«Ζωντάνεψαν» τα μπλε τετράδια

Ολοι έχουν αναμνήσεις δικές τους ή των παιδιών τους από τα κλασικά σχολικά μπλε τετράδια, πίσω από τα οποία βρίσκεται μια ελληνική οικογενειακή εταιρεία επεξεργασίας χάρτου και χαρτικών ειδών, η SKAG.

Ολοι έχουν αναμνήσεις δικές τους ή των παιδιών τους από τα κλασικά σχολικά μπλε τετράδια, πίσω από τα οποία βρίσκεται μια ελληνική οικογενειακή εταιρεία επεξεργασίας χάρτου και χαρτικών ειδών, η SKAG. Είναι μια από τις λίγες ελληνικές παραγωγικές εταιρείες του κλάδου της που έχουν παραμείνει στην Ελλάδα, αντέχοντας τον κινεζικό ανταγωνισμό και την κρίση μέσα από την εξωστρέφεια και την κυκλοφορία νέων προϊόντων τελευταίας τεχνολογίας. Ο ιδρυτής της εταιρείας Θεόδωρος Σκαγιάς και τα παιδιά του ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο για να βρουν νέους πελάτες, ενώ το μεγάλο στοίχημά τους είναι η περαιτέρω επέκταση σε Ρωσία και Αγγλία.

Ετικέτες στα περίπτερα


Η ιστορία ξεκινά το 1956, δηλαδή πριν από 58 χρόνια, όταν ο Θεόδωρος Κ. Σκαγιάς ίδρυσε στους Αμπελοκήπους μια μικρή οικοτεχνία, τη SKAG, που πουλούσε ετικέτες για τετράδια στα περίπτερα. Πέντε χρόνια αργότερα, λανσάρει στην αγορά το κλασικό μπλε σχολικό τετράδιο Super Διεθνές, με τη διαφανή ζελατίνα και περαστή ετικέτα. Μέσα από το προϊόν αυτό που άφησε εποχή η εταιρεία καθιερώθηκε ως ένας από τους κυριότερους κατασκευαστές χαρτικών ειδών στην Ελλάδα
Σήμερα η εταιρεία παράγει 1.600 προϊόντα σε περισσότερα από 2.500 σημεία πώλησης στην Ελλάδα, ενώ εξάγει τα προϊόντα της σε 37 χώρες. Το 2013 η εταιρεία εμφάνισε αύξηση του μεριδίου αγοράς σχολικών ειδών 3% και οι πωλήσεις της ανήλθαν στα 11,2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 10% προέρχεται από εξαγωγές, με στόχο να αγγίξει το 15% την επόμενη διετία.
«Αναλογιζόμενοι την κατάσταση της ελληνικής αλλά και της διεθνούς οικονομίας», σημειώνει η κυρία Πόπη Σκαγιά, διευθύντρια μάρκετινγκ της εταιρείας, «είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που κλείσαμε το 2013 με άνοδο. Αυτό το καταφέραμε με νέα προϊόντα, νέες εφαρμογές και πάνω απ’ όλα τη σταθερά υψηλή εξυπηρέτηση των πελατών μας. Για να επιτευχθεί αυτό, χρειάζεται διαρκής ενημέρωση για τις νέες τάσεις και τεχνολογίες, συνεχής αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού και εκπαίδευση».
Η κινεζική και όχι μόνο φθηνή παραγωγή χαρτικών ειδών επηρέασε τις περισσότερες ελληνικές παραγωγικές εταιρείες πριν από την κρίση.

Διαδραστικά προϊόντα


Ενα από τα μεγάλα στοιχήματα της εταιρείας είναι η σύνδεση του κλασικού τετραδίου με την τεχνολογία και η κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων που θα έχουν ζήτηση σε όλον τον κόσμο. Πέρυσι, η εταιρεία λανσάρισε τα προϊόντα SKAG AR (Augmented Reality), που αποτελούν διεθνή πατέντα και διατίθενται κατά 70% στο εξωτερικό. Τέτοιου είδους καινοτομίες της έδωσαν τη δυνατότητα να διεισδύσει στην αγορά της Ρωσίας και της Κεντρικής Ευρώπης, ενώ παράλληλα επιβραβεύτηκαν με το 1ο βραβείο στην κατηγορία Glittering των Scodix Design Awards 2013.
Τα SKAG AR είναι καινούργιες σειρές «έξυπνων» προϊόντων Augmented Reality (επαυξημένης πραγματικότητας), που λειτουργούν σε συνδυασμό με smartphones ή tablets. Ο καταναλωτής κατεβάζει στο κινητό του τη δωρεάν εφαρμογή για Apple iOS ή Android, στρέφει την κάμερα προς το εξώφυλλο του τετραδίου του και ξαφνικά αυτό «ζωντανεύει». Η παράσταση που υπάρχει στο εξώφυλλο του τετραδίου γίνεται 3D κινούμενη παράσταση, με ηχητικά και οπτικά εφέ και το παιδί συμμετέχει διαδραστικά, με στόχο την εκπαίδευση και τη διασκέδασή του (παζλ, εκπαιδευτικές κάρτες).
Η Ρωσία αποτελεί και τον βασικό στόχο επέκτασης της εταιρείας, καθώς έχει 230 εκατ. κατοίκους, εκ των οποίων το 10% είναι οικονομικά εύρωστο.
Από τις ήδη αναπτυγμένες αγορές της Δυτικής Ευρώπης, δίνει περισσότερο βάρος στις αγορές της Μεγάλης Βρετανίας, του Βελγίου και της Ολλανδίας, καθώς εκεί παρουσιάζεται μεγάλη ζήτηση για καινοτόμα προϊόντα όπως τα SKAG AR.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk