«Αντιλαμβάνομαι την εύλογη αγωνία και οργή των εκπαιδευτικών που δεν επανατοποθετούνται και οδηγούνται στην απόλυση. Και κάνουμε μία ύστατη προσπάθεια, γιατί είπαμε από την αρχή ότι δεν περισσεύει κανένας εκπαιδευτικός». Αυτό δήλωσε σήμερα σε συνέντευξη του στον ΑΝΤ1 ο υπουργός Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος,

«Από την αρχή είπαμε επίσης ότι άλλο κινητικότητα και άλλο απολύσεις. Γιατί η κινητικότητα, ως μέτρο, μπορεί να είναι ευεργετικό, για την αναδιάρθρωση του δημοσίου. Θα ήθελα, πάντως, να σας θυμίσω, ότι πριν από ένα χρόνο, μιλούσαν για 7.500 εκπαιδευτικούς, που έπρεπε να απολυθούν από το υπουργείο Παιδείας. Κάναμε αξιολόγηση των δομών μας, παρουσιάσαμε ένα στελεχιακό σχέδιο του υπουργείου και πείσαμε την τρόικα ότι, όχι μόνο δεν υπάρχουν αυτά τα νούμερα και δεν περισσεύει κανείς, αλλά και ότι μπορούμε να βάλουμε σε κινητικότητα – λόγω των μεταρρυθμίσεων που σχεδιάζουμε – γύρω στους 1800 ανθρώπους. Κάναμε επίσης περίπου 4500 μετατάξεις από την δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση» είπε ο υπουργός Παιδείας.

«Θα σας πω, λοιπόν, πού βρισκόμαστε σήμερα. Αρχικά, ήταν ένας αριθμός 2.500 εκπαιδευτικών που βρήκαν σε διαθεσιμότητα που με τις εξαιρέσεις έφτασε στους 1850. Για τους 1600, ήδη έχουν βγει προσκλήσεις και τοποθετούνται. Για να μην υπάρξει κανένα πρόβλημα με τους χρόνους, πέρασε και τροπολογία στη Βουλή, την περασμένη εβδομάδα, μέσα στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ώστε, εφόσον έχουν γίνει οι προσκλήσεις, όταν εξαντληθεί ο χρόνος, να μην χάσουν τη δουλειά τους» εξήγησε.

«Τώρα, έχουν μείνει 250 συνάδελφοι. Για τους 250 αυτούς εκπαιδευτικούς, εμείς, τον περασμένο μήνα, με νομοσχέδιο που περάσαμε, δημιουργήσαμε κενές οργανικές θέσεις. Γιατί υπάρχουν πράγματι κενά. Στους χώρους της μεταλυκειακής εκπαίδευσης, στους χώρους της κατάρτισης, στις δομές του υπουργείου Παιδείας. Εκεί, λοιπόν, υπάρχει ένα θέμα γενικότερο, το οποίο αντιμετωπίζει η κυβέρνηση στο σύνολό της και πρέπει να το δούμε, διότι η κυβέρνηση βρίσκεται αυτή τη στιγμή και αντιμετωπίζει κάποιες δεσμεύσεις, που έγιναν από προηγούμενες κυβερνήσεις, όσον αφορά ορισμένους αριθμούς διαθεσιμοτήτων, ορισμένους αριθμούς απολύσεων. Εκεί, λοιπόν, είναι ένα ζήτημα και ένα πρόβλημα, το οποίο αντιμετωπίζουμε» ανέφερε.

Υπενθυμίζεται ότι δεν έχουν επαναπροκηρυχθεί οι συγκεκριμένες θέσεις σερ ΙΕΚ-ΣΕ απο το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης οπότε από την ερχόμενη εβδομάδα οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί θα βρεθούν αντιμέτωποι με το φάσμα της απόλυσης.

Για το θέμα της αξιολόγησης ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι «για πρώτη φόρα, μετά από 32 χρόνια, άρχισε η αξιολόγηση. Το περασμένο Σαββατοκύριακο, επιμορφώσαμε τα επίπεδα διοίκησης των εκπαιδευτικών και η επιμόρφωση συνεχίζεται, για να προχωρήσει η αξιολόγηση. Θα περίμενα από την ΟΛΜΕ να αγκαλιάσει την προσπάθεια της αξιολόγησης, όχι να σταθεί απέναντι. Γιατί η αξιολόγηση, ήρθε να μας βοηθήσει όλους. Δηλαδή, να δούμε που υπάρχουν αδυναμίες στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Αν δεν το αξιολογήσεις, πώς θα καταλάβεις τι πρέπει να βελτιώσεις; Και να δούμε ποιοι συνάδελφοι θέλουν επιμόρφωση και πού και να μπορέσουμε να βελτιώσουμε τα πράγματα. Δεν είναι ούτε τιμωρία – γιατί υπάρχει μια προπαγάνδα ότι η αξιολόγηση συνδέεται με τιμωρία και απολύσεις. Γ’ αυτό υπάρχουν άλλες διαδικασίες. Υπάρχει πειθαρχικό δίκαιο».

Στις 27 Μαίου αρχίζουν οι πανελλαδικές

Ο υπουργός Παιδείας επανέλβε ότι στις 27 Μαίου θα αρχίσουν εφέτος οι πανελλαδικές εξετάσεις, ενώ τα μαθήματα θα λήξουν στις 21 Μαΐου.

Όπως είπε επίσης ο κ. Αρβανιτόπουλος εξετάζει το αίτημα επέκτασης της δυνατότητας συμμετοχής στη διαδικασία του 10% για τους αποφοίτους του 2012 (εφέτος έχει ανακοινωθεί ότι θα συμμετάσχουν μόνοι οι απόφοιτοι του 2013).

«Κάποιοι εκπαιδευτικοί δεν εξαντλούσαν τη διδακτέα ύλη, σπρώχνοντας τα παιδιά στα ιδιαίτερα και φροντιστήρια. Εμείς τι λέμε τώρα; Έχοντας εξορθολογήσει τη διδακτέα ύλη, λέμε ότι ο καθηγητής θα έρχεται στις προαγωγικές εξετάσεις, θα βάζει δύο θέματα της επιλογής του και τα άλλα δύο θα προέρχονται από μια ψηφιοποιημένη Τράπεζα Θεμάτων. Με αυτή την αλλαγή, αναγκάζονται οι πάντες να έχουν διδάξει όλη την ύλη. Αλλιώς μπορεί να εκτεθούν. Αφορά μόνον την εφετινή Α’ Λυκείου και όχι της εφετινές πανελλαδικές» δήλωσε ο κ. Αρβανιτόπουλος.

Για την επαγγελματική εκπαίδευση τόνισε ότι «κάναμε μια συνολική μεταρρύθμιση, μαζέψαμε τα γνωστικά αντικείμενα στα ΤΕΙ, ώστε να είναι γνωστικά αντικείμενα Τεχνολογικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, νέες ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, τον 4ο χρόνο της Μαθητείας, μία συνολική τομή, για να μπορέσουν τα παιδιά να έχουν επιλογές στην Επαγγελματική Εκπαίδευση. Άλλωστε εφέτος διπλασιάστηκαν οι μαθητές των δημοσίων ΙΕΚ από 5500 χιλιάδες σε 12.000, ξεκινάμε τη λειτουργία των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης και αυτά αποδεικνύουν ότι εμείς αναβαθμίσαμε την τεχνική εκπαίδευση και την επαγγελματική κατάρτιση».

«Αιώνιοι» φοιτητές και μετεγγραφές

Επιβεβαίωσε για αλλη μια φορά στην ίδια συνέντευξη ο υπουργός Παιδείας ότι οι φοιτητές που έχουν συμπληρώσει δεκαετία στο ΑΕΙ και είναι ανενεργοί θα διαγραφούν, καθώς «οι ανενεργοί επιβαρύνουν, εμμέσως τον έλληνα φορολογούμενο». Πρόσθεσε ακόμη ότι εξετάζονται προσεκτικά όλες οι ενστάσεις των φοιτητών για τις μετεγγραφές.

Όπως είπε ο κ. Αρβανιτόπουλος, την άλλη εβδομάδα κατατίθεται, προς ψήφιση στη Βουλή, η τροπολογία που δίνει τη δυνατότητα σε τρίτεκνους και πολύτεκνους φοιτητές για ελεύθερες μετεγγραφές σε ομοειδή τμήματα στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας. Επίσης την άλλη εβδομάδα κατατίθεται στη Βουλή για ψήφιση και το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την Έρευνα και Τεχνολογία.

«Να δούμε πρώτα απ’ όλα, τι λέει ο νόμος: Λέει ότι αυτοί, οι οποίοι έχουν εισαχθεί πριν από το 2006 – δηλαδή κοντεύουν να συμπληρώσουν δεκαετία πια – και αν είναι ανενεργοί πρέπει μετά την εξεταστική του Σεπτεμβρίου έως το τέλος του 2014 να διαγραφούν. Σας θυμίζω ότι τα τελευταία δύο χρόνια, εμείς νομοθετήσαμε αλλεπάλληλες εξεταστικές, για αυτούς που έχουν δυσκολίες να αποφοιτήσουν για να μπορέσουν σιγά σιγά, να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, δίνοντας τα μαθήματα που τους απομένουν. Όμως οι αιώνιοι φοιτητές, οι πραγματικά αιώνιοι, δεν γίνεται να επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό, είναι θέμα τάξεως αλλά και κόστους» δήλωσε χαρακτηριστικά.