως ο άµεσος εκσυγχρονισµός του λιµανιού «σε καµία περίπτωση δεν θα επιτευχθεί µε την αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του Οργανισµού Λιµένος Θεσσαλονίκης και την παραχώρησή του σε ένα οικονοµικό fund, το οποίο θα στοχεύσει αποκλειστικά στο εύκολο κέρδος µέσω δραστηριοτήτων real estate-εµπορικών κέντρων και πολυχώρων, χωρίς να στοχεύει σ’αυτή καθ’εαυτή τη λιµενική λειτουργία. Θα επιτευχθεί µε την παρουσία ιδιωτών στρατηγικών επενδυτών, στους οποίους θα παραχωρηθούν τοµείς λειτουργίας του λιµανιού, υπό την εποπτεία και το ρυθµιστικό έλεγχο του ΟΛΘ ΑΕ. Η διαδικασία αυτή, άλλωστε, υιοθετείται, εδώ και πολλά χρόνια, στο 98% των λιµανιών παγκοσµίως».