Ρεκόρ προκρατήσεων στα έξι δρομολόγιά της από την Αθήνα, ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair κ. Μάικλ Ο’ Λίρι, εκτιμώντας ότι το 2014 η αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους θα μεταφέρει τέσσερα εκατ. επιβάτες από και προς Ελλάδα στα 11 αεροδρόμια που δραστηριοποιείται. Στην πρώτη συνέντευξή του στην ελληνική πρωτεύουσα, ο κ. Ο΄ Λίρι τόνισε ότι το ύψος της επένδυσης της Ryanair στη χώρα εφέτος ξεπερνά τα 300 εκατ. δολάρια, με επτά αεροσκάφη να έχουν βάση στην Ελλάδα και 350 άτομα να απασχολούνται άμεσα από την εταιρία. Παράλληλα σημείωσε ό,τι σε εξέλιξη είναι συζητήσεις με υφιστάμενα και νέα αεροδρόμια της επικράτειας, καθώς αναμένεται να ανακοινωθούν νέα δρομολόγια από τον Νοέμβριο του 2014 για τη χειμερινή περίοδο, αλλά και για το καλοκαίρι του 2015.

«Η Ελλάδα έχει τεράστια δυναμική ανάπτυξης στον τουρισμό» και «η Ryanair έρχεται να επενδύσει» και να καλύψει τόσο δρομολόγια του εξωτερικού και του εσωτερικού, τόνισε ο κ. Ο’ Λίρι, συμπληρώνοντας ότι φιλοδοξεί να γίνει «η νούμερο ένα αεροπορική εταιρία της χώρας», όπως συνέβη και στην Ιταλία. Στόχος όπως τόνισε είναι έως το 2018 η εταιρία να μεταφέρει οκτώ έως δέκα εκατ. επιβάτες από και προς την Ελλάδα, θέτοντας ως προϋπόθεση και τη μείωση των χρεών και των υψηλών χρεώσεων στα αεροδρόμια, ενώ επισήμανε συζητήσεις με την ελληνική κυβέρνηση και τα αεροδρόμια για κίνητρα διεύρυνσης δρομολογίων που να ισχύουν για όλες τις εταιρίες. Στο πλαίσιο αυτό, είπε ότι η ιδιωτικοποίηση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων θα ορίσει και την ταχύτητα ανάπτυξης της εταιρίας, εστιάζοντας στην ανάγκη για έναν διαχειριστή με χαμηλό κόστος αλλά και ενδιαφέρον για την ανάπτυξη. Με αφορμή την παραγγελία 175 νέων αεροσκαφών, 30 από τα οποία θα παραδοθούν εντός του έτους, τόνισε ότι στόχος είναι ορισμένα από αυτά να έχουν βάση στην Αθήνα.

Ο ίδιος υποστήριξε ότι η μείωση της κίνησης τα προηγούμενα χρόνια στην Ελλάδα οφείλεται και στο υψηλό κόστος των εισιτηρίων, αλλά και των χρεώσεων των αεροδρομίων, αντίθετα με όλες τις άλλες υπηρεσίες (διαμονή, εστίαση κ.α.) οι τιμές των οποίων μειώθηκαν κατά τη διάρκεια της κρίσης. «Θα υπάρξει απίστευτη εισβολή τουριστών προς την Ελλάδα αν πέσει το κόστος κομίστρων», υπογράμμισε.

Αναφερόμενος στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, σημείωσε ότι η αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους θα συμβάλλει στην ενίσχυση της κίνησής του το 2014 με 1,2 εκατ. επιβάτες και το 2015 με δύο εκατ. επιβάτες, ενώ δήλωσε ότι γίνονται συζητήσεις για διεύρυνση δρομολογίων με βάση την Αθήνα. «Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με το Αεροδρόμιο Αθηνών ώστε να αναπτύξουμε το τεράστιο δυναμικό του τουρισμού που σήμερα έχει κατασταλεί λόγω των υψηλών κομίστρων της Aegean/Olympic», δήλωσε. Σε ό,τι αφορά τα έξι δρομολόγια από Αθήνα, τα οποία ξεκινούν από την 1η Απριλίου (προς Χανιά, Λονδίνο, Πάφο, Μιλάνο, Ρόδο και Θεσσαλονίκη), εκτίμησε ότι η πληρότητά τους θα κυμανθεί σε ποσοστό 80%, σημειώνοντας ότι οι προκρατήσεις εισιτηρίων τους είναι οι πιο ισχυρές από όλες τις 65 βάσεις της εταιρίας στην Ευρώπη. Στην Αθήνα θα έχουν βάση δύο αεροσκάφη και θα εκτελούνται 154 εβδομαδιαίες πτήσεις.

Η Αθήνα είναι η τρίτη βάση της Ryanair στην Ελλάδα, μετά τη Θεσσαλονίκη και τα Χανιά, καθώς εκτελεί συνολικά 99 δρομολόγια στη χώρα. Σε έναν υπολογισμό με βάση τη διαφορά του κόστους των εισιτηρίων της Ryanair, ο μέσος όρος των οποίων όπως είπε είναι τα 48 ευρώ σε σχέση με άλλες αεροπορικές εταιρίες, ο κ. Ο’ Λίρι σημείωσε ότι η αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους εξοικονομεί στους επιβάτες 500 εκατ. ευρώ ετησίως, λόγω των χαμηλότερων κομίστρων. Η εταιρία έχει ήδη προσλάβει 40 έλληνες πιλότους, οι οποίοι εργάζονταν παλιά στην Ολυμπιακή, ενώ είναι σε διαδικασία πρόσληψης ελληνικού προσωπικού. Ανακοίνωσε επίσης την έναρξη πώλησης εισιτηρίων από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη έως τις 24 Μαρτίου με τιμή 9,99 ευρώ για δρομολόγια τον Απρίλιο και τον Μάιο.