Συγκέντρωση μπροστά από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και πορεία προς το κτίριο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς πραγματοποίησαν το πρωί μέλη της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας ΟΜΥΛΕ και της Ένωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ μαζί με άλλους εργαζόμενους στον Πειραιά στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στην 24ωρη απεργία ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ. Βασικό τους σύνθημα ήταν να μην προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΠ τη διοίκηση του Οργανισμού επισκέφτηκαν εκπρόσωποι 37 φορέων του Πειραιά και επέδωσαν ψήφισμα διαμαρτυρίας για το θέμα της πώλησης του 67% των μετοχών του ΟΛΠ Α.Ε. από το ΤΑΙΠΕΔ.
Στη συνάντηση, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, συμμετείχαν εκπρόσωποι Φορέων (Εργατικό Κέντρο Πειραιά, Παμπειραΐκή Επιτροπή κατά της πώλησης του ΟΛΠ, ΟΜΥΛΕ, Ένωση Λιμενεργατών κ.ά.) συνοδευόμενοι από τους βουλευτές κ.κ. Τζένη Βαμβακά και Θεόδωρο Δρίτσα.
«Η Διοίκηση του ΟΛΠ Α.Ε., της οποίας οι θέσεις έχουν εκφρασθεί στο Δ.Σ. και τη Γ.Σ. του Οργανισμού, θα προωθήσει τις θέσεις και απόψεις των εκπροσώπων του Πειραϊκού λαού στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και στο ΤΑΙΠΕΔ» αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Aπό την πλευρά του ο υποψήφιος δήμαρχος Πειραία Θοδωρής Δρίτσας δήλωσε ότι: «Ο Πειραιάς δεν θα παραδώσει το λιμάνι του σε κερδοσκόπους. Η σημερινή τεράστια σε όγκο και παλμό συγκέντρωση το εγγυάται. Η κυβέρνηση Σαμαρά- Βενιζέλου και το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχουν καμία νομιμοποίηση. Δεν θα επιτρέψουμε το έγκλημα. Να γνωρίζουν όλοι ότι η μεγάλη ανατροπή και στην Αυτοδιοίκηση και στην κυβέρνηση είναι πολύ κοντά. Τα αντιλαϊκά και αντιαναπτυξιακά κερδοσκοπικά σχέδια θα ακυρωθούν και με την δημοκρατική θέληση του πειραϊκού λαού».
Πρόσθεσε ακόμη ότι «το λιμάνι δεν κινδυνεύει μόνο από την κυβέρνηση Σαμαρά- Βενιζέλου και από την απερχόμενη δημοτική αρχή που δεν το υπερασπίζεται. Ήδη, από προχτές νέοι «σωτήρες», εκπρόσωποι επιθετικών επιχειρηματικών συμφερόντων, απειλούν να οικειοποιηθούν και την πόλη και το λιμάνι. Το ερυθρόλευκο πρόσχημα, βέβαια, δεν παραπλανά καμία Πειραιώτισσα και κανέναν Πειραιώτη, που δεν θα δεχτούν ούτε το ιδιωτικό λιμάνι, ούτε πολύ περισσότερο ιδιωτική πόλη».
Υπενθυμίζεται ότι σήμερα Τετάρτη στην αίθουσα Γερουσίας της Βουλής στις 10.00 επρόκειτο να γίνει συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων, όπου έγινε ενημέρωση από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, αλλά και ακρόαση από τη Διοίκηση του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ.) σχετικά με τη διαδικασία αξιοποίησης της συμμετοχής του Ελληνικού Δημοσίου στην Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.»

Η συζήτηση αρχικά είχε προγραμματιστεί για το απόγευμα της Τρίτης και οι λιμενεργάτες πραγματοποίησαν 24ωρη απεργία, συγκέντρωση στις 4 το απόγευμα στην πλατεία Κλαυθμώνος και πορεία στη Βουλή.

Τη Δευτέρα οι λιμενεργάτες πραγματοποίησαν στάση εργασίας από τις 07.00 έως τις 11.00 και συγκέντρωση στα κεντρικά γραφεία του ΟΛΠ στις 08.30, ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών. Ανάλογες συγκεντρώσεις έγιναν και σε άλλα λιμάνια της χώρας.

Εναλλακτική πρόταση ιδιωτικοποίησης από το ΠαΣοΚ

Την αντίθεση του στο σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης εξέφρασε το ΠαΣοΚ.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΠαΣοΚ την εναλλακτική πρόταση του κόμματος για την αξιοποίηση του ΟΛΘ παρουσίασε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος Πάρις Κουκουλόπουλος, κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής της πρότασης του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση «ο εκπρόσωπος του ΠαΣοΚ ανέφερε ότι έχουμε καταθέσει διαφορετική ολοκληρωμένη πρόταση για την αναβάθμιση και αξιοποίηση του λιμανιού, που προβλέπει πώληση ποσοστού μετοχών (ως 24%) και παραχώρηση δραστηριοτήτων, κάτι που μεγιστοποιεί το αποτέλεσμα για το Δημόσιο, οδηγώντας σε μακροχρόνια ανάπτυξη όπως προβλέπει και η Προγραμματική Συμφωνία ΝΔ – ΠΑΣΟΚ για την κυβέρνηση».

Στην ανακοίνωση αναφέρεται ακόμη πως «το ΠαΣοΚ δηλώνει την αντίθεσή του με την πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ και μετά τη διαδικασία της Βουλής θα αναπτύξει πολιτικές πρωτοβουλίες για την υιοθέτηση της εναλλακτικής μας πρότασης, στην οποία συγκλίνει το σύνολο σχεδόν των παραγωγικών φορέων της πόλης».

Κατά τη συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης τόνισε πως το ΤΑΙΠΕΔ «προτείνει το μοντέλο το οποίο θεωρεί προσφορότερο, για την αξιοποίηση του ΟΛΘ που είναι η πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών, η οποία στο ίδιο μοντέλο με τον Πειραιά θα συνοδεύεται, βέβαια, και από ένα δεσμευτικό πλαίσιο επενδύσεων».

Ο κ. Βαρβιτσιώτης κατά την ομιλία του επεσήμανε πως «σήμερα, κατασκευάζονται λιμάνια στην Τουρκία, τα οποία φιλοδοξούν να πάρουν ένα μεγάλο κομμάτι αυτού του διαμετακομιστικού εμπορίου. Υπάρχει το λιμάνι τουPort Side, στο οποίο συμμετέχει παρεμπιπτόντως ηCosco και είναι ένα από τα βασικά λιμάνια της Μεσογείου. Αναπτύσσεται όλη η βαλκανική γειτονιά, στην Κροατία – η οποία μπήκε στην Ε.Ε. – και είναι εγγύτερα στο ευρωπαϊκό κέντρο, βιομηχανικό και εμπορικό, της κεντρικής Ευρώπης, η Αλβανία, η Ρουμανία, η Βουλγαρία, είναι όλες χώρες που στοχεύουν στην αξιοποίηση της λιμενικής τους υποδομής μέσα από ιδιωτικοποίηση της λιμενικής τους υποδομής και διεθνείς συνεργασίες».

Και πρόσθεσε πως «το ίδιο όραμα έχουμε και για τη Θεσσαλονίκη, γιατί πιστεύουμε ότι σε αυτό το λιμάνι μπορούμε να δούμε μια δραματική ανάπτυξη και να καταστεί και η Θεσσαλονίκη αντίστοιχα ανταγωνιστική, όπως έχει καταστεί ο Πειραιάς στον διεθνή περίγυρο. Πώς μπορούμε να το πετύχουμε αυτό; Μόνο αν συμφωνούμε σε αυτό το στόχο, στον οποίο νομίζω ότι συμφωνεί η πλειοψηφία των πολιτικών δυνάμεων και πρέπει από εδώ και πέρα να βρούμε τις διάφορους μεθόδους, μέσα από τις οποίες θα εξυπηρετήσουμε τα δύο βασικά κριτήρια που έχουν τεθεί σε αυτή την περίοδο. Πρώτα απ’ όλα, να έχουμε ένα αυξημένο πήχη εσόδων από τις αποκρατικοποιήσεις, δηλαδή, να μην πάμε με χαμηλές προσδοκίες, αλλά να εισρεύσει «ζεστό» χρήμα στο δημόσιο ταμείο, πράγμα, το οποίο, έχουμε ανάγκη. Το δεύτερο, είναι πώς θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε αυτή την υποδομή προς όφελος της ανάπτυξης και της πόλης και της Βορείου Ελλάδος συνολικότερα και του διαμετακομιστικού εμπορίου στη χώρα».

Εν τω μεταξύ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Κωστής Χαντζαρίδης, έστειλε ανοικτή επιστολή στην οποία αναφέρεται πως ο άµεσος εκσυγχρονισµός του λιµανιού «σε καµία περίπτωση δεν θα επιτευχθεί µε την αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του Οργανισµού Λιµένος Θεσσαλονίκης και την παραχώρησή του σε ένα οικονοµικό fund, το οποίο θα στοχεύσει αποκλειστικά στο εύκολο κέρδος µέσω δραστηριοτήτων real estate-εµπορικών κέντρων και πολυχώρων, χωρίς να στοχεύει σ’αυτή καθ’εαυτή τη λιµενική λειτουργία. Θα επιτευχθεί µε την παρουσία ιδιωτών στρατηγικών επενδυτών, στους οποίους θα παραχωρηθούν τοµείς λειτουργίας του λιµανιού, υπό την εποπτεία και το ρυθµιστικό έλεγχο του ΟΛΘ ΑΕ. Η διαδικασία αυτή, άλλωστε, υιοθετείται, εδώ και πολλά χρόνια, στο 98% των λιµανιών παγκοσµίως».