Προθεσμία έως την Πέμπτη σε έξι ακτοπλοϊκές εταιρείες για εξόφληση των οφειλομένων χρημάτων στα πληρώματα που φθάνουν έως και τρεις μήνες έχει δώσει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.
Στην επιστολή που είχε στείλει η ΠΝΟ στις εταιρείες σημειώνονταν πως «τελεσιγραφικά προειδοποιεί και υπογραμμίζει την αμετάκλητη απόφαση της Επιτροπής Αγώνα της Διοίκησης της ότι δεν θα ανεχθεί καμία περαιτέρω καθυστέρηση και απαιτεί την άμεση εξόφληση των οφειλομένων. Αλλιώτικα και κατά περίπτωση θα ενεργοποιούνται δυναμικές συνδικαλιστικές παρεμβάσεις στα πλοία των εταιρειών εκείνων, που θα εξακολουθήσουν την μέχρι σήμερα αρνητική τους στάση και δεν θα προβούν στην εξόφληση των δεδουλευμένων αποδοχών στα πληρώματα τους μέχρι και τις 20 Μαρτίου 2014».
Σύμφωνα με πληροφορίες κάποιες εταιρείες έχουν καταβάλει ήδη ένα ποσοστό των χρημάτων και ζήτησαν μια μικρή πίστωση χρόνου από την ΠΝΟ.
Μάλιστα η ΝΕΛ σε έγγραφη δήλωσή της προς την ΠΝΟ αναφέρει ότι επιθυμεί την πλήρη εξόφληση των πληρωμάτων στα υπό πλοιοκτησία διαχείριση πλοία της.
Για το σκοπό αυτό μάλιστα εκχώρησε εγγράφως το ποσό του 1.200.000 ευρώ που διατηρεί και δικαιούται να λάβει από την συμβαλλόμενη πιστώτρια τράπεζα «MillenniumBank» και την καθολική της διάδοχο «Τράπεζα Πειραιώς ΑΕ».
Το ποσό αυτό, σύμφωνα με μέλη της διοίκησης της ΠΝΟ που χαρακτηρίζουν ειλικρινή την κίνηση της εταιρείας, έχει συμφωνηθεί μεταξύ τηςNELκαι της πιστώτριας τράπεζας σε εκτέλεση της απόφασης του εφετείου του βορείου Αιγαίου περί επικύρωσης της συμφωνίας εξυγίανσης της εταιρείας.
Την Παρασκευή αναμένεται να συνεδριάσει η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας προκειμένου να εξετάσει τη στάση των ακτοπλοϊκών εταιρειών για την εξόφληση των δεδουλευμένων.
Αντίθεση στο άρθρο 25 του νέου νομοσχεδίου
Εν τω μεταξύ την πλήρη αντίθεσή της στη ρύθμιση του άρθρου 25 για το «πλοίο ασφαλείας» που προωθεί το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου στο νομοσχέδιο «τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» επαναλαμβάνει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, η οποία προειδοποιεί ότι σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να αποδεχτεί απεργοσπαστικούς μηχανισμούς.
Στο άρθρο 25 με τίτλο «ρύθμιση για τη διασφάλιση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας» τονίζεται ότι «για τη διασφάλιση της συνοχής του νησιωτικού και της εδαφικής συνέχειας της χώρας όταν διακόπτεται η τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ των ηπειρωτικών λιμένων και των νησιών για λόγους οι οποίο δεν οφείλονται σε ανωτέρα βία η απαγόρευση απόπλου, εφαρμόζεται πρόγραμμα δρομολογίων έκτακτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας».
Σημειώνεται ότι πρόσφατα οι νομικοί σύμβουλοι της ΠΝΟ που συναντήθηκαν για το θέμα του πλοίου ασφαλείας με στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας αλλά και τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου κ. Αθανάσιο Μπούσιο, εξέφρασαν την πλήρη αντίθεσή τους στο συγκεκριμένο άρθρο του νομοσχεδίου και υποστήριξαν ότι το δικαίωμα της απεργίας είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο και οι ναυτεργάτες δεν πρόκειται να υπογράψουν την κατάργησή του.
Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφεραν στο ΑΠΕ ότι ο σκοπός της συγκεκριμένης διάταξης δεν είναι απεργοσπαστικός, αλλά να καλύψει τις επείγουσες ανάγκες των νησιωτώνπου μπορούν να προκληθούν από οποιονδήποτε λόγο, όπως τα φυσικά φαινόμενα ή διακοπής των δρομολογίων από εταιρείες που πιθανόν να αντιμετωπίσουν πρόβλημα ρευστότητας και κίνησης των πλοίων τους στο μέλλον. Πρόσθεσαν ότι αρμόδιο για την εφαρμογή της σχετικής ρύθμισης θα είναιτο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ).
Πληροφορίες αναφέρουν επίσης ότι στην ακρόαση των φορέων που θα γίνει στη Βουλή για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, ο υπουργός δεν αποκλείεται να προχωρήσει και σε επαναδιατύπωση της συγκεκριμένης διάταξης. Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Μ. Βαρβιτσιώτης κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου είχε εμφανιστεί ανοικτός σε διάλογο για το συγκεκριμένο θέμα.
Στελέχη της διοίκησης της ΠΝΟ ανέφεραν στο ΑΠΕ, ότι η Πολιτεία θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τις επείγουσες ανάγκες των νησιωτών με άλλους τρόπους, όπως πλοία του στρατού ή πλοία μεταφοράς οχημάτων ή και αεροπλάνα, αλλά όχι να δρομοληγεί πλοίο στη διάρκεια απεργιακής κινητοποίησης των ναυτικών.
Πάντως η ΠΝΟ έχει αποστείλει εξώδικα προς τα υπουργεία Ναυτιλίας και Εργασίας, τον Σύνδεσμο των ακτοπλόωνκαι τους άλλους φορείς, τονίζοντας ότι συνεχίζεται η χιονοστιβάδα των αντεργατικών μέτρων και πολιτικών της κυβέρνησης εναντίον του κλάδου των ναυτικών.
Σύμφωνα με πληροφορίες στα εξώδικα γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στο θέμα της μη πληρωμής δεδουλευμένων των πληρωμάτων από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, για την όξυνση της ανεργίας των ναυτικών που έχει ξεπεράσει το 50%, τη μη υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας, αλλά και για τις τελευταίες εξελίξεις στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των ναυτικών και στη μείωση των συντάξεων.
Προειδοποιεί επίσης με κινητοποιήσεις των ναυτικών σε χρονική περίοδο που θα κρίνει η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.