«Η σχέση του Τέτση με το χρώμα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη και αντανακλάται στην προσωπικότητά του», είπε ο σκηνοθέτης Γιάννης Βαμβακάς για το ντοκιμαντέρ του, «Παναγιώτης Τέτσης: Παίζοντας με τα χρώματα» που προβλήθηκε την Τρίτη στο πλαίσιο του 16ου φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης «Εικόνες του 21ου Αιώνα».
Ο Παναγιώτης Τέτσης είναι ίσως ο μόνος έλληνας ζωγράφος της γενιάς του ’30 που αποτύπωσε τη ζωή με τόσο έντονα χρώματα. Το παράξενο όμως είναι ότι όπως σημείωσε και ο Γ. Βαμβακάς, οι ζωγράφοι της γενιάς του Π. Τέτση, επηρεασμένοι από τη βαυαρική σχολή, δεν εκφράστηκαν με πολύ έντονα χρώματα.
«Ο Τέτσης όμως, επηρεάστηκε από την ελληνική πραγματικότητα και το έντονο ελληνικό φως». Ο κ. Βαμβακάς που στο παρελθόν που στο παρελθόν έχει ασχοληθεί με έναν άλλο ζωγράφο, τον Δημήτρη Μυταρά στο ντοκιμαντέρ «Είδωλα στον καθρέφτη», δήλωσε στη Θεσσαλονίκη ότι η ζωγραφική είναι το απωθημένο του, γι’ αυτό και αποφάσισε να κινηματογραφήσει κορυφαίους έλληνες ζωγράφους, έτσι ώστε να μιλήσουν οι ίδιοι για τα έργα τους.
Τόσο η ιστορική έρευνα ,όσο και η συγγραφή των κειμένων του «Παίζοντας με τα χρώματα» ήταν της Λιμπέρτης Πολύζου, στενής συνεργάτριας του Γ. Βαμβακά. Κάνοντας λόγο για το πώς προσέγγισε τον σπουδαίο έλληνα ζωγράφο, ο σκηνοθέτης σημείωσε ότι ήταν δύσκολο εγχείρημα, καθώς «ο Τέτσης έπρεπε να πειστεί, να καταλάβει ότι θα γινόταν κάτι που θα έμενε στην ιστορία του ντοκιμαντέρ.
«Είχα μεγάλο δέος, σκεφτόμουν »τι να του πεις;», »πώς μπορείς να τον κατευθύνεις;’‘» είπε ο Γ. Βαμβακάς. «Έχει τις απόψεις του, είναι αυστηρός. Έπρεπε να προσπαθήσω να τον καταλάβω. Άλλοτε πήγαινα πλαγίως κι άλλοτε, αν χρειαζόταν, έκανα λίγο πίσω. Διαφορετικά, εάν πήγαινα κάπως κόντρα, δεν θα τα έβγαζα πέρα. Ποτέ όμως εκείνος δεν μου έκανε υποδείξεις στη δουλειά μου».
Επιμέλεια: Γιάννης Ζουμπουλάκης