Σκάφη εξοπλισμένα με υδρόφωνα για τον εντοπισμό σημάτων από τα «μαύρα κουτιά» της εξαφανισμένης πτήσεις MH370 θα ερευνήσουν για δύο διαφορετικά σημεία στον Ινδικό όπου κινεζικά και αυστραλιανά σκάφη ανίχνευσαν ύποπτα σήματα από το βυθό.

Ο επικεφαλής των δυνάμεων που συμμετέχουν στη έρευνα, ο Αυστραλός Άνγκους Χιούστον, επιβεβαίωσε τις αναφορές κινεζικών ΜΜΕ, σύμφωνα με τις οποίες το κινεζικό περιπολικό σκάφος Hiaxun 01 «ακουστικούς παλμούς» στα 37,5 kHz, στη συχνότητα που εκπέμπουν τα μαύρα κουτιά, το Σάββατο και την Κυριακή.

Η Κίνα ανέφερε επίσης ότι στην περιοχή έχουν θεαθεί και λευκά αντικείμενα.

«Πρόκειται για σημαντικό και ενθαρρυντικό στοιχείο, στην αξιολόγηση του οποίου όμως πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί» υπογράμμισε στους δημοσιογράφους ο Χιούστον, επαναλαμβάνοντας πως «δεν έχει επιβεβαιωθεί ότι τα σήματα και τα αντικείμενα σχετίζονται με το αεροσκάφος».

Στο σημείο φτάνουν το βράδυ της Κυριακής στρατιωτικά αεροσκάφη καθώς και το πλοίο Echo του βρετανικού Ναυτικού.

Στο μεταξύ, το Ocean Shield του αυστραλινού Ναυτικού ερευνά μια διαφορετική περιοχή, περίπου 300 ναυτικά μίλια από το σημείο όπου ανίχνευσαν το σήμα οι Κινέζοι, στην οποία κατέγραψαν την Κυριακή ένα διαφορετικό ύποπτο σήμα.

Σύμφωνα πάντως με τη Wall Street Journal ο εξοπλισμός του κινεζικού σκάφους που κατέγραψε το πρώτο σήμα είναι λιγότερο προηγμένος από τα όργανα στα αυστραλιανά, τα βρετανικά και τα αμερικανικά σκάφη, καθώς μπορεί να καταγράφει σήματα σε βάθη μικρότερα από 300 μέτρα.

Η εφημερίδα κάνει επίσης λόγο για «διορθωμένα» δορυφορικά δεδομένα που μετατοπίζουν τις περιοχές των ερευνών, καθώς δείχνουν ότι το Boeing 777 της Malaysia Airlines ίσως πέταξε πιο νότια από ό,τι είχε εκτιμηθεί αρχικά.

Η αναζήτηση για τον εντοπισμό του αεροπλάνου και των 239 επιβαινόντων εισήρθε από το Σάββατο στην 5η εβδομάδα.

Η ανακάλυψη του «παλμού»

Κινέζικο σκάφος που βρίσκεται στην περιοχή των ερευνών για το χαμένο Boeing έπιασε σήμα στη συχνότητα των 37,5kHz/δευτερόλεπτο.

Αυτή είναι η συχνότητα από την οποία εκπέμπεται το σήμα ενός «μαύρου κουτιού» εξηγούν οι ειδικοί.

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει επίσημη επιβεβαίωση από τις Αρχές. Μάλιστα, ο αυστραλός υπουργός Άμυνας, Ντέιβιντ Τζόνστον, προειδοποίησε ότι το σήμα μπορεί να μην προέρχεται από το αεροσκάφος.

«Δεν είναι η πρώτη φορά που έχουμε (εντοπίσει) κάτι που αποδείχθηκε απογοήτευση» δήλωσε στο ABC.

Δεν είναι ακόμη δυνατό να διαπιστωθεί εάν το σήμα συνδέεται ή όχι με το αεροσκάφος που εξαφανίστηκε πριν από ένα μήνα.

Στον νότιο Ινδικό Ωκεανό επιχειρούν και ειδικά εξοπλισμένα σκάφη της Βρετανίας, τα οποία αναζητούν και αυτά το «μαύρο κουτί». Πρόκειται για το πυρηνικό υποβρύχιο HMS Tireless και το ερευνητικό πλοίο HMS Echo.

Οι συντεταγμένες του σήματος που αναγνώρισε η συσκευή εντοπισμού του μαύρου κουτιού, την οποία ανέπτυξε το ερευνητικό κινεζικό σκάφος Haixun 01, είναι περίπου 25 βαθμοί νότιο γεωγραφικό πλάτος και 101 βαθμοί ανατολικό γεωγραφικό μήκος, διευκρίνισε το πρακτορείο ειδήσεων.

Ο χρόνος για την ανεύρεση του «μαύρου κουτιού» του μοιραίου αεροπλάνου των μαλαισιανών αερογραμμών κυλά αντίστροφα, καθώς οι μπαταρίες εξαντλούνται στις 30 μέρες και αυτές οι μέρες συμπληρώνονται την ερχόμενη εβδομάδα.

Οι μαλαισιανές αρχές εκτιμούν πως, σύμφωνα με δεδομένα από δορυφόρους, η πτήση MH370 βυθίστηκε στον Ινδικό Ωκεανό, ανοικτά των δυτικών ακτών της Αυστραλίας, αφού προηγουμένως έκανε στροφή 180 μοιρών στη διάρκεια μιας πτήσης από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο.

Κανένα στοιχείο δεν έχει βρεθεί που να επιβεβαιώνει το συγκεκριμένο σημείο στο οποίο θα μπορούσε να έχει βυθιστεί στο Μπόινγκ 777.

Οι αρχές εξακολουθούν να μην καταλαβαίνουν πώς ή γιατί εξαφανίστηκε το αεροσκάφος και έχουν προειδοποιήσει πως μόνο όταν βρεθούν τα μαύρα κουτιά θα μπορέσει ίσως να λυθεί το μυστήριο.

Νωρίτερα, ο υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας στην καθιερωμένη εδώ και 4 εβδομάδες ενημέρωση των δημοσιογράφων ανακοίνωσε τη σύσταση τριών επιτροπών που θα ασχοληθούν με την υπόθεση.

Η μία επιτροπή θα ασχοληθεί με τους συγγενείς των επιβατών, η δεύτερη με τις έρευνες που είναι σε εξέλιξη και η τρίτη με τα ζητήματα των αποζημιώσεων.

Παράλληλα, θα διοριστεί και ανεξάρτητος εμπειρογνώμονας που θα ηγηθεί της προσπάθειας να χυθεί φως στο δυστύχημα. Σε αυτή την προσπάθεια θα συμμετάσχουν εκπρόσωποι της Κίνας, των ΗΠΑ, της Βρετανίας και της Γαλλίας.

Ο Χισαμουντίν Χουσεΐν απέρριψε για μια ακόμα φορά τις κατηγορίες που διατυπώνονται από διάφορες πλευρές ότι η Μαλαισία με τους χειρισμούς της είναι υπεύθυνη για το αεροπορικό δυστύχημα.