Μ.Βαρβιτσιώτης: Στόχος η Ελλάδα να γίνει παράδεισος του γιότινγκ

Tη δική του «Ιθάκη» του βρίσκει τελικά το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» καθώς κατατέθηκε στη Βουλή και την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να ξεκινήσει η συζήτησή του στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

Tη δική του «Ιθάκη» του βρίσκει τελικά το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» καθώς κατατέθηκε στη Βουλή και την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να ξεκινήσει η συζήτησή του στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

Όλο το νομοσχέδιο

Εκτιμάται πως μέσα σε χρονικό διάστημα ενός μήνα θα έχει πάρει το δρόμο προς την Ολομέλεια της Βουλής και θα έχει ψηφιστεί ενώ θα περιλαμβάνει και μια σειρά τροπολογίες όπως αυτή για τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων για να επιβλέψει τη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ.

Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο το οποίο πέρασε μια «Οδύσσεια» καθώς απασχόλησε περίπου 11 υπουργούς και τουλάχιστον τρεις κυβερνήσεις.

Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου

Κατά τη παρουσίαση του σχεδίου νόμου ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης είπε πως «η Ελλάδα είναι μια χώρα η οποία έχει στρατηγικά στοχεύσει στην ανάδειξη του φυσικού της πλούτου, του παράκτιου τουρισμού, του θαλάσσιου τουρισμού και λόγω της πολυνησίας της και της ιδιαίτερης ακτογραμμής της μπορεί να αποτελέσει τον παράδεισο του γιότινγκ. Του παγκόσμιου παράδεισου, σίγουρα όμως του ευρωπαϊκού παράδεισου του γιότινγκ».

Η πρώτη χώρα με θεσμικό πλαίσιο

Ο κ. Βαρβιτσιώτης επεσήμανε ότι η Ελλάδα ήταν η πρώτη χώρα που θέσπισε πλαίσιο για τα σκάφη αναψυχής το 1976 και το πιο πρόσφατο ήταν σε ισχύ για πάνω από 10 χρόνια.

«Όλα αυτά τα χρόνια ιδιαίτερα από τη στιγμή που ενέσκηψε η κρίση στη χώρα το σκάφος αναψυχής αποτέλεσε αντικείμενο πολύ μεγάλης κριτικής… Έγινε αντικείμενο φορολογικών επιδρομών, πολλές φορές με λαϊκίστικο χαρακτήρα και εδώ και πέντε χρόνια από το 2009 ξεκίνησε η συζήτηση για το σχεδιασμό, την κατάρτιση και την εκπόνηση ενός καινούργιου νομοσχεδίου το οποίο θα καλύπτει τις δραστηριότητες του γιότινγκ» επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας.

Επίσης, όπως λένε στο υπουργείο, «αποτελεί κοινή και πάγια πεποίθηση όλων των εμπλεκομένων φορέων ότι η διαμόρφωση κατάλληλου θεσμικού πλαισίου γύρω από το θαλάσσιο τουρισμό θα αποδεχθεί επωφελής για τη χώρα, τόσο σε έσοδα όσο και σε δημιουργία θέσεων εργασίας».

Όπως ειπώθηκε, η Ελλάδα «με την κατάλληλη πολιτική που θα προσελκύει σκάφη αναψυχής να ελλιμενίζονται στην Ελλάδα αντί να τα αποτρέπει, μπορεί να ανατραπεί η παρούσα κατάσταση που εμφανίζει τη χώρα μας σε μια από τις χαμηλότερες θέσεις από πλευράς αριθμού σκαφών και μαρινών».

Θέσεις εργασίας και έσοδα

Σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου Πειραιά για το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος (στα στοιχεία της οποίας αναφέρθηκε ο κ. Βαρβιτσιώτης) κάθε σκάφος δημιουργεί 1,17 άμεσες θέσεις εργασίας, περίπου 40.000 άτομα εκτιμάται ότι απασχολούνται στον κλάδο, οι ετήσιες δαπάνες συντήρησης – ελλιμενισμού ανά σκάφος ξεπερνούν τις 20.000 ευρώ και η διαμόρφωση ελκυστικού θεσμικού πλαισίου θα συμβάλλει στην αύξηση του αριθμού των σκαφών, άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας καθώς και την αύξηση εσόδων.

Όπως είπε ο υπουργός Ναυτιλίας, η Ελλάδα παρουσιάζει τον χαμηλότερο μέσο όρο θέσεων ελλιμενισμού από όλες τις χώρες (0,5 ανά χιλιόμετρο ακτογραμμής για την Ελλάδα αντί 8,9 για τις χώρες της Μεσογείου, της Ευρωπαϊκή Ένωσης και της Τουρκίας). Εάν, πρόσθεσε, προσέγγιζε τον ευρωπαϊκό μέσο όρο θα αντιστοιχούσαν 142.000 θέσεις ελλιμενισμού (8,9 μέσο όρο Χ 16.040 χιλιόμετρα ακτογραμμής) «με ανάλογα οφέλη σε θέσεις εργασίας και έσοδα».

Συμπλήρωσε επίσης: «Η αναλογία στη χρήση σκάφους ανά κάτοικο είναι 1 σκάφος ανά 164 κατοίκους στην ΕΕ, ενώ στην Ελλάδα είναι 1 σκάφος ανά 621 κατοίκους. Αν προσεγγίζαμε τον ευρωπαϊκό μέσο όρο θα είχαμε 67.000 σκάφη αναψυχής που συνεπάγονται 78.390 άμεσες θέσεις εργασίας και τις αναλογούσες έμμεσες θέσεις. Για κάθε μια θέση εργασίας στη θάλασσα δημιουργούνται εννέα έμμεσες θέσεις εργασίας στην τοπική οικονομία».

Ο κ. Βαρβιτσιώτης είπε ακόμη ότι «κάθε σκάφος δεν προσφέρει στην εθνική οικονομία μόνο από τον ναύλο του αλλά υπάρχει η προμήθεια ειδών διατροφής, οι επισκέψεις σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους, τουριστικά αξιοθέατα, τα λιμενικά και άλλα τέλη, το ρεύμα, το νερό, η συντήρηση, η μετακίνηση των επιβατών, τα αεροπορικά εισιτήρια, η εστίαση, η ψυχαγωγία, τα καύσιμα, τα θαλάσσια σπορ κ.ά. Υπολογίστηκε ότι την περασμένη χρονιά ο συνολικός τζίρος που προήλθε από τη κίνηση σκαφών αναψυχής ήταν περίπου 400 εκατ. ευρώ για την εθνική οικονομία. Εχει υπολογιστεί επίσης ότι κάθε τουρίστας που ξοδεύει περίπου 100 ευρώ σε μια μαρίνα, ξοδεύει 450 ευρώ στην τοπική οικονομία».

Προσέλκυση τουριστικών πλοίων

Στόχος του νομοσχεδίου, σύμφωνα με το υπουργείο, η προσέλκυση τουριστικών πλοίων στην ελληνική σημαία και η προσέλκυση τουριστικών πλοίων κοινοτικής και τρίτης σημαίας στις ελληνικές θάλασσες.

Στη συνέντευξη Τύπου παρέστησαν εκπρόσωποι φορέων που ασχολούνται με τον θαλάσσιο τουρισμό οι οποίοι εξέφρασαν προς τον υπουργό την ευαρέσκειά τους για το νομοσχέδιο.

Με το νομοσχέδιο πάντως το υπουργείο Ναυτιλίας στοχεύει να γίνονται πλέον με ηλεκτρονικό τρόπο όλες οι γραφειοκρατικές διαδικασίες για τη διευκόλυνση των πολιτών σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών. Όπως λένε συνεργάτες του κ. Βαρβιτσιώτη, σκοπός είναι η τεχνολογία και η ευελιξία να αντικαταστήσουν τις αγκυλώσεις της γραφειοκρατίας που υπάρχει σήμερα.

«Πρέπει να αναπτύξουμε το γιότινγκ στη χώρα μας σε ένα γενικότερο πλαίσιο και να δώσουμε τη δυνατότητα να παρέχεται όχι μόνο από επαγγελματίες, όπως ισχύει ως σήμερα, αλλά και από τους ιδιώτες» είχε δηλώσει ο κ. Βαρβιτσιώτης μιλώντας πριν λίγο καιρό στο «Βήμα».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk