«Ολική επαναφορά» στον τουρισμό

«Αναγέννηση», «χρονιά ρεκόρ», «ολική επαναφορά» είναι οι λέξεις που ακούστηκαν για την Ελλάδα στο Βερολίνο καθ’ όλη τη διάρκεια της εφετινής Διεθνούς Εκθεσης Τουρισμού ΙΤΒ.

«Αναγέννηση», «χρονιά ρεκόρ», «ολική επαναφορά» είναι οι λέξεις που ακούστηκαν για την Ελλάδα στο Βερολίνο καθ’ όλη τη διάρκεια της εφετινής Διεθνούς Εκθεσης Τουρισμού ΙΤΒ. Μπορεί αυτά τα λόγια να μη θυμίζουν σε τίποτε τα σχόλια για τη χώρα δύο χρόνια πριν στην ίδια διοργάνωση, ωστόσο μετά και την περυσινή χρονιά ανάκαμψης οι ανοδικές τάσεις που εμφανίζει εφέτος η γερμανική αγορά χαρακτηρίζονται από παράγοντες του τουρισμού «πρωτοφανείς», ξαφνιάζοντας ακόμη και τους πιο αισιόδοξους.


«Εκτιμούμε ότι οι αφίξεις από τη Γερμανία θα κυμανθούν μεταξύ 2,5 και 2,7 εκατομμυρίων έναντι 2,3 εκατομμυρίων το 2013»
δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ. Ανδρέας Ανδρεάδης, σημειώνοντας, πέρα από την εντυπωσιακή αύξηση της ζήτησης, τη «σαφή μεταστροφή στην αντιμετώπιση της Ελλάδας από τους γερμανούς επισκέπτες».
Η αύξηση στις προκρατήσεις «κυμαίνεται από 10% ως και 20%, και σε ορισμένους tour operators το ξεπερνά», υπογραμμίζει ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, σχολιάζοντας ότι αν ο αριθμός αγγίξει τα 2,7 εκατομμύρια θα είναι «ρεκόρ όλων των εποχών» για τη γερμανική αγορά.
Προγράμματα περίθαλψης


Η πολιτική ηγεσία περνά πλέον στο επόμενο βήμα, κάνοντας κινήσεις για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Στην κατεύθυνση αυτή, είναι η συμφωνία για την ανάπτυξη του τουρισμού υγείας, για άτομα που χρειάζονται περίθαλψη, καθώς και άτομα της τρίτης ηλικίας, που υπέγραψε την Τετάρτη η υπουργός Τουρισμού κυρία Ολγα Κεφαλογιάννη με τον γερμανό υφυπουργό Αναπτυξιακής Συνεργασίας και εντεταλμένο για την Ελληνογερμανική Συνέλευση κ. Γιόαχιμ Φούχτελ.
Τα προγράμματα θα ξεκινήσουν μέσα στον Μάρτιο στη Ρόδο, ενώ το 2015 προβλέπεται να επεκταθούν και στην Κρήτη.
Επίσης, όπως επιβεβαιώθηκε στη συνάντηση της υπουργού Τουρισμού με τον διευθύνοντα σύμβουλο της TUI κ. Friedrich Joussen στο Βερολίνο, ο στόχος της διεύρυνσης της περιόδου περνά μέσα από τη δημιουργία διαφοροποιημένων προϊόντων, που ενισχύουν την ποιότητα και απευθύνονται σε λιγότερο μαζικό κοινό, προϋποθέτοντας την ενεργή συμμετοχή των κοινωνιών και της αγοράς, ώστε οι προορισμοί να «λειτουργούν» και εκτός αιχμής. Το 2013 ορισμένες περιοχές της Κρήτης κατάφεραν να διατηρήσουν την τουριστική δραστηριότητα ως και τον Δεκέμβριο.
Βασικοί λόγοι της θετικής στροφής της μεγαλύτερης τουριστικής αγοράς για τον ελληνικό τουρισμό είναι η βελτίωση της εικόνας της χώρας, το «value for money», αλλά και μια νέα γενιά ποιοτικών και διαφοροποιημένων προϊόντων, τα οποία εμπλουτίζουν το προϊόν, το απομακρύνουν από τη μαζική αγορά και το αναβαθμίζουν. Καθοριστικής σημασίας είναι επίσης η πολιτική σταθερότητα.
Αδυναμία στους γείτονες


Την ίδια ώρα, με το βλέμμα να στρέφεται πια στη Ρωσία, τις εξελίξεις στην Ουκρανία, αλλά και την υποτίμηση 25% που έχει υποστεί το ρούβλι, η στρατηγική εφέτος επικεντρώνεται «στην ενίσχυση όσο το δυνατόν των παραδοσιακών αγορών», Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία και ΗΠΑ, «για να πετύχουμε τους στόχους», των 18,5 εκατ. επισκεπτών και 13 δισ. ευρώ εσόδων, υπογραμμίζει ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ.
Παράλληλα η πολιτική κατάσταση στην Τουρκία οδηγεί περισσότερο στην προσπάθεια «σταθεροποίησης» των περσινών μεγεθών των δυναμικά αναπτυσσόμενων ως πέρυσι αγορών.
«Πρώτη φορά η αισιοδοξία που εκφράζεται για την εφετινή σεζόν δικαιολογείται 100%» σημειώνει ο ιδιοκτήτης του Attika Reisen, του ελληνικών συμφερόντων tour operator που δραστηριοποιείται στη Γερμανία, κ. Μιχάλης Καραβάς, συμπληρώνοντας ότι η γερμανική αγορά επιστρέφει στα νούμερα προ κρίσης και εκτιμώντας ότι η αύξηση κατά μέσο όρο θα κυμανθεί σε ένα ποσοστό 15%. Ο ίδιος κάνει λόγο για μια εξαιρετική επίδοση που παρατηρείται στη ζήτηση για ελληνικούς προορισμούς, αποδίδοντας τα αίτια τόσο στη βελτίωση της διεθνούς εικόνας της Ελλάδας και στην πολιτική σταθερότητα που υπάρχει στη χώρα, αλλά και στην κατάσταση στην οποία βρίσκονται γειτονικοί και ανταγωνιστικοί προορισμοί.
Τόσο η Αίγυπτος, ιδιαίτερα μετά τα γεγονότα στο Σινά, όσο και η Τυνησία συνεχίζουν να παρουσιάζουν αδυναμίες σε σχέση με το τουριστικό ρεύμα, ενώ και η Τουρκία κινείται σε πιο ήπια επίπεδα, παράλληλα με την πολιτική ένταση σε Κωνσταντινούπολη και Αγκυρα.
«Χρονιά-ρεκόρ» και στις πωλήσεις εισιτηρίων
  • «Η Ελλάδα αναμένεται να πραγματοποιήσει εφέτος μια χρονιά-ρεκόρ στον εισερχόμενο τουρισμό, μια τάση η οποία αντικατοπτρίζεται επίσης στις πωλήσεις της Lufthansa» δηλώνει ο αντιπρόεδρος πωλήσεων, μάρκετινγκ και υπηρεσιών της Lufthansa, αρμόδιος για Νοτιοανατολική Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, κ. Κάρστεν Σέφερ.
  • Εξάλλου ο ίδιος συμπληρώνει ότι στην περιοχή της αρμοδιότητάς του η αεροπορική εταιρεία το 2014 «επικεντρώνεται στις αγορές της Ελλάδας, της Τουρκίας και της Δυτικής Αφρικής» ως περιοχές με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη.
  • Κατά τη διάρκεια του καλοκαιρινού προγράμματος, μάλιστα, η εταιρεία, όπως σημειώνει, αυξάνει τις πτήσεις σε τρεις την ημέρα από τη Φρανκφούρτη και το Μόναχο για Αθήνα, φθάνοντας συνολικά τις 21 πτήσεις την εβδομάδα από κάθε αεροδρόμιο.
  • Εν τω μεταξύ, στο πλαίσιο της ΙΤΒ, η αεροπορική εταιρεία παρουσίασε μια νέα κατηγορία ταξιδιωτική θέσης, την Premium Economy Class, στοχεύοντας να προσελκύσει 1,5 εκατ. επιβάτες, καθώς «αναμένεται να δημιουργήσει μια εντελώς νέα ταξιδιωτική εμπειρία, η οποία συνδυάζει την προσιτή τιμή με τη μεγαλύτερη άνεση» τονίζει.

Διψήφια αύξηση κρατήσεων σε Ρόδο και Κρήτη
Στόχος η «εξάπλωση» του μεγάλου όγκου τουριστών προς τα άκρα της σεζόν
«Χρόνια είχαν να επικρατήσουν τέτοια χαμόγελα», αφού οι προκρατήσεις για τη Ρόδο καταγράφουν διψήφια αύξηση, «με πολλούς πράκτορες να ζητούν απεγνωσμένα κρεβάτια», ελπίζοντας ότι θα κερδίσουν μερίδιο της ζήτησης από τη Ρωσία, υπογραμμίζει ο α’ αντιπρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Ρόδου κ. Αρης Σουλούνιας. Βασική προτεραιότητα πλέον για τον προορισμό, ο οποίος παρουσιάστηκε στη Διεθνή Εκθεση Τουρισμού ΙΤΒ με αυτόνομο περίπτερο, δεν είναι τόσο οι τέσσερις μήνες του καλοκαιριού, οι οποίοι, όπως όλα δείχνουν, θα υπερκαλυφθούν, αλλά η ανάπτυξη του «θεματικού τουρισμού, ο οποίος στρέφεται σε άλλα βαλάντια και θα συμβάλει στην επιμήκυνση της περιόδου» τονίζει. Η εφετινή σεζόν ξεκινά τον Απρίλιο ήπια, με τα μεγάλα νούμερα να καταγράφονται από τον Μάιο. «Στόχος είναι να εξαπλώσουμε τον μεγάλο όγκο τουριστών προς τα άκρα» συμπληρώνει ο κ. Σουλούνιας.

Διψήφια αύξηση κατά μέσο όρο από όλες τις αγορές, περίπου 10%, προσδοκά η Κρήτη, σε συνέχεια της αύξησης 18% το 2013 από το 2012. Τα μηνύματα από την ΙΤΒ είναι πάρα πολύ θετικά και ο στόχος πλέον διευρύνεται προς την επιμήκυνση της περιόδου, σημειώνει ο εκτελεστικός γραμματέας της Περιφέρειας Κρήτης κ. Νίκος Ραπτάκης. «Τους τέσσερις μήνες του καλοκαιριού δεν μπορούμε να ανεβούμε περισσότερο. Φιλοδοξούμε να ενισχύσουμε τους μήνες Μάιο και Οκτώβριο» προσθέτει. Ο προορισμός για πρώτη φορά παρουσιάστηκε στην ΙΤΒ, ενιαίος, σε ανεξάρτητο περίπτερο, τονίζοντας το brand «Crete», ενώ πρόσφατα ο Περιφερειάρχης Κρήτης κ. Σταύρος Αρναουτάκης υπέγραψε την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού ύψους 2,58 εκατ. ευρώ για δράσεις δημοσιότητας και επικοινωνίας, στο πλαίσιο της τουριστικής προβολής.
Στόχος είναι η περίοδος να επεκταθεί στους οκτώ με εννέα μήνες, ενισχύοντας τα άκρα, δηλαδή Απρίλιο και Νοέμβριο. Στο πλαίσιο αυτό βρίσκονται οι συζητήσεις με τον ταξιδιωτικό οργανισμό TUI που έγιναν κατά τη διάρκεια της ΙΤΒ και θα συνεχιστούν, εστιάζοντας στη συνδεσιμότητα με πτήσεις στα άκρα της περιόδου. Παράλληλα, θα γίνει διαβούλευση για το ποιες περιοχές μπορούν να ανταποκριθούν εκτός περιόδου αιχμής. Η εφετινή περίοδος ξεκινά τέλη Μαρτίου στο Ηράκλειο, με τους μεγαλύτερους αριθμούς από Κεντρική Ευρώπη να σημειώνονται από τη Μεγάλη Εβδομάδα και μετά, αναφέρει ο κ. Ραπτάκης.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk