Αρβανιτόπουλος: Προσαρμογή των μαθητών στην αγορά εργασίας

Τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν ώστε να δίνονται από το εκπαιδευτικό σύστημα της κάθε χώρας τα προσόντα που απαιτούνται από την αγορά εργασίας με στόχο την καταπολέμηση της ανεργίας, συζήτησαν οι ομιλητές του συνεδρίου που διοργάνωσε το υπουργείο Παιδείας στο πλαίσιο της ελληνικής προεδρίας με θέμα «Αντιμετώπιση της αναντιστοιχίας δεξιοτήτων μέσω της μάθησης στον χώρο της εργασίας (work-based learning) στο πλαίσιο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης».

Τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν ώστε να δίνονται από το εκπαιδευτικό σύστημα της κάθε χώρας τα προσόντα που απαιτούνται από την αγορά εργασίας με στόχο την καταπολέμηση της ανεργίας, συζήτησαν οι ομιλητές του συνεδρίου που διοργάνωσε το υπουργείο Παιδείας στο πλαίσιο της ελληνικής προεδρίας με θέμα «Αντιμετώπιση της αναντιστοιχίας δεξιοτήτων μέσω της μάθησης στον χώρο της εργασίας (work-based learning) στο πλαίσιο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης».
«Απαιτείται επιτάχυνση των προτάσεων και των αποφάσεων, για δράσεις κατά της ανεργίας των νέων αλλά και για μεταρρυθμιστικές πολιτικές και δράσεις που επενδύουν στην εκπαίδευση υψηλής ποιότητας, στην καινοτόμο εκπαίδευση και στην κατάρτιση» ανάφερε στην ομιλία του ο υπουργός Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος ανοίγοντας τις εργασίες του συνεδρίου.
«Η αντιμετώπιση της ανεργίας δεν αρκεί από μόνη της για την επίλυση δομικών προβλημάτων όπως η ελλειμματική ανάπτυξη των δεξιοτήτων των νέων, η δύσκολη και μετ’ εμποδίων μετάβαση από το σχολείο στην εργασία και πρωτίστως η αναντιστοιχία δεξιοτήτων εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας, που οδηγεί σε ένα φαύλο κύκλο ενίσχυσης της ανεργίας» τόνισε ο υπουργός Παιδείας.
Ο κ. Αρβανιτόπουλος αναφέρθηκε στις μεταρρυθμίσεις που υλοποιήθηκαν το τελευταίο χρονικό διάστημα, το νομοσχέδιο για το Λύκειο, αλλά και το νέο Επαγγελματικό Λύκειο, το έτος μαθητείας και τις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης με νέες ειδικότητες.
«Για να ανταποκριθούμε στην ανάγκη προσαρμοστικότητας των νέων στις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας και της κινητικότητας στον εργασιακό τους βίο αναβαθμίσαμε τα ωρολόγια προγράμματα και ολοκληρώνουμε εντός του 2014 τα επαγγελματικά περιγράμματα όλων των ειδικοτήτων που παρέχονται από τα ΕΠΑΛ και τις ΣΕΚ. Για να εξασφαλίσουμε την εύκολη πρόσβαση από το σχολείο στην εργασία συντάξαμε και επικυρώσαμε ως εθνική πολιτική το Εθνικό Σχέδιο για την Μαθητεία, που έχει ως στόχο το 2020 το 30% των νέων μας να έχει περάσει από θέση μαθητείας» είπε ο κ. Αρβανιτόπουλος.
Εκπροσωπώντας την επίτροπο της Κομισιόν κυρία Ανδρούλα Βασιλείου, ο αξιωματούχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης κ. Αντόνιο Σίλβα Μέντες ανάφερε στην ομιλία του ότι η πρόκληση που αντιμετωπίζει σήμερα η Γηραιά Ήπειρος είναι η εφαρμογή της μαθητείας στο πλαίσιο της εργασίας. «Αυτό όμως μπορεί να γίνει μόνο με τη συνεργασία του κράτους, της εκπαίδευσης και της αγοράς εργασίας» δήλωσε.
«Χρειάζεται πολιτική εθνική προσπάθεια και πρόσληψη των καλών τεχνικών από την υπόλοιπη Ευρώπη» είπε ο διοικητής του ΟΑΕΔ κ. Θεόδωρος Αμπατζόγλου. Όπως συμπλήρωσε, υπάρχει ανάγκη επανακατάρτισης του δυναμικού – «από τον επιχειρηματία ως τον εργαζόμενο». «Απαιτείται διασύνδεση ανάμεσα στις σχολές κατάρτισης και τις ανάγκες της αγοράς, συνεχής προσαρμογή στις ανάγκες της αγοράς και επαρκής χρηματοδότηση» σημείωσε ο κ. Αμπατζόγλου.
Ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος και του Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος είπε στην ομιλία του ότι η ανάπτυξη του θεσμού της μαθητείας βρίσκεται ακόμη σε αρχικό στάδιο στην Ελλάδα. Και πρόσθεσε ότι χρειάζεται μια νέα κουλτούρα σε ό,τι αφορά τον επαγγελματικό προσανατολισμό στην χώρα μας.
«Χρειάζεται μια ολιστική προσέγγιση του προβλήματος της νεανικής ανεργίας, θα ήταν λάθος να δούμε το πρόβλημα μόνο ως έλλειψη δεξιοτήτων» δήλωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ κ. Ιωάννης Παναγόπουλος και πρόσθεσε ότι η μαθητεία δεν μπορεί να γίνει ο βασικός μοχλός αύξησης της απασχόλησης. Ακόμη ο κ. Παναγόπουλος αναφέρθηκε σε έρευνα της συνομοσπονδίας, σύμφωνα με την οποία μόνο δύο στους δέκα νέους από αυτούς που παρακολουθούν προγράμματα μαθητείας εντάσσονται στην αγορά εργασίας και από αυτούς δύο το 80% χάνει τη δουλειά του τον πρώτο χρόνο.
«Πρέπει να αποφασίσουμε τι είδους αναπτυξιακό μοντέλο θέλουμε» δήλωσε τέλος την ομιλία του ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου κ. Βασίλης Κορκίδης.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk