• Αναζήτηση
  • Χατζηδάκης για γάλα: Στόχος η καλύτερη τιμή για τον καταναλωτή

    Τη διαβεβαίωση ότι το πλαίσιο για την απελευθέρωση των ταξί δεν αλλάζει παρείχε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης στους εκπροσώπους των ιδιοκτητών ταξί με τους οποίους συναντήθηκε.

    «Οι ρυθμίσεις που προωθούνται στο πλαίσιο της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ είναι ρυθμίσεις που θα λειτουργήσουν προς όφελος των καταναλωτών. Γι΄ αυτό είμαι και βέβαιος ότι όταν οι συνάδελφοι της πλειοψηφίας διαβάσουν στις λεπτομέρειές τους αυτές τις ρυθμίσεις, θα τις στηρίξουν» δήλωσε μεταξύ των άλλων το απόγευμα ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Κωστής Χατζηδάκης.

    Και πρόσθεσε πως «δεν μπορώ να φανταστώ ότι θα ψηφίσουμε στη Βουλή των Ελλήνων να έχουμε στην πατρίδα μας ακριβό γάλα, ακριβά φάρμακα, ακριβά είδη πρώτης ανάγκης. Οι ρυθμίσεις αυτές είναι για τους πολλούς ανυπεράσπιστους καταναλωτές, είναι μεταρρυθμίσεις που έπρεπε να γίνουν εδώ και δεκαετίες, η Κυβέρνηση τις προχωρεί και είμαι βέβαιος ότι πολιτικά θα τις πιστωθεί».

    Εν τω μεταξύ μετά το την συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών κ. Γιώργου Ζανιά ο υπουργός δήλωσε πως «Στη μηνιαία σύσκεψη που είχαμε με την Ελληνική Ένωση Τραπεζών διαπιστώσαμε ότι τα δάνεια που δίνονται μέσω των χρηματοδοτικών εργαλείων των οποίων την επίβλεψη έχει το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας έχουν ανέλθει πλέον, δηλαδή στο τέλος Φεβρουαρίου, στο 1,340 δις ευρώ. Αυτό αντιστοιχεί με μία αύξηση σχεδόν 10% σε σχέση με το τέλος Ιανουαρίου. Ζητήσαμε από τις τράπεζες, ιδίως αυτές που έχουν βραδυπορήσει σχετικά με άλλες, να τρέξουν γρηγορότερα, διότι το 2014 θα είναι ένα κρίσιμο έτος για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας».

    Από την πλευρά του ο κ. Ζανιάς ανέφερε ότι «εγώ συμφωνώ με αυτά που είπε ο Υπουργός, καλό είναι να τρέχουμε πιο γρήγορα, θα πρέπει όμως να λαμβάνουμε υπόψη όπως έχω πει κι άλλες φορές τη δυναμική της αγοράς και το ότι το τραπεζικό σύστημα της χώρας σε αυτή τη φάση είναι που σταθεροποιείται. Ελπίζω να επιταχυνθούν όταν θα βελτιωθούν και οι διάφορες εξωτερικές συνθήκες περισσότερο στους αμέσως επόμενους μήνες».

    «Για το θέμα του γάλακτος λαμβάνουμε υπόψιν όλες τις απόψεις αλλά τα περιθώρια για διορθώσεις είναι λίγα» εξήγησε κορυφαίος παράγοντας του υπουργείου Ανάπτυξης και συμπλήρωσε πως «ήδη υπάρχει συμφωνία με την τρόικα».

    Ανέφερε επίσης ότι «η διαπραγμάτευση της Κυβέρνησης για όλα τα θέματα έχει στόχο να αντανακλάται καλύτερη τιμή παντού για τους καταναλωτές». Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου έχει ήδη επικοινωνήσει με ορισμένους από τους διαφωνούντες βουλευτές και έχει δηλώσει ότι είναι ανοικτή στο ενδεχόμενο ενημέρωσης για όποιος βουλευτή θέλει να ενημερωθεί. Ευελπιστεί ότι «θα καμφθούν οι διαφωνίες όταν έρθουν οι τελικές διατάξεις στην Βουλή, τότε θα καταλάβουν την ρύθμιση».

    Και κατέληξε λέγοντας ότι «είναι συντριπτικό πλεονέκτημα το γάλα ημέρας και το ελληνικό σήμα, που δίνει την δυνατότητα να ενισχυθούν οι Έλληνες αγελαδοτρόφοι, έστω και αν είναι κατά τι ακριβότερο».

    Για το θέμα των ταξί

    Αν ο υπουργός αποσύρει το άρθρο 9 όπως μας υποσχέθηκε δεν θα προχωρήσουμε σε κινητοποιήσεις, ανέφερε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) Θύμιος Λυμπερόπουλος μετά την συνάντηση εκπροσώπων των ιδιοκτητών ταξί με τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη.

    Στο πλαίσιο της ίδιας συνάντησης ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης διαβεβαίωσε τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών ταξί ότι «το πλαίσιο αναφορικά με την απελευθέρωση των ταξί δεν αλλάζει».

    Στη συνάντηση αποσαφηνίστηκε πως οι αλλαγές οι οποίες προωθούνται με το νομοσχέδιο είναι δύο και αφορούν την κατάργηση του ελάχιστου ορίου κυβισμού των αυτοκινήτων και τη μείωση της ελάχιστης διάρκειας μίσθωσης επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης.

    Το ελάχιστο όριο κυβισμού είναι 1.500 κυβικά εκατοστά και η ελάχιστη διάρκεια της μίσθωσης, που είναι σήμερα 12 ώρες, προτείνεται να μειωθεί στις 6 ώρες, χωρίς να αποκλείονται, σύμφωνα με αρμόδιους παράγοντες, περαιτέρω βελτιώσεις.

    Σύμφωνα με τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας, οι αλλαγές για τα ταξί θα οδηγήσουν στην εξομοίωση του έργου των ενοικιαζόμενων οχημάτων ΙΧ με αυτό των ταξί.

    Αναλυτικότερα, οι πληροφορίες θέλουν το πολυνομοσχέδιο να προβλέπει για τα ταξί:

    • Επέκταση της δυνατότητας χρήσης ιδιωτικών 7-9θέσιων βαν με οδηγό από όλα τα τουριστικά καταλύματα (ενοικιαζόμενα δωμάτια κ.λπ.) και όχι μόνο από τις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες.
    • Κατάργηση του κατώτατου ορίου κυβισμού για τα ΙΧ οχήματα που θα ενοικιάζονται με οδηγό. Μέχρι τώρα επιτρέπεται η ενοικίαση με οδηγό μόνο για τα οχήματα 1.500 κυβικών εκατοστών και άνω.
    • Δυνατότητα στα τουριστικά γραφεία και τα γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων να διαθέτουν πλέον ενοικιαζόμενα ΙΧ με οδηγό σε ενδιαφερομένους, προκειμένου να εκτελέσουν έργο των τουριστικών λεωφορείων ή των ΚΤΕΛ. Να μπορούν, δηλαδή, να μεταφέρουν μαθητές σε σχολεία και φροντιστήρια, στρατιώτες σε στρατόπεδα και λουομένους σε παραλίες. Μεγάλο τμήμα αυτού του έργου -κυρίως της μεταφοράς μαθητών- έως σήμερα καλύπτεται από τα ταξί ή τα ΚΤΕΛ.
    • Κατάργηση της υποχρέωσης οι οδηγοί των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων με οδηγό να έχουν οπωσδήποτε απολυτήριο Λυκείου και να γνωρίζουν τουλάχιστον μία ξένη γλώσσα.
    • Παρέχεται η δυνατότητα ίδρυσης εταιρείας ενοικίασης μοτοποδηλάτων ακόμα και με ένα και μόνο δίκυκλο ή «γουρούνα». Εως τώρα η ίδρυση τέτοιας επιχείρησης απαιτούσε τουλάχιστον δέκα δίκυκλα.

    Ποτάμι: «Η Ελλάδα έχει ανάγκη τους κτηνοτρόφους»

    «Η Ελλάδα έχει ανάγκη τους κτηνοτρόφους δεν έχει ανάγκη τις εισαγωγές», τόνισε ο κ. Στ. Θεοδωράκης στην περιοδεία που κάνει στην Ήπειρο. «Τα πράγματα είναι απλά, εάν ακούς αυτούς που πρέπει. Εάν ακούς δηλαδή τους επιστήμονες και τους κτηνοτρόφους. Τους ανθρώπους που παράγουν το γάλα. Η πρότασή μας, συζητώντας και με τους κτηνοτρόφους, είναι συγκεκριμένη. Θα πρέπει στη συσκευασία του γάλακτος, η κάθε μποτίλια, το κάθε χάρτινο κουτί να λέει εάν το γάλα είναι ελληνικό ή όχι», πρόσθεσε.

    Ο κ. Θεοδωράκης εξέφρασε την άποψη ότι στην Ελλάδα το φρέσκο γάλα δεν μπορεί να έχει διάρκεια ζωής πάνω από 5 ημέρες, και ότι το γάλα υψηλής θερμικής επεξεργασίας, που δεν είναι φρέσκο γάλα, που δεν είναι γάλα που έχει όλα τα καλά συστατικά του γάλακτος, γιατί, για να συντηρηθεί, έχει γίνει μια χημική επεξεργασία, θα έχει διάρκεια ζωής 30 – 35 μέρες, όσες λέει η επιστήμη. Πρόσθεσε επίσης ότι την εκτίμηση του ότι αυτή τη φορά το πρόβλημα δεν προήλθε από την Τρόικα.

    «Υπήρχαν κάποιοι άλλοι άνθρωποι, κάποιοι άλλοι επιχειρηματίες; Κάποιοι άλλες βιομηχανίες που απαιτούσαν αυτή την αναστάτωση σε σχέση με το γάλα. Που πίστευαν ότι θα έπρεπε να πάνε σ’ ένα περιβάλλον που θα τους βολεύει περισσότερο.Νομίζω ότι θα πρέπει να βρεθεί μια λύση. Και πρέπει να βρεθεί άμεσα μια λύση, γιατί η Ελλάδα έχει ανάγκη τους κτηνοτρόφους, δεν έχει ανάγκη τις εισαγωγές. Η πρώτη προτεραιότητα σε αυτή τη χώρα, αυτή τη στιγμή, είναι να παράγουμε δικά μας προϊόντα», δήλωσε.

      Κοινωνία
      One Channel
      Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
      Σίβυλλα
      Helios Kiosk