Η VINCI θα ήθελε το πρότζεκτ του νέου διεθνούς αερολιμένα του Καστελίου να πάει «πακέτο» με την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων, στην διαδικασία της οποίας συμμετέχει η γαλλική εταιρία.
Αυτό απάντησε σε ερώτηση της ηλεκτρονικής έκδοσης του «Βήματος» ο διευθύνων σύμβουλος της Γέφυρας ΑΕ, κ. Παναγιώτης Παπανικόλας, ο οποίος, παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι είναι αδύνατη πια η δημιουργία σιδηροδρομικής γραμμής στην γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης».
Συγκεκριμένα, ο κ. Παπανικόλας επιβεβαίωσε ότι η VINCI ενδιαφέρεται για τα περιφερειακά αεροδρόμια, καθώς ο όμιλος έχει κάνει στροφή στις διεθνείς του δραστηριότητες και έχει εστιάσει στην εκμετάλλευση αερολιμένων, αποχωρώντας από την διαχείριση υποδομών, όπως πχ τα πάρκινγκ.
Όπως τόνισε, το χαρτοφυλάκιο της VINCI AIRPORTS καταγράφει σημαντικές επιτυχίες, καθώς διαχειρίζεται κατ’ έτος άνω των 40 εκατ. επιβατών σε πολλά μικρά αεροδρόμια σε Γαλλία, Καμπότζη και Πορτογαλία, στην οποία, μάλιστα, κατέστη παραχωρησιούχος 10 αεροδρομίων, στο πλαίσιο του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων της Πορτογαλικής κυβέρνησης.
Ο κ. Παπανικόλας υπογράμμισε ότι για την VINCI η επιλογή κάθε χώρας είναι στρατηγική, καθώς αποκλείονται αυτομάτως τα γειτονικά, ανταγωνιστικά κράτη. «Χαίρομαι που η VINCI έχει επιλέξει την Ελλάδα στην Νοτιαανατολική Ευρώπη» είπε.
Ο επικεφαλής της Γέφυρας ΑΕ τόνισε ότι η VINCI είχε συμμετάσχει στο παρελθόν στον διαγωνισμό για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι και έχει κάνει σημαντική προεργασία, ενώ αναφερόμενος στον νέο διαγωνισμό που θα προκηρύξει το υπουργείο Υποδομών, επισήμανε ότι «θα το κοιτάξουμε σοβαρά και σε συνδυασμό με τα περιφερειακά αεροδρόμια».
«Θα θέλαμε το Ηράκλειο να ήταν μέσα σε ένα από τα cluster των περιφερειακών αεροδρομίων» είπε και σχολίασε ότι μία αντίστοιχη συμφωνία έχει η VINCI στην Πορτογαλία, όπου δεσμεύθηκε να έχει τον πρώτο λόγο για κατασκευή νέου αεροδρομίου στην περίπτωση που η επιβατική κίνηση ξεπεράσει κάποιο όριο.
«Υπάρχει τρόπος να διασφαλιστεί το δημόσιο» σημείωσε ο κ. Παπανικόλας, όπως για παράδειγμα η δέσμευση μέρους των κερδών σε ειδικό λογαριασμό υπέρ του νέο έργου, και επανέλαβε ότι βούληση της εταιρίας θα ήταν να ενταχθεί το Καστέλι σε μία από τις συστάδες των προς παραχώρηση περιφερειακών αεροδρομίων.
Αδύνατον να περάσει ο σιδηρόδρομος από την Γέφυρα

Σε άλλη ερώτηση της ηλεκτρονικής έκδοσης του «Βήματος» για το εάν υπάρχει η δυνατότητα διέλευσης σιδηροδρομικής γραμμής από την Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης», ο κ. Παπανικόλας σημείωσε ότι «είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατον να περάσει αυτή τη στιγμή τρένο από την γέφυρα».
Ο λόγος είναι, όπως είπε, ότι ο τρόπος σχεδιασμού της Γέφυρας και η κλίση των 4,5 μοιρών είναι απαγορευτικός για την χάραξη σιδηροδρομικής γραμμής, ενώ, παράλληλα, υπάρχουν και πολλά άλλα, κατασκευαστικά θέματα. «Θα πρέπει να το ξεχάσουμε» κατέληξε.