Αιχμές κατά της αναδόχου κοινοπραξίας του Μετρό Θεσσαλονίκης και του δήμου της συμπρωτεύουσας άφησε την Παρασκευή η Αττικό Μετρό, η οποία ζητεί υπεύθυνη στάση στην αντιμετώπιση των προβλημάτων του μεγαλύτερου δημοσίου έργου στην χώρα.
Με νέα ανακοίνωση, η δημόσια εταιρεία επανέρχεται στο «φλέγον» ζήτημα του μετρό μετά την απόρριψη της ειδικής δήλωσης διακοπής εργασιών που είχε καταθέσει ο ανάδοχος, σημειώνοντας ότι η επίκληση των διαφωνιών από την κοινοπραξία παύει να έχει νόημα από την ώρα που έχει γίνει κοινά αποδεκτή η επίλυση των όποιων διαφορών από τα αρμόδια δικαστήρια.
«Η Αττικό Μετρό επαναλαμβάνει την απόλυτη βούληση και ολοκληρωτική της δέσμευση για την πραγματοποίηση του έργου. Είναι έργο εθνικό. Θα δώσει ανάσα και ανάπτυξη στην πόλη» λέει η εταιρεία.
«Η Αττικό Μετρό τιμά τα λεγόμενα της με τις πράξεις της. Έχει πληρώσει ως και το τελευταίο ευρώ των υποχρεώσεών της προς τον ανάδοχο. Έχει εξασφαλίσει το σύνολο των κονδυλίων που χρειάζεται το έργο ως την ολοκλήρωσή του. Προνοεί ώστε να μην υπάρχει υπέρβαση προϋπολογισμού. Συναινεί, συνεννοείται και συνεργάζεται» επισημαίνει και ζητεί από την κοινοπραξία και τον δήμο «να πράξουν και να συμπεριφερθούν και αυτοί ανάλογα».
Η εταιρεία επισημαίνει ότι «οι αρχαιολογικές ανασκαφές που συνιστούν τη βασική αιτία καθυστέρησης του έργου δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο», διότι και στο μετρό της Αθήνας «κράτησαν 10 χρόνια, από το 1992 έως το 2002», όμως «το έργο προχωρούσε παράλληλα σε άλλες περιοχές».
«Οι ανασκαφές είναι κέρδος για όλους μας. Ούτε βάρος ούτε εμπόδιο. Με την αφορμή του έργου αποκαλύπτουμε την Ιστορία μας. Τα ευρήματα είναι κοινό απόκτημα υπερηφάνειας και κοινή η ευθύνη να τα προφυλάξουμε και να τα αναδείξουμε. Κανείς δεν κατέχει το μονοπώλιο της εθνικής συγκίνησης και της αγάπης για την πατρίδα» επισημαίνει.
Η Αττικό Μετρό υπογραμμίζει ότι είναι «αναμενόμενο σε ένα τόσο σύνθετο, συστημικό, μεγάλο έργο να υπάρχουν διαφορετικές απόψεις» και «φυσιολογικό να αναδεικνύονται διαφορετικά συμφέροντα και προτάσεις», όμως σημειώνει ότι «κανείς δεν θα επιβάλει τις θέσεις του στον άλλο, οι διαφωνίες είναι μέρος του έργου». «Το σημαντικό και το υγιές είναι να βρεθούν τρόποι επίλυσης των διαφορών ώστε το έργο παράλληλα να προχωρά» λέει.
Ωστόσο, αναφέρει ότι αποδέχθηκε ως μέθοδο επίλυσης των διαφορών την παραπομπή των διαφωνιών αρμόδια δικαστήρια «γιατί εξασφαλίζει δικαιοσύνη, νομιμότητα και παράλληλα τη συνέχιση εργασιών», ενώ επισημαίνει ότι το ίδιο πνεύμα επέδειξε και στο ζήτημα των αρχαιολογικών ευρημάτων στον Σταθμό «Βενιζέλου».
«Εφόσον λοιπόν οι μέθοδοι επίλυσης διαφορών είναι κοινά αποδεκτές και δεν αποτελούν λόγο καθυστέρησης του έργου, η επίκληση των διαφωνιών παύει να έχει νόημα. Δεν βοηθά το έργο, κάνει κακό στην πόλη» σχολιάζει η εταιρεία.
«Οφείλουμε να δούμε ξανά από κοινού τα προβλήματα και την αναστάτωση που το έργο γεννά για μερίδα επαγγελματιών και κατοίκων που βλάπτονται από τις μακροχρόνιες εργοταξιακές εγκαταστάσεις» λέει η εταιρεία και εξαγγέλλει ότι θα κάνει «συγκεκριμένες προτάσεις στους συμμέτοχους φορείς αναλαμβάνοντας σχετική πρωτοβουλία» από τον Απρίλιο.
«Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα γίνει γιατί το επιβάλλει το δημόσιο συμφέρον και το απαιτεί η κοινή λογική. Η Αττικό Μετρό θεωρεί το έργο όχι μόνο μέρος της ευθύνης της ως εκπροσώπου του δημοσίου αλλά σαν ευκαιρία ανάδειξης του ρόλου της κοινωνικής ευθύνης της εταιρείας και σαν παράδειγμα προσπάθειας συνεννόησης και συνεργασίας για κοινό σκοπό» καταλήγει.