Στο «χορό» των αντιδράσεων για ορισμένες από τις διατάξεις του νομοσχεδίου για τα σκάφη αναψυχής του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου μπήκαν η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά κ. Θοδωρής Δρίτσας.
Σε ανακοίνωση της η ΠΝΟ αναφέρει ότι κατά τη συνεδρίαση της στις 13 Μαρτίου εξέτασε σημαντικά ζητήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος των ναυτεργατών «και ιδιαίτερα τα θέματα της μη πληρωμής των δεδουλευμένων των πληρωμάτων στις περισσότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες, την όξυνση της ανεργίας στον χώρο μας, η οποία και έχει ξεπεράσει το 50%, τη μη ολοκλήρωση της υπογραφής νέων Σ. Σ. Ε., καθώς και το νέο (τρίτο) κατά σειρά νομοσχέδιο για τα «Τουριστικά Πλοία & άλλες διατάξεις», με το οποίο, δυστυχώς για μία ακόμη φορά, συνεχίζεται η χιονοστιβάδα των αντεργατικών μέτρων και πολιτικών της κυβέρνησης ενάντια στους ναυτεργάτες συνεχίζεται αμείωτα με φρενήρεις ρυθμούς».
Η ΠΝΟ επισημαίνει χαρακτηριστικά πως με το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου «καταδεικνύεται, για πολλοστή φορά, ότι επιδιώκεται η ευθεία εξαφάνιση αυτού του ίδιου του ναυτικού επαγγέλματος».
Και συνεχίζει στην ανακοίνωση σημειώνοντας ότι από την «ανάγνωση του νομοσχεδίου, αμέσως παρατηρείται, ότι και το νέο αυτό νομοσχέδιο, διατηρεί όλες τις στρεβλώσεις του ισχύοντος σήμερα νομοθετικού πλαισίου, οι οποίες, και παρά τις σχετικές αντιρρήσεις μας και διαμαρτυρίες μας θεσμοθετήθηκαν και διατηρήθηκαν με τον Ν. 2743/1999, όπως ισχύει σήμερα και παράλληλα παραδίδει στην κυριολεξία τις ελληνικές θάλασσες, στα σκάφη με οποιαδήποτε σημαία, έστω και τρίτης χώρας, ανεξάρτητα εάν είναι ιδιωτικά ή εμπορικά, (άρθρο 3 του νομοσχεδίου)».
Παράλληλα, όπως αναφέρεται, με τις διατάξεις του νέου νομοσχεδίου «καταργούνται πλήρως οι υποχρεωτικές οργανικές συνθέσεις του πληρώματος για τα συγκεκριμένα πλοία καθώς και η υποχρεωτική ασφάλιση των απασχολουμένων σε αυτά στο ΝΑΤ, εισάγεται ο θεσμός του κυβερνήτη με το «μπλοκάκι» κοκ και στην κυριολεξία επιτρέπεται χωρίς κανένα ουσιαστικό περιορισμό και έλεγχο η διακίνηση των σκαφών αυτών στις ελληνικές θάλασσες. Και όλα αυτά χωρίς καμία απολύτως πρόνοια σε ότι αφορά το σοβαρότατο θέμα της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, του πληρώματος και κυρίως των επιβατών και γενικά των επιβαινόντων των εν λόγω σκαφών».


Επιπλέον καταγγέλλει και εκφράζει την πλήρη αντίθεσή της στο άρθρο 25 του νομοσχεδίου για τη δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας σε περίπτωση απεργιακών κινητοποιήσεων κάνοντας λόγο για «πλήρη κατάργηση του δικαιώματος απεργίας και νόμιμης αντίδρασης των ναυτεργατών σε κάθε σε βάρος τους μέτρο, αφού με το πρόσχημα του άρθρου αυτού παρέχεται η δυνατότητα δρομολόγησης όχι απλώς ενός μόνον «πλοίου ασφαλείας» αλλά ολοκλήρου προγράμματος εκτάκτων δρομολογίων, κατά παράβαση των σχετικών προστατευτικών του Συντάγματος και των Διεθνών Συμβάσεων Εργασίας διατάξεων περί του δικαιώματος απεργίας των ναυτεργατών» και τονίζει ότι δεν θα επιτρέψει και δεν θα αποδεχθεί σε καμία περίπτωση απεργοσπαστικούς μηχανισμούς «από όπου και αν προέρχονται και με όποια «φιλοσοφία» και αν εγκαθιδρύονται».
Αντιδράσεις για το νομοσχέδιο και από Θ. Δρίτσα

Σε ανακοίνωση του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά Θοδωρής Δρίτσας τονίζει πως «δυστυχώς, τα κυβερνητικά σχέδια, δεν περιορίζονται μόνο στο έγκλημα της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά. Κλιμακώνονται και συνδυάζονται με νέες ρυθμίσεις σε βάρος των ναυτικών, σε βάρος των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων του κλάδου της ναυτιλίας, αλλά και σε βάρος του Αρχηγείου και των ανδρών και γυναικών του Λιμενικού Σώματος –Ελληνικής Ακτοφυλακής».

Και προσθέτει: «Με νομοσχέδιο που κατέθεσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Βαρβιτσιώτης,οδηγείται στην ανεργία μεγάλος αριθμός εργαζομένων στα τουριστικά σκάφη, διαλύεται το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας και καταργείται ουσιαστικά το δικαίωμα της απεργίας των ναυτεργατών, την ίδια στιγμή που η ανεργία στον κλάδο, έχει φτάσει στα ύψη. Ταυτόχρονα, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου των τουριστικών σκαφών, οδηγούνται σε εξαφάνιση, προς όφελος ξένων εταιρειών. Τέλος, αν και φαίνεται να μην υπάρχει τέλος, το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής υποβαθμίζεται και πλήττεται η αντικειμενικότητα στις μεταθέσεις των στελεχών, ενώ παραμένει σε εκκρεμότητα το μείζον ζήτημα της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και της καταβολής των πλεύσιμων».

Στη δήλωση του ο υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά απευθύνει, όπως λέει, κάλεσμα «σε συστράτευση, ώστε το λιμάνι να μείνει δημόσιο, τα δικαιώματα των ναυτικών να περιφρουρηθούν, οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να προστατευτούν και το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής – στο πλαίσιο του δικού του ρόλου – να μην απαξιωθεί».
Επίσης ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) κ. Μιχάλης Σακέλλητόνισε για το νομοσχέδιο ότι «το μελετούμε και τις επόμενες ημέρες θα τοποθετηθούμε αναλυτικά σε ότι μας αφορά, υπάρχει διάταξη που δίνει το δικαίωμα στον ΥΝΑ να επιβάλλει δρομολόγια χωρίς την σύμφωνη γνώμη των εταιρειών. Μάλιστα η άρνηση συμμόρφωσης του πλοιάρχου συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα κλπ. Με τη διάταξη αυτή διαφωνούμε ριζικά και ζητάμε την απόσυρση της».