Αθ. Τσαυτάρης: Αρση αδιεξόδου με το γάλα – Αλλάζει η διάταξη του νομοσχεδίου

Αίρεται το κυβερνητικό αδιέξοδο αναφορικά με το ζήτημα του γάλακτος, καθώς τις τελευταίες ώρες πληροφορίες αναφέρουν πως η τρόικα μάλλον έχει δεχθεί κάποιες βελτιώσεις. Συνεδριάζει αυτή την ώρα στο Μέγαρο Μαξίμου το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και τη συμμετοχή του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Ευάγγελου Βενιζέλου και υπουργών.

Αίρεται το κυβερνητικό αδιέξοδο αναφορικά με το ζήτημα του γάλακτος, καθώς τις τελευταίες ώρες πληροφορίες αναφέρουν πως η τρόικα μάλλον έχει δεχθεί κάποιες βελτιώσεις. Ολοκληρώθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης στο Μέγαρο Μαξίμου το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και τη συμμετοχή του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Ευάγγελου Βενιζέλου και υπουργών.{{{ audio1 }}}

Μιλώντας στον Βήμα 99,5 ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Αθ.Τσαυτάρης δήλωσε ότι λύνεται το πρόβλημα, ενώ ερωτηθείς σχετικά ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μάξιμος Χαρακόπουλος χαράκτηρισε κατ’ αρχάς θετικό ότι φαίνεται να υπάρχει η βούληση για την αναδιαμόρφωση του κειμένου της συμφωνίας για το γάλα.

«Θα ήθελα, όμως, να επισημάνω κάποιες καίριες παρατηρήσεις που δεν μπορούμε να αγνοούμε» ανέφερε και πρόσθεσε: «Το γάλα ημέρας αποκτά νόημα αν έχει διάρκεια ζωής έως 5 ημέρες και μπορεί έτσι να φτάσει στα μεγάλα αστικά κέντρα. ‘Αλλωστε, το γάλα που υφίσταται την πιο ήπια θερμική επεξεργασία έχει εκ των πραγμάτων διάρκεια ζωής 5 ημέρες. Για ποιο λόγο, λοιπόν, να περιοριστεί η διάρκεια ζωής του;

» Όσον αφορά στην κατάργηση του όρου ‘φρέσκο’, θυμίζουμε ότι υπάρχει και σε άλλες χώρες της ΕΕ. Σε κάθε περίπτωση, το παστεριωμένο γάλα δεν είναι απεριόριστης διάρκειας. Στην Ελλάδα έχει οριστεί στις 5 ημέρες, με περιθώριο αύξησης μιας μέρας αρκεί να διατηρείται η ‘ψυκτική αλυσίδα’, καθώς το γάλα συλλέγεται από πολλά διάσπαρτα σημεία της χώρας και διακινείται μέχρι την ‘ΕΒΓΑ της γειτονιάς’.

» Επιπλέον, είναι χρήσιμο να υπάρξει τέλος στην παραπλάνηση του χαρακτηρισμού ‘γάλα υψηλής παστερίωσης’ που δημιουργεί σε πολλούς καταναλωτές την ψευδαίσθηση υψηλότερης ποιότητας, ενώ είναι γνωστό ότι όσο υψηλότερη θερμική επεξεργασία υφίσταται το γάλα τόσο υποβαθμίζονται τα θρεπτικά του συστατικά. Το σημερινό ‘γάλα υψηλής παστερίωσης’ θα μπορούσε να ονομαστεί υψηλής θερμικής επεξεργασίας».

Ο υπουργός Ανάπτυξης Κ.Χατζηδάκης δήλωσε στον ΒΗΜΑ 99,5 ότι εντός των επομένων ωρών θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο, μετά από συνεννόηση με όλες τις κοινοβουλευτικές ομάδες.

Ανάρτηση του βουλευτή ΠΑΣΟΚ Θάνου Μωραΐτη στα προφίλ του στα social media:

«Όσα λέγαμε τις τελευταίες μέρες πιάνουν τόπο. Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης πριν λίγο περιέγραψε με σαφήνεια και επιστημονική καθαρότητα ποια πρέπει να είναι η λύση για το γάλα».

Τι προβλέπει η συμφωνία για το γάλα

Στις πέντε ημέρες ορίστηκε η διάρκεια ζωής του παστεριωμένου γάλακτος -αυτού που ώς σήμερα ονομάζαμε φρέσκο- λόγω και των συνθηκών παραγωγής/διακίνησης στην Ελλάδα. Οριακά, δε, έχει περιθώριο αύξησης μιας ημέρας και αυτό αφού προηγουμένως συλλεχθούν τα απαραίτητα επιστημονικά δεδομένα.

Η συμφωνία, στην οποία κατέληξαν τα υπουργεία Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης για το γάλα προβλέπει ότι θα χωρίζεται σε δύο κατηγορίες: το παστεριωμένο και το υψηλής ή υπερηψηλής θερμικής επεξεργασίας.

Το υψηλής ή υπερυψηλής θερμικής επεξεργασίας γάλα θα έχει διάρκεια ζωής άνω των πέντε ημερών και αυτό θα καθορίζεται από την κάθε γαλακτοβιομηχανία.

Στην κατηγορία του παστεριωμένου δημιουργείται και η υποκατηγορία του γάλακτος ημέρας (τριών ημερών από την παραγωγή ώς το ράφι).

Η συμφωνία με την τρόικα επίσης περιλαμβάνει και την απόσυρση του όρου «φρέσκο» από τις συσκευασίες γάλακτος, κάτι με το οποίο διαφωνούν οι αγελαδοτρόφοι.

Το αγκάθι των ταξί

Στην Χαριλάου Τρικούπη αντιδρούν για την απόσυρση διατάξεων για περαιτέρω άνοιγμα στον κλάδο των ταξί, καθώς και για το γεγονός ότι το θέμα συζητήθηκε εν κρυπτώ μόνο μεταξύ των εκπροσώπων των αυτοκινητιστών και του υπουργού Ανάπτυξης Κ.Χατζηδάκη. Στην συνάντηση συμφωνήθηκε να μην προωθεί κάτι που θα θίγει τον κλάδο.

Σχετικά, ο Κ.Χατζηδάκης δήλωσε στον ΒΗΜΑ 99,5 ότι δεν υπήρξαν τροποποιήσεις για τα ταξί, απλώς οι αυτοκινητιστές αντέδρασαν αρχικά γιατί είχαν παρεξηγήσει τις αρχικές ρυθμίσεις. Συμπλήρωσε ακόμη ότι η συνάντηση με τους αυτοκινητιστές δεν έγινε εν κρυπτώ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Δείτε επίσης
Αφιερώματα
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk