Δύο γυναίκες διεκδικούν τη δημαρχία του Παρισιού

Ενα είναι βέβαιο: Μέχρι το τέλος του μηνός το Παρίσι θα έχει την πρώτη γυναίκα δήμαρχο στην ιστορία του. Το αν θα λέγεται Ανν ή Ναταλί είναι ακόμη ανοικτό, όπως και το αν η Πόλη του Φωτός θα παραμείνει στα χέρια των Σοσιαλιστών την ώρα που καταποντίζεται ο πρόεδρος Ολάντ, ή θα αλλάξει στρατόπεδο και θα περάσει στην δεξιά αντιπολίτευση.

Ενα είναι βέβαιο: Μέχρι το τέλος του μηνός το Παρίσι θα έχει την πρώτη γυναίκα δήμαρχο στην ιστορία του. Το αν θα λέγεται Ανν ή Ναταλί είναι ακόμη ανοικτό, όπως και το αν η Πόλη του Φωτός θα παραμείνει στα χέρια των Σοσιαλιστών την ώρα που καταποντίζεται ο πρόεδρος Ολάντ, ή θα αλλάξει στρατόπεδο και θα περάσει στην δεξιά αντιπολίτευση.
Στον πρώτο γύρο έγινε μια μικρή έκπληξη. Η δεξιά υποψήφια Ναταλί Κοσιουσκό-Μοριζέ κατάφερε να διαψεύσει τις δημοσκοπήσεις που την έφερναν πίσω από την Σοσιαλίστρια Αν Ινταλγκό. Εχοντας το προβάδισμα στον πρώτο γύρο η ΝΚΜ δήλωσε ότι υπάρχει ακόμη περιθώριο για την αλλαγή στον πρώτο δήμο της χώρας μετά από δυο θητείες του Σοσιαλιστή Μπερτράν Ντελανοέ.
Αλλά τα ινστιτούτα δημοσκοπήσεων συμφωνούν ότι η τελική νίκη στο δεύτερο γύρο, στις 30 Μαρτίου ανήκει στην Ινταλγκό, που διετέλεσε το δεξί χέρι του Ντελανοέ με μεγάλη εμπειρία στην αυτοδιοίκηση. Α, ακούγεται ότι έχει διατελέσει, και αυτή, ερωμένη του Ολάντ.
Παρά το γεγονός ότι το 80% των γυναικών στη Γαλλία εργάζονται σήμερα (σε σύγκριση με 40 % το 1962), και ότι το 56 % των φοιτητών είναι γυναίκες, και παρά τους νόμους για την ισότητα των δύο φύλων, οι κυρίες απέχουν πολύ από το να εκπροσωπούνται ισότιμα στην πολιτική. Από την άποψη αυτή η διεκδίκηση του Παρισιού από δύο γυναίκες είναι πρωτοφανής.
Από την άλλη πλευρά, το γεγονός ότι και οι δύο φιναλίστ είναι γυναίκες αυτο-ακυρώνει το όποιο συγκριτικό πλεονέκτημα. Και οι Παριζιάνες λένε στις δημοσκοπήσεις ότι δεν πιστεύουν πως μια γυναίκα δήμαρχος θα κάνει μεγάλη διαφορά στην καθημερινή ζωή τους.
Ας ρίξουμε μια γρήγορη ματιά στις υποψήφιες.
Αν Ινταλγκό, 54 ετών:
Τρέχουσα δουλειά: αντιδήμαρχος του Παρισιού.
Ψευδώνυμο: «Η κληρονόμος» («La dauphine»).
Σύνθημα της εκστρατείας: «Oser Paris!» («Τόλμα Παρίσι!»)
Γεννήθηκε: στο Σαν Φερνάντο της Ισπανίας.
Οικογένεια: Οι γονείς της μετακόμισαν στη Λυών το 1961, όταν ήταν μόλις δύο ετών. Εχει δύο ενήλικα παιδιά από τον πρώτο γάμο, και έναν 12χρονο γιο από τον δεύτερο.
Εκπαίδευση και καριέρα: Πτυχίο νομικής και κοινωνικών επιστημών, διετέλεσε υπουργός επί πρωθυπουργίας Λιονέλ Ζοσπέν, και έγινε αντιδήμαρχος το 2001.
Υπόσχεται: Ενα «επενδυτικό πρόγραμμα» ύψους 8,5 δισ. ευρώ για την πόλη, αλλά χωρίς αύξηση φόρων. Κατασκευή 6.500 διαμερισμάτων κοινωνικής στέγασης. Βελτίωση των δημόσιων μεταφορών και περισσότερο πράσινο.
Θέλει το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ την ώρα στις μεγάλες λεωφόρους και δρόμους. Θα κλείσει την πόλη για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα μέχρι το 2020. Υπόσχεται επίσης επέκταση του μετρό, και 5.000 νέες θέσεις εργασίας σε βρεφονηπιακούς σταθμούς.
Ναταλί Κοσιουσκό-Μοριζέ, 40 ετών:

Τρέχουσα δουλειά: βουλευτής του κεντροδεξιού UMP.
Ψευδώνυμο: «L’ emmerdeuse» («Η ταλαιπωρία», κατά Ζακ Σιράκ).
Σύνθημα της εκστρατείας: «Une nouvelle énergie pour les Parisiens» («Νέα ενεργητικότητα για τους Παριζιάνους»)
Γεννήθηκε: στο Παρίσι
Οικογένεια: Κόρη δημάρχου, εγγονή πρεσβευτή και δισέγγονη ενός εκ των ιδρυτών του γαλλικού κομμουνιστικού κόμματος. Παντρεμένη με δύο γιους, ηλικίας εννέα και 14 ετών.
Εκπαίδευση και καριέρα: Πήγε σε ιδιωτικό καθολικό σχολείο, και μετά στο Πολυτεχνείο όπου πήρε πτυχίο μηχανικού. Το 2002 εξελέγη βουλευτής και το 2010 προήχθη σε υπουργό για την οικολογία, την αειφόρο ανάπτυξη, τις μεταφορές και την στέγαση, μία από τις κορυφαίες θέσεις του υπουργικού συμβουλίου. Ηταν εκπρόσωπος του Νικολά Σαρκοζί κατά την διάρκεια της ανεπιτυχούς εκστρατείας για την επανεκλογή του, το 2012. Την κατηγορούν ότι «έπεσε με αλεξίπτωτο» στο Παρίσι, όπου δεν ζει.

Υπόσχεται: Μείωση του αριθμού των δημοτικών υπαλλήλων για την εξοικονόμηση 225 εκατ. ευρώ μέχρι το 2020. Θέλει πεζοδρόμηση περιοχών στο κέντρο της πόλης, και ενίσχυση της αστυνόμευσης και της ασφάλειας.
Δεσμεύεται να καταπολεμήσει την επιθετική και οργανωμένη επαιτεία. Λέει ότι θα απαγορεύσει τα πλέον ρυπογόνα οχήματα, ιδίως τα φορτηγά και τα τουριστικά λεωφορεία. Μιλάει για κατασκευή 10.000 νέων σπιτιών ετησίως (τα μισά για κοινωνική στέγαση, τα άλλα μισά για τις «μεσαίες τάξεις»). Θα επεκτείνει την λειτουργία του μετρό μέχρι τις 2πμ τις καθημερινές.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Δείτε επίσης
Κόσμος
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk