Αντόνοφ: «Ουκρανικά αεροπλάνα», ρωσικά κατά 60%

Στιβαρά, ανθεκτικά, οικονομικά σε καύσιμα, με απαράμιλλη ικανότητα μεταφοράς φορτίου, σχεδιασμένα με λογισμικό που αναπτύχθηκε από την γαλλική Dassault Systèmes και προσιτή τιμή: αν πιστέψουμε τον Ολεξάντρ Κίβα, τα αεροσκάφη Αντόνοφ της Ουκρανίας έχουν όλα αυτά τα προτερήματα.

Στιβαρά, ανθεκτικά, οικονομικά σε καύσιμα, με απαράμιλλη ικανότητα μεταφοράς φορτίου, σχεδιασμένα με λογισμικό που αναπτύχθηκε από την γαλλική Dassault Systèmes και προσιτή τιμή: αν πιστέψουμε τον Ολεξάντρ Κίβα, τα αεροσκάφη Αντόνοφ της Ουκρανίας έχουν όλα αυτά τα προτερήματα.
Αλλά ίσως ένα ελάττωμα. Ο αντιπρόεδρος και διευθυντής πωλήσεων του ομίλου το παραδέχεται χαμηλόφωνα, μιλώντας στον απεσταλμένο της γαλλικής εφημερίδας Le Monde, σε ένα υπόστεγο του τεράστιου βιομηχανικού συγκροτήματος στα προάστια του Κιέβου: τα ουκρανικά Αντόνοφ είναι κατά 30% – 60% ρωσικά, διότι τα βασικά τους εξαρτήματα προέρχονται από την Ρωσία.
Ετσι η τύχη της βιομηχανίας θεωρείται καθρέφτης της κρίσης μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας.
Στον απόηχο του δημοψηφίσματος που διεξήχθη για την απόσχιση της Κριμαίας την Κυριακή 16 Μαρτίου, ο κόσμος στο εργοστάσιο είναι ανάστατος. Αν οι σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών συνεχίσουν να επιδεινώνονται ή αν διακοπούν, θα απειληθεί το μέλλον των Αντόνοφ, και των 14.000 εργαζομένων της στο Κίεβο.
Η Αντόνοφ παραλίγο να πεθάνει άλλη μια φορά στο παρελθόν, μετά την διάλυση της ΕΣΣΔ. «Το σοβιετικό σύστημα βασιζόταν στην κατασκευή εξαρτημάτων σε όλες τις Σοβιετικές Σοσιαλιστικές Δημοκρατίες. Χρειστήκαμε πολύ καιρό για να μπορέσουμε να κατασκευάσουμε πάλι αεροπλάνα στο Κίεβο. Εχουμε επενδύσει 100 εκατομμύρια δολάρια για τον εξοπλισμό και την τεχνολογία μας, και ετοιμαζόμαστε να επενδύσουμε άλλα 300 εκατομμύρια», λέει ο Κίβα. Εργάζεται εδώ και 25 χρόνια στην επιχείρηση, της οποίας πρόεδρος είναι ο πατέρας του και μέλος της Ακαδημίας Επιστημών της Ουκρανίας Ντμίτρο Κίβα.
Σήμερα, η Αντόνοφ είναι μια ουκρανική κρατική εταιρεία η οποία επισκευάζει κάποια από τα 6.000 αεροσκάφη της που εξακολουθούν να πετούν σε όλο τον κόσμο, ιδίως σε πρώην χώρες της ΕΣΣΔ και στον αναπτυσσόμενο κόσμο.
Ιδρύθηκε το 1946 στο Νοβοσιμπίρσκ ως άκρως απόρρητο Σοβιετικό Γραφείο Ερευνας και Σχεδιασμού, με επικεφαλής τον Ολεγκ Αντόνοφ, Ουκρανό μηχανικό που σχεδίαζε κυρίως μεταγωγικά αεροσκάφη. Πήρε, προς τιμήν του, το όνομά του μετά τον θάνατο του Αντόνοφ το 1984.
Μετά την ανεξαρτησία της Ουκρανίας, το 1991 η Αντόνοφ ασχολείται με την πιστοποίηση και την εμπορία των μοντέλων της (τόσο της σοβιετικής εποχής όσο και εκείνων που αναπτύχθηκαν πιο πρόσφατα) στην ελεύθερη αγορά των εμπορικών αεροπλάνων.
Νέα μοντέλα που εισήγαγε στη μαζική παραγωγή και έχει παραδώσει σε πελάτες περιλαμβάνουν τα Antonov An-140, Antonov An-148 και Antonov An-158. Η Αντόνοφ λέει πως έχει λάβει παραγγελίες για να αναβαθμίσει «εκατοντάδες» θρυλικά An-2 που πετάνε ακόμη στο Αζερμπαϊτζάν, στην Κούβα και στη Ρωσία στη βελτιωμένη εκδοχή An-2-100.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κόσμος
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk