on air

Και με τον «χωροφύλαξ» και με τον «αστυφύλαξ», κατάφερε να είναι η Ελεν ντε Τζενέρις: Μπορεί να χρησιμοποίησε για την περίφημη selfie των Οσκαρ

Και με τον «χωροφύλαξ» και με τον «αστυφύλαξ», κατάφερε να είναι η Ελεν ντε Τζενέρις: Μπορεί να χρησιμοποίησε για την περίφημη selfie των Οσκαρ (τη φωτογραφία όπου ποζάρει μαζί με μια ντουζίνα σταρ) ένα έξυπνο κινητό της Samsung (της εταιρείας που ήταν όλως τυχαίως χορηγός της εκδήλωσης) αλλά συνέχισε να φωτογραφίζει και με το προσωπικό της κινητό, όπως φάνηκε από τη σήμανση «μέσω iPhone» που συνόδευε τις λοιπές αναρτήσεις της στο Twitter.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, παράγοντες της Samsung δυσαρεστήθηκαν που η παρουσιάστρια διαφήμισε με αυτόν τον έμμεσο τρόπο την εταιρεία του Στιβ Τζομπς, ενώ είχαν πληρώσει περί τα είκοσι εκατομμύρια δολάρια για τη δική τους προβολή. Την ίδια όμως στιγμή δήλωναν και ότι η χρήση συσκευής Samsung για τη διάσημη selfie ήταν «μια ευχάριστη έκπληξη»! Εκείνο, βεβαίως, που δεν αποτέλεσε έκπληξη ήταν η επιβεβαίωση (για άλλη μία φορά) της δύναμης των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης: όταν μία φωτογραφία της Ντε Τζενέρις διακινείται μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα από περισσότερους από 2.000.000 χρήστες (πρόκειται για παγκόσμιο ρεκόρ) υπάρχει αλήθεια εταιρεία που δεν θα ήθελε να την «υπογράφει», να τη σπονσοράρει, να τη χρησιμοποιεί για να διαφημίσει τα προϊόντα της; Εύλογα λοιπόν οι διεθνείς εμπορικοί κολοσσοί επιλέγουν για τη διαφήμισή τους το Twitter, το Facebook και άλλες διαδικτυακές κοινότητες με εκατομμύρια μέλη σε όλα τα κράτη της υφηλίου. Τη δουλειά τους κάνουν.
Τη δουλειά τους κάνουν και οι Ντε Τζενέρις αυτού του κόσμου σε ένα σκληρό παιχνίδι εντυπώσεων και επιχειρηματικών κερδών, αναλαμβάνοντας έναντι αδράς αμοιβής να προωθήσουν τα προϊόντα των μεγάλων εταιρειών. Το μεγάλο, όμως, ερώτημα παραμένει: κατά πόσο οι ίδιοι οι χρήστες του Internet μπορούν να διακρίνουν τα όρια μεταξύ διαφημιστικής προώθησης και ιδιωτικότητας, δημόσιας προβολής και εχεμύθειας; Διότι μπορεί μία φωτογραφία από την τελετή των Οσκαρ να αποτελεί υλικό προς διακίνηση, αλλά δεν μπορεί να συμβαίνει το ίδιο π.χ. με φωτογραφίες που απεικονίζουν προσωπικές μας στιγμές.
Δυστυχώς, το πρόσφατο παράδειγμα της Ουκρανής Olesya Zhukovskaya δείχνει με εύγλωττο τρόπο τη σύγχυση που χαρακτηρίζει τη νέα γενιά των εθισμένων χρηστών του Internet: η νεαρή διαδηλώτρια όταν χτυπήθηκε από ελεύθερο σκοπευτή και πίστεψε ότι ζούσε τα τελευταία λεπτά της ζωής της, δεν κάλεσε τη μητέρα της, τον καλό της, την κολλητή της, παρά έγραψε στον λογαριασμό της στο Twitter «πεθαίνω».
Μπορεί με αυτόν τον τρόπο να έγινε διάσημη, την ίδια όμως στιγμή η εικόνα μιας ετοιμοθάνατης που αντί να αποζητήσει την αγκαλιά των δικών της προτιμά να επικοινωνήσει με εκατομμύρια αγνώστους, επιβεβαιώνει τον συναισθηματικό, κυρίως, θάνατο του σύγχρονου ανθρώπου. Εκείνου που θεωρεί ότι η ζωή είναι απαραιτήτως «online» και ότι το έξυπνο κινητό του αποτελεί ζωτικό όργανό του.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk