Tο Twitter θέλει να κάνει… followers τους διαφημιστές

Η Αραβική Ανοιξη (ανεξαρτήτως των αποτελεσμάτων που τελικά είχε) και ο προ τριετίας καταστροφικός σεισμός και το τσουνάμι στην Ιαπωνία έδειξαν ότι τα περίφημα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν έχουν να κάνουν μόνο με την «κοινωνική κριτική», με το ευσχήμως ειπείν κουτσομπολιό δηλαδή.

Η Αραβική Ανοιξη (ανεξαρτήτως των αποτελεσμάτων που τελικά είχε) και ο προ τριετίας καταστροφικός σεισμός και το τσουνάμι στην Ιαπωνία έδειξαν ότι τα περίφημα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν έχουν να κάνουν μόνο με την «κοινωνική κριτική», με το ευσχήμως ειπείν κουτσομπολιό δηλαδή. Φάνηκε καθαρά ότι μπορούν να μετατραπούν και σε συνεκτικό ιστό των κοινωνιών. Και βεβαίως σε πρακτικές επικοινωνίας τόσο αποτελεσματικές όσο σχεδόν είναι η φήμη – το μοναδικό «μέσο» επικοινωνίας που δεν μπορεί να κάμψει κανένα ολοκληρωτικό καθεστώς, όσο κι αν απαγορεύει τις συναθροίσεις άνω των τριών ατόμων, όπως έκανε σε περιόδους κρίσης η ελληνική χούντα των συνταγματαρχών.
Αν από πολιτική και κοινωνική άποψη τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κυρίως το Twitter, που είναι πιο λακωνικό λόγω του ορίου των 140 χαρακτήρων και πιο άμεσο λόγω της χρησιμοποίησής του από κινητές ηλεκτρονικές συσκευές, είναι απολύτως εκμεταλλεύσιμα και αποτελεσματικά, από οικονομική άποψη ακόμη πελαγοδρομούν. Πελαγοδρομούν ακόμη και στις ΗΠΑ. Και το Twitter αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα ανεκμετάλλευτης οικονομικής δυναμικής, αφού τα τρία τέταρτα των «τιτιβιστών» διαβιούν και κάνουν χρήση του μέσου εκτός αμερικανικής επικράτειας και μόνο το ένα τέταρτο των εσόδων της επιχείρησης εισρέει από το εξωτερικό. Τα τρία τέταρτα των εσόδων προέρχονται από το ένα τέταρτο των αμερικανών χρηστών.
Για να εξισορροπήσει την κατάσταση και να εκμεταλλευθεί οικονομικά (δηλαδή, διαφημιστικά) την ευρεία αποδοχή και χρήση του εκτός ΗΠΑ, τη χρονιά που πέρασε η αμερικανική εταιρεία υπερδιπλασίασε τα γραφεία της στο εξωτερικό και έστειλε μερικούς από τους ικανότερους διαφημιστικούς μάνατζέρ της στην Ευρώπη και στην Ασία. Αποστολή τους είναι να πουλήσουν το Twitter στην ευρωπαϊκή και ασιατική διαφημιστική αγορά. Η πρωτοβουλία αυτή της διοίκησης του Twitter και η δυναμική αύξησης των διαφημιστικών εσόδων και των κερδών της επιχείρησης στο μέλλον θεωρείται ότι συνεισέφεραν τα μέγιστα στον υπερδιπλασιασμό της τιμής της μετοχής του Twitter (η μετοχή έχει ενισχυθεί κατά 110% από τον περασμένο Νοέμβριο που εισήχθη στη Wall Street).

«Δεν είναι μυστικό ότι οι ευκαιρίες για ανάπτυξη στο εξωτερικό είναι πολύ μεγάλες για μας»
δήλωσε στους «Financial Times» ο πρόεδρος του Τμήματος Διεθνών Δραστηριοτήτων του Twitter Ανταμ Μπέιν, προαναγγέλλοντας μια «επιθετική» πολιτική συμφωνιών με διαφημιστικούς ομίλους του εξωτερικού και συνεργασιών με ξένα ΜΜΕ, όπως για παράδειγμα με δίκτυα τηλεόρασης – ανάλογες συνεργασίες έχει συνάψει άλλωστε και στις ΗΠΑ. Πολύτιμο εργαλείο στην επεκτατική αυτή στρατηγική που έχει χαράξει και εφαρμόζει το Twitter είναι το MoPub, η διαφημιστική υπηρεσία μέσω κινητών που εξαγόρασε τον περασμένο Σεπτέμβριο. Ο συνδυασμός της πλατφόρμας του Twitter και της δυνατότητας προώθησης διαφημιστικών μηνυμάτων σε μια ευρεία γκάμα ιστοσελίδων και εφαρμογών του Διαδικτύου που παρέχει το MoPub «προσφέρει στους διαφημιστές και στους διαφημιζόμενους τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν επενδύσεις κλίμακος μέσω του Twitter», όπως εξηγεί ο Ανταμ Μπέιν.
Η ειδική για τις διαφημίσεις στα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης εταιρεία ερευνών eMarketer προβλέπει ότι το μερίδιο των εσόδων του Twitter από τις διαφημίσεις στο εξωτερικό θα αυξηθεί από το 25% που ήταν πέρυσι στο 32% τη χρονιά που διανύουμε. Προβλέπει επίσης ότι το ποσοστό αυτό θα αυξάνεται κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες τα δύο επόμενα χρόνια, το 2015 και το 2016. «Η κουλτούρα του τιτιβίσματος εξαπλώνεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς σε κάθε γωνιά της γης, κυρίως στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Και ό,τι εξαπλώνεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς αποτελεί ιδανικό όχημα για να διαφημιστεί κανείς» δήλωσε η Ντέμπι Γουίλιαμσον της eMarketer.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk