Βρικόλακες με στυλ

O πυρετός των ταινιών με διάφορες παραλλαγές γύρω από τον μύθο των βρικολάκων που επανήλθε μετά την επιτυχία της τριλογίας του «Λυκόφωτος» φαίνεται ότι δεν λέει με τίποτε να πέσει.

O πυρετός των ταινιών με διάφορες παραλλαγές γύρω από τον μύθο των βρικολάκων που επανήλθε μετά την επιτυχία της τριλογίας του «Λυκόφωτος» φαίνεται ότι δεν λέει με τίποτε να πέσει. Σε αυτές τις ταινίες αλλά και στις τηλεοπτικές σειρές που τις έχουν ακολουθήσει (όπως το εξαιρετικό «True blood») προστίθεται και η τελευταία ταινία του Νιλ Τζόρνταν, σκηνοθέτη του «Παιχνιδιού των λυγμών» (τελευταία τρόπος του λέγειν βέβαια, διότι πρόκειται για παραγωγή του 2012 που προβάλλεται με καθυστέρηση στην Ελλάδα).
Η ταινία έχει ιστορικό πίσω της καθότι βασισμένη στο θεατρικό έργο «A Vampire Story» της Μόιρα Μπαφίνι. Η ιδιαιτερότητά της βρίσκεται στο φύλο των βαμπίρ. Εχοντας σε πρώτο πλάνο δύο γυναίκες, εξετάζει τον μύθο των βρικολάκων από τη θηλυκή πλευρά του και αυτό έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Οι γυναίκες είναι η Κλάρα (Τζέμα Αθερτον) και η Ελενορ (Σέρσε Ρόναν), που μεταφέρονται στον χρόνο προσπαθώντας, τελικά, απλώς να… επιβιώσουν.
Η Κλάρα έχει την ευθύνη για την καθημερινότητά τους και είναι αναγκασμένη να πουλά το κορμί της για χρήματα. Η Ελενορ, που είναι επίσης η αφηγήτρια της ταινίας, σιωπηλή και μελαγχολική παρατηρεί τα φαινόμενα που ζει μέσα στους αιώνες. Γεμίζει με καλλιγραφικές προτάσεις το ημερολόγιό της αλλά αμέσως σκίζει τις σελίδες και τις πετά. Θέλει να πει την αλήθεια για το ποιες είναι, όμως δεν της επιτρέπεται.
Μα τι έχει μεσολαβήσει στα 200 χρόνια από τότε που οι δύο γυναίκες έγιναν βαμπίρ και πώς έχουν φτάσει στις μέρες μας; Ο Νιλ Τζόρνταν κινηματογραφεί με αγάπη την ιστορία τους και δίνει την εντύπωση ότι πραγματικά τις καταλαβαίνει. Ως συνήθως ο κινηματογραφικός λόγος του είναι ελκυστικός, με κάδρα πλούσια σε λεπτομέρειες, ευφάνταστους χρωματισμούς και ατμοσφαιρικούς φωτισμούς (προσέξετε την ομορφιά των σκηνών στις οποίες τα νερά ενός καταρράκτη μετατρέπονται σε αίμα).
Είναι εικόνες που συναρπάζουν – κάτι που συμβαίνει σε όλες τις ταινίες του σκηνοθέτη -, με ευρήματα και ιδέες που ανατρέπουν τα στερεότυπα του μύθου των βρικολάκων. Οι φόνοι δεν γίνονται με δαγκωματιές αλλά με ένα τεράστιο νύχι, ενώ τα πλάσματα που μετατρέπουν σε βαμπίρ τις ηρωίδες είναι ομοιώματα των ιδίων.
Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι συχνά πιάνεις τον εαυτό σου να αναρωτιέται για ποιον λόγο συμβαίνουν τα όσα συμβαίνουν. Εχοντας στο παρελθόν ασχοληθεί με τους βρικόλακες στη «Συνέντευξη με έναν βρικόλακα», ο Τζόρνταν σίγουρα δεν θα μπορούσε να δώσει κάτι συνηθισμένο και κοινότοπο. Δεν περιμέναμε όμως κάτι μάλλον χαοτικό, χωρίς γερό ιστό σεναρίου, το οποίο σώζεται μόνο χάρη στην ατμόσφαιρα και στο στυλ του (στις αίθουσες ΙΝΤΕΑΛ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – AΘΗΝΑΙΟΝ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE MALL – TPIA ΑΣΤΕΡΙΑ – ΝΑΝΑ CINEMAX).

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Στο Πόρτο – Beverly – Χέλι… Ο κολεξιονέρ Γκαλάτσι-Γκαλάτσι λέει ότι αυτό εδώ θα είναι το καλοκαίρι των ολόχρυσων, άκρως εντυπωσιακών πλωτών βασιλείων, των ελικοπτέρων... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk