Αμετακίνητοι λιμενεργάτες – υπουργός για την πώληση του ΟΛΠ

Μεγάλο συλλαλητήριο, ενάντια στην πώληση μετοχών του ΟΛΠ από το ΤΑΙΠΕΔ, πραγματοποιήθηκε από τις 11:30 το πρωί στην πλατεία Καραϊσκάκη στον Πειραιά.

«Η πόρτα μου είναι ανοιχτή σε διάλογο αλλά θεωρώ κορυφαίο σφάλμα το να πάμε σε μακροχρόνιες απεργιακές κινητοποιήσεις αυτή την περίοδο που αναμένουμε οφέλη από τον τουρισμό» υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης απευθυνόμενος στους εκπροσώπους λιμενεργατών, φορέων του Πειραιά και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, την κυρία Νάντια Βαλαβάνη και τον κ. Θοδωρή Δρίτσα, οι οποίοι του ζήτησαν να αποσυρθεί η πρόσκληση ενδιαφέροντος του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.

Νωρίτερα, εκπρόσωποι λιμενεργατών κατά τη συνάντηση με τον υπουργό τού είπαν ότι τα λιμάνια θα γίνουν εστίες αγώνων καθημερινών.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης, απαντώντας σε σχετικό αίτημα του κ. Δρίτσα, είπε ότι δεν έχει αντίρρηση να θέσουν αίτημα συζήτησης στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής στην οποία να συμμετέχουν σωματεία και φορείς για να εκφράσουν τις απόψεις τους.

Για τα ζητήματα της ανεργίας ο υπουργός αναγνώρισε πως στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη τα συνεργεία δεν έχουν δουλειά και ότι οι «μεγάλες» εργασίες έχουν σταματήσει.

«Αφιλόξενος» Πειραιάς

Ο κ. Βαρβιτσιώτης έκανε λόγο για απαξιωμένο και αφιλόξενο εμπορικό κέντρο του Πειραιά και σημείωσε πως η πόλη, παρά τον αυξημένο αριθμό επιβατών κρουαζιέρας, αδυνατεί να κερδίσει έστω και ένα ευρώ.

Απευθυνόμενος στον κ. Δρίτσα με την ιδιότητα του υποψήφιου δημάρχου Πειραιά τόνισε ότι πρέπει ένας από τους βασικότερους σχεδιασμούς που πρέπει να κάνει η πόλη είναι να εκμεταλλευτεί την τουριστική κίνηση, λέγοντας πως ο δήμος δεν έχει κάνει τίποτα για να προσεγγίσει τους επιβάτες κρουαζιέρας.

Απαντώντας ξανά στον κ. Δρίτσα, ο οποίος νωρίτερα είχε κάνει λόγο για έλλειψη κοινοβουλευτικής και κοινωνικής δεδηλωμένης με αποτέλεσμα να μην μπορεί να νομιμοποιηθεί η πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ, ο υπουργός Ναυτιλίας σημείωσε ότι η οποιαδήποτε διαδικασία που κάνει το ΤΑΙΠΕΔ δεν χρειάζεται επικύρωση από τη Βουλή και το θέμα θα πάει προς συζήτηση και ψήφιση όταν θα έχει ολοκληρωθεί.

Ο υπουργός έκανε λόγο για ανοιχτό λιμάνι προς όλους τους χρήστες και είπε ότι επιδίωξη είναι να μην υπάρχουν αποκλεισμοί και μονοπωλιακές δραστηριότητες.

Ακτοπλοΐα

Για την ακτοπλοΐα σημείωσε πως θα παραμείνει το τμήμα το οποίο εξυπηρετεί τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια προς τα νησιά και στόχος είναι το τιμολόγιο να μην αυξηθεί. Επιπλέον θα διασφαλιστεί ότι οι οποιεσδήποτε επενδύσεις αναλάβει ο επενδυτής θα γίνουν και δεν θα μείνουν στα χαρτιά και το λιμάνι θα λειτουργεί βάσει των νόμων και των πλαισίων που έχουν θεσπιστεί για ζητήματα όπως η ασφάλεια και η προστασία του περιβάλλοντος.

Επίσης ο κ. Βαρβιτσιώτης ανέφερε ότι εντός του μήνα θα κατατεθεί τροπολογία έτσι ώστε η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων να επιβλέψει τη σύμβαση παραχώρησης.

Σχετικά με το εάν θα διακοπεί η χρηματοδότηση από την ΕΕ για την κατασκευή της νέας προβλήτας για την κρουαζιέρα, ο υπουργός ανέφερε ότι έχει εισηγήσεις από νομικούς συμβούλους πως δεν θα διακοπεί η χρηματοδότηση εάν ο ιδιοκτήτης δεν αλλάξει τον χαρακτήρα της κατασκευής, δηλαδή να διατηρήσει ότι εκεί θα γίνει το έργο για την κρουαζιέρα.

Συμβάσεις προς τους μικρούς

Για τη ναυπηγοεπισκευή επεσήμανε ότι θα παραμείνουν ενεργές οι συμβάσεις παραχώρησης από τον ΟΛΠ προς τα μικρά ναυπηγεία και αναζητούνται τρόποι να έρθουν και νέες επενδύσεις.

Ακόμη ζήτησε τη συνδρομή των σωματείων και των φορέων «γιατί πέρα από τη στείρα άρνηση υπάρχουν πολλά άλλα πράγματα που χρειαζόμαστε τη συνδρομή σας για να γίνουν καλύτερα» και επανέλαβε τη θέση του για τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας, του δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού και των επενδύσεων.

Καταγγελίες

Επιπροσθέτως ο κ. Βαρβιτσιώτης παρέπεμψε στην Επιθεώρηση Εργασίας και στο υπουργείο Εργασίας καταγγελίες για τις εργασιακές σχέσεις στον χώρο που ελέγχει η κινεζική Cosco.

Νωρίτερα τόνισαν στον υπουργό ότι όλοι οι φορείς του Πειραιά και γενικά η κοινωνία της πόλης είναι ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και μάλιστα του είπαν πως «το λιμάνι από σύμβολο της πόλης θα γίνει δήμιος της πόλης» αναφέροντάς του τα υψηλά ποσοστά της ανεργίας.

Του ζητήθηκε να αποσύρει την απόφαση ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ και εκπρόσωποι των λιμενεργατών του ανέφεραν ότι θα του επιδώσουν, εκτός από το δικό τους, και ψήφισμα διαμαρτυρίας του διεθνούς συνδικάτου λιμενεργατών οι οποίοι θα έκαναν παρεμβάσεις σε ελληνικές πρεσβείες.

Το συλλαλλητήριο

Το πρωί της Τρίτης πραγματοποιήθηκε συλλαλητήριο, ενάντια στην πώληση μετοχών του ΟΛΠ από το ΤΑΙΠΕΔ στην πλατεία Καραϊσκάκη στον Πειραιά.
{{{ audio1 }}}
Στις 12.30 ξεκίνησε η πορεία των λιμενεργατών προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, όπου και έφθασαν στις 13.00 μέσω του κέντρου της πόλης και όχι μέσω του λιμανιού. Την ίδια ώρα οι δρόμοι στο λιμάνι άνοιγαν. Περί τις 13.30 αντιπροσωπεία των λιμενεργατών είχε συνάντηση με τον υπουργό κ. Βαρβιτσιώτη.
{{{ audio2 }}}
Στη συγκέντρωση συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, φορείς που αποτελούν την Παμπειραϊκή Επιτροπή κατά της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, ναυτεργατικά σωματεία και εργαζόμενοι της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης. Παραβρέθηκαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κυρία Νάντια Βαλαβάνη και κ. Θοδωρής Δρίτσας και η βουλευτής του ΚΚΕ κυρία Διαμάντω Μανωλάκου.

Στο συλλαλητήριο έδωσε το «παρών» και αντιπροσωπεία των πολιτικών υπαλλήλων του υπουργείου Ναυτιλίας.

Η ομοσπονδία υπαλλήλων λιμανιών Ελλάδας(ΟΜΥΛΕ), η Ενωση Μονίμων και Δόκιμων Λιμενεργατών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς αλλά και ο Σύνδεσμος Εποπτών και Αρχιεργατών, έχουν προκηρύξει για σήμερα τετράωρη στάση εργασίας από τις 11:00 το πρωί έως τις 15:00.

«Η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ, πιστοί εντολοδόχοι των ξένων μονοπωλιακών ομίλων και των ντόπιων συμφερόντων που τα συνεπικουρούν, αδιαφορώντας για τις καθολικές κοινωνικές αντιδράσεις, προχώρησαν στην πρόσκληση ενδιαφέροντος για την πώληση του Μετοχικού Κεφαλαίου του ΟΛΠ» τονίζεται σε κοινή ανακοίνωση των εργαζομένων στα λιμάνια.

Επίσης η ΟΜΥΛΕ σημειώνει ότι η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ αδιαφορώντας «για τις καθολικές κοινωνικές αντιδράσεις, προχώρησαν στην πρόσκληση ενδιαφέροντος για την πώληση του Μετοχικού Κεφαλαίου του ΟΛΠ. Επιχείρησαν με μια διαδικασία «φιάσκο» στην Βουλή, χωρίς καν να δεχθούν ακρόαση φορέων, να νομιμοποιήσουν το πολιτικό έγκλημα ιδιωτικοποίησης κατά του ΟΛΠ και εν συνεχεία του ΟΛΘ και των άλλων λιμανιών».

Το τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, σε ανακοίνωσή του, τονίζει ότι στην προκήρυξη για την πώληση μετοχών του ΟΛΠ απο το ΤΑΙΠΕΔ αποκαλύπτεται, ξεκάθαρα, ο εμπαιγμός των κυβερνητικών βουλευτών απέναντι στους εργαζόμενους του ΟΛΠ, που διαβεβαίωναν ότι δεν θα θιγούν από την πώληση.

Ο ΣΥΡΙΖΑ τονίζει ότι θα σταθεί αποφασιστικά στο πλευρό των εργαζόμενων, των κοινωνικών φορέων, των κατοίκων της περιοχής του Πειραιά, στον δίκαιο αγώνα για να παραμείνει το λιμάνι υπό δημόσιο έλεγχο.

Σε δήλωσή του ο αντιπεριφερειάρχης Νήσων κ. Δημήτρης Κατσικάρης με αφορμή την επιχειρούμενη πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε, τόνισε: «Το ιστορικό λιμάνι του Πειραιά είναι το εθνικό μας λιμάνι, η ατμομηχανή της ανάπτυξης για τον ευρύτερο Πειραιά και είναι αδιανόητο να επιχειρείται ουσιαστικά η πλήρης ιδιωτικοποίησή του». Αναφέρει επίσης ότι «η ενέργεια αυτή αποκόπτει οριστικά τους Πειραιώτες από το λιμάνι τους, το οποίο πλέον θα λειτουργεί πέρα από κάθε κοινωνικό και πολιτιστικό χαρακτήρα, ως ξένη και αυτόνομη επικράτεια και μονοπώλιο των ιδιωτών».

Λόγω της κινητοποίησης στο προαύλιο του υπουργείου Ναυτιλίας είχαν ληφθεί δρακόντεια μέτρα ασφαλείας.

Δήμαρχος Πειραιά: Στην Τοπική Αυτοδιοίκηση οι μετοχές του ΟΛΠ

«Πιστεύουμε ότι δεν πρέπει να πωληθούν οι μετοχές του ΟΛΠ οι οποίες θα πρέπει να ανήκουν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και βεβαίως να έχει τη δυνατότητα και η κεντρική εξουσία να ασκεί στρατηγική πολιτική μέσω του διευθύνοντος συμβούλου τον οποίο θα μπορεί να διορίζει» δήλωσε σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Πειραιά κ. Βασίλης Μιχαλολιάκος.

Τόνισε επίσης ότι προτεραιότητα του Δήμου Πειραιά είναι να επιβάλει νομοθετική ρύθμιση που να εγγυάται σοβαρή ανταποδοτική προσφορά από τη λειτουργία του λιμανιού στον δήμο.

«Ήδη έχουμε την εντολή του Πρωθυπουργού προς τον υπουργό Οικονομικών να εκταμιευθούν τα πρώτα τρία εκατομμύρια έναντι των ανταποδοτικών που οφείλει ο ΟΛΠ και είναι πολύ μεγάλο βήμα» τόνισε και πρόσθεσε ότι «ο δήμος διεκδικεί εκείνους του χώρους του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς που δεν πρόκειται να αξιοποιηθούν για λιμενικές δραστηριότητες, όπως η Παγόδα, τα 70 στρέμματα στο Παλατάκι και πολιτιστική ακτή».

Στη Θεσσαλονίκη

Στάση εργασίας από τις 11 το πρωί ως τις 3 το μεσημέρι πραγματοποιούν και οι εργαζόμενοι στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στην όποια πώληση λιμανιών της χώρας, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο επικεφαλής του σωματείου λιμενεργατών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) Δημήτρης Θηρίου.

Υπενθυμίζεται ότι το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) έχει ήδη ανακινήσει τη διαδικασία που αφορά την πρόσκληση ενδιαφέροντος πώλησης του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά που κατέχει το ελληνικό Δημόσιο.

Οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ καλούν το ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα προς την επιλογή κατευθύνσεων που θα ενισχύσουν και θα αναπτύξουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έτσι ώστε να καταστεί ένα μεγάλο και σύγχρονο δημόσιο λιμάνι.

Μεταξύ άλλων, οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ επισημαίνουν ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να καταστεί διαμετακομιστικό κέντρο στη ΝΑ Ευρώπη και στη βαλκανική ενδοχώρα, αλλά ταυτόχρονα είναι λιμάνι που εξυπηρετεί την εθνική οικονομία.

Τονίζουν ακόμη ότι η μετατροπή της κερδοφορίας του λιμανιού σε ανάπτυξη μπορεί να γίνει με σχεδιασμό του επενδυτικού προγράμματος, με νέες υποδομές και με εκσυγχρονισμό των ήδη υπαρχόντων, με συμπράξεις για την υλοποίηση του logistics terminal, crusie terminal, με αξιοποίηση και εκσυγχρονισμό χερσαίων δικτύων μεταφοράς για την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών, με προσέλκυση νέων φορτίων και δημιουργία clusters υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας και με βελτίωση του χρόνου και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk