Δέκα ημέρες μετά την μυστηριώδη εξαφάνιση του Boeing 777 της Malaysia Airlines, η Κίνα ανακοίνωσε ότι ξεκινά έρευνες στο ηπειρωτικό τμήμα της χώρας που περιλαμβάνει τον «βόρειο αεροδιάδρομο» της πιθανής διαδρομής του αεροπλάνου.

Παράλληλα, το Πεκίνο ανακοίνωσε ότι από την έρευνα που έγινε στους κινέζους επιβάτες δεν βρέθηκαν επιβαρυντικά στοιχεία.

Εμείς δεν βρήκαμε στοιχεία ότι οι κινέζοι επιβάτες φέρουν ευθύνη ή είναι πιθανώς οι δράστες της εξαφάνισης» δήλωσε ο πρεσβευτής της Κίνας στην Κουάλα Λουμπούρ, όπως αναφέρει το πρακτορείο Ειδήσεων Νέα Κίνα.

Οι τελευταίες εξελίξεις:

  • Νέο σενάριο θέλει το αεροπλάνο να πετούσε σε χαμηλό ύψος, ώστε να μην ανιχνεύεται από τα ραντάρ.
  • Ο συγκυβερνήτης είναι αυτός που είπε την τελευταία «καληνύχτα» προτού σκόπιμα κλείσουν τα συστήματα επικοινωνίας.
  • Πακιστάν, Ινδία, Ταλιμπάν αρνούνται ότι γνωρίζουν κάτι για το χαμένο αεροσκάφος, ενώ Καζακστάν και Κιργιστάν δηλώνουν ότι δεν εισήλθαν άγνωστα αεροσκάφη στον εναέριο χώρο τους.
  • Ακόμα και οι Ταλιμπάν αρνούνται ότι γνώριζαν οτιδήποτε για την πτήση.
  • Οι έρευνες έχουν επικεντρωθεί σε δύο αεροδιαδρόμους και σε αυτές συμμετέχουν 26 χώρες. Ωστόσο, θεωρούνται πολύ δύσκολες -ειδικά στην τεράστια περιοχή του Ινδικού Ωκεανού.
  • Οι Αρχές έχουν πραγματοποιήσει έρευνες στα σπίτια του πιλότου και του συγκυβερνήτη δύο φορές. Στις έρευνες βοηθούν το FBI και η Interpol.
  • Οργή και αγανάκτηση εκφράζουν μέλη των οικογενειών των επιβατών για την αλλαγή της επίσημης εκδοχής.

    Πρόκληση ο «νότιος αεροδιάδρομος»

    Το να έχει κατευθυνθεί προς τις χώρες της Ασίας (μεγάλο τμήμα αυτής της διαδρομής εξετάζει τώρα η Κίνα) θα έκανε ευκολότερο τον εντοπισμό του αεροσκάφους.

    Όμως, οι Αρχές φοβούνται ότι η πτήση ΜΗ370 κατευθύνθηκε προς τα νότια, στον αχανή χώρο του Ινδικού Ωκεανού, γεγονός που θα έκανε πολύ δύσκολες τις έρευνες. Είναι άγνωστο πώς θα μπορούσε η περιοχή να ελεγχθεί αποτελεσματικά.

    Η Αυστραλία έχει αναλάβει, πάντως, κυρίαρχο ρόλο στις έρευνες στον νότιο αεροδιάδρομο. Μαζί με την Ινδονησία ηγούνται των ερευνών για τον εντοπισμό του αεροπλάνου, πραγματοποιώντας πτήσεις από το δυτικό μέρος της Σουμάτρας ως το νότιο τμήμα του Ινδικού Ωκεανού.

    Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Malaysia Airlines Άχμαντ Τζαουχάρι Γιαχία σημείωσε την Δευτέρα ότι δεν είναι ξεκάθαρο πότε απενεργοποιήθηκε ένα από τα συστήματα αυτόματου εντοπισμού του Boeing 777, ερχόμενος σε αντίθεση με τις δηλώσεις που έκαναν το Σαββατοκύριακο αξιωματούχοι της κυβέρνησης της Μαλαισίας.

    Ο ίδιος σημείωσε ότι οι ερευνητές δεν έχουν κανένα στοιχείο από εταιρείες κινητής τηλεφωνίας ότι κάποιος από τους επιβάτες του Μπόινγκ προσπάθησε να πάρει τηλέφωνο ή να στείλει μήνυμα αφού η πτήση άλλαξε πορεία.

    Οι ερευνητές εξετάζουν όλα τα ενδεχόμενα: από εκείνο της τρομοκρατικής επίθεσης μέχρι και την πιθανότητα της αυτοκτονίας του πιλότου ή του συγκυβερνήτη του αεροπλάνου.

    «Ναι, το εξετάζουμε», απάντησε ο Χουσέιν όταν ρωτήθηκε αν η αστυνομία ερευνά το ενδεχόμενο της αυτοκτονίας.