«Θεώρημα μηδέν» για μια αρχή από το… μηδέν

Με την πανελλήνια πρεμιέρα της τελευταίας ταινίας του Τέρι Γκίλιαμ «Θεώρημα μηδέν» θα κάνει τα εγκαίνιά της στην εγχώρια κινηματογραφική διανομή η Neo Films του Σπύρου Δαμιανάκη.

Με την πανελλήνια πρεμιέρα της τελευταίας ταινίας του Τέρι Γκίλιαμ «Θεώρημα μηδέν» θα κάνει τα εγκαίνιά της στην εγχώρια κινηματογραφική διανομή η Neo Films του Σπύρου Δαμιανάκη. Η ταινία που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο περασμένο Φεστιβάλ Βενετίας είναι προγραμματισμένη να ανοίξει στην Ελλάδα την Πέμπτη 24 Απριλίου.

Πρωταγωνιστής στο «Θεώρημα μηδέν» είναι ο δις βραβευμένος με Οσκαρ αυστριακός ηθοποιός Κρίστοφ Βαλτς («Django o τιμωρός», «Αδωξοι μπάσταρδη»), ο οποίος με φόντο ένα οργουελικό μέλλον (πολύ οικείο στις ταινίες του σκηνοθέτη των «12 πιθήκων» και του «Μπραζίλ») υποδύεται έναν εκκεντρικό, μοναχικό τύπο, ιδιοφυΐα στους υπολογιστές και με έντονες υπαρξιακές αναζητήσεις, ο οποίος αναλαμβάνει να λύσει το «Θεώρημα μηδέν», μια μαθηματική εξίσωση που θα καθορίσει αν η ζωή έχει πραγματικό νόημα. Με όπλο του πάντοτε το χιούμορ, ο Τ. Γκίλιαμ θέτει ερωτήματα και αφήνει το κοινό να δώσει τις απαντήσεις του. Διαβάζοντας το σενάριο βασισμένο στο διήγημα «Call» («Κλήση») που έγραψε ο καθηγητής πανεπιστημίου Πατ Ρούσιν ο Γκίλιαμ είδε ότι είχε στα χέρια του μια φιλοσοφική, αστεία ιστορία η οποία συγχρόνως ήταν πολύ τρυφερή. Αρχισε να αναρωτιέται: «Τι δίνει σήμερα νόημα και ευτυχία στη ζωή μας; Μπορεί στ’ αλήθεια σήμερα ένας άνθρωπος να βρει μοναξιά σε έναν τόπο καλωδιωμένο;». Τα ερωτήματα αυτά βρήκαν τη θέση τους στην ταινία που ακολούθησε, η οποία δεν προσφέρει εύκολες απαντήσεις.

Σε μια εποχή πολύ δύσκολη σε όλους τους τομείς, πόσω μάλλον των τεχνών, ο Σπύρος Δαμιανάκης, ο οποίος έχει δουλέψει στην Αμερική, αποφάσισε να δοκιμαστεί και στην κινηματογραφική διανομή, έναν χώρο που δείχνει κορεσμένος, τουλάχιστον στη χώρα μας. Στην πραγματικότητα, η κίνησή του είναι ένα ακόμη στάδιο στην εκπαίδευσή του στον χώρο. «Αυτό που έμαθα δουλεύοντας στην Αμερική» μας είπε «είναι ότι, αν δεν μπορεί να λειτουργήσει η διανομή, δεν μπορεί να υπάρξει παραγωγή».
Είκοσι πέντε μόλις χρόνων, ο κ. Δαμιανάκης γεννήθηκε στην Αμερική, αλλά λόγω του επαγγέλματος του πατέρα του, που είναι διπλωμάτης, έχει ζήσει σε αρκετές χώρες: Αμερική, Βέλγιο, Ελλάδα, Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία, στην οποία σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες. Αποφοιτώντας το 2009 αποφάσισε να επιστρέψει στην Ελλάδα, αλλά σύντομα κατάλαβε ότι για να ασχοληθεί με τον κινηματογράφο που τον ενδιέφερε θα έπρεπε να πάει στην Αμερική.
Και πήγε. Επιασε δουλειά ως μαθητευόμενος στη Voltage Pictures, μια ανεξάρτητη εταιρεία χρηματοδότησης και παραγωγής η οποία τότε ξεκινούσε. Με την επιτυχία τού «The Hurt Locker» η Voltage εκτινάχθηκε και μαζί της ο Σπύρος Δαμιανάκης, για τον οποίο δημιουργήθηκε θέση εργασίας βοηθού στην εξέλιξη παραγωγής (development). Ανάμεσα στις ταινίες στις οποίες έχει δουλέψει είναι τόσο το «Θεώρημα μηδέν», στο οποίο πίστεψε από την αρχή, όσο και το «Dallas buyers club», που πριν από λίγο καιρό ξεχώρισε στα Οσκαρ.
Ο Σπ. Δαμιανάκης παραδέχεται ότι η απόφασή του να ασχοληθεί με τη διανομή στην Ελλάδα προϋποθέτει οικονομικό ρίσκο, αλλά ξέρει ότι κι αυτό είναι μέσα στο παιχνίδι. Αλλωστε δεν έχει διακόψει τους δεσμούς του με το Λος Αντζελες. Τουναντίον, η ίδια η Voltage Pictures τον προέτρεψε να έρθει στην Ελλάδα και να ασχοληθεί με τη διανομή με την πολύτιμη βοήθεια του δικηγορικού γραφείου της Ελλης Ρούσσου που ειδικεύεται στα πνευματικά δικαιώματα. Επίσης ο συναίτερός του στην Neo Films, αδελφός του Νικόλας εργάζεται και αυτός σε κινηματογραφική εταιρεία στο Λος Αντζελες ( Benaroya Pictures και International Film Trust). Με άλλα λόγια, οι πόρτες παραμένουν ανοιχτές, ανεξαρτήτως αποτελέσματος στα ελληνικά πράγματα.

HeliosPlus

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk