Νέες κινητοποιήσεις στον Πειραιά για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού

Σε νέες κινητοποιήσεις προχωρούν οι εργαζόμενοι στα λιμάνια αντιδρώντας στη πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ με αφορμή την δημοσιοποίηση της πρόσκλησης από το ΤΑΙΠΕΔ για την εκδήλωση ενδιαφέροντος αναφορικά με την απόκτηση πλειοψηφικής συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο της «Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α. Ε.».

Σε νέες κινητοποιήσεις προχωρούν οι εργαζόμενοι στα λιμάνια αντιδρώντας στη πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ με αφορμή την δημοσιοποίηση της πρόσκλησης από το ΤΑΙΠΕΔ για την εκδήλωση ενδιαφέροντος αναφορικά με την απόκτηση πλειοψηφικής συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο της «Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α. Ε.».


Ειδικότερα η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) την Τρίτη 11 Μαρτίου, προκηρύσσει 4ωρη στάση εργασίας σε όλα τα λιμάνια (μέλη της ΟΜΥΛΕ) από τις 11.00 έως τις 15.00. Παράλληλα θα γίνει συγκέντρωση στις 11.30 στην Πλατεία Καραϊσκάκη (Πειραιά) και πορεία στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε σημειώνει ότι η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ αδιαφορώντας «για τις καθολικές κοινωνικές αντιδράσεις, προχώρησαν στην πρόσκληση ενδιαφέροντος για την πώληση του Μετοχικού Κεφαλαίου του ΟΛΠ. Επιχείρησαν με μια διαδικασία «φιάσκο» στην Βουλή, χωρίς καν να δεχθούν ακρόαση φορέων, να νομιμοποιήσουν το πολιτικό έγκλημα ιδιωτικοποίησης κατά του ΟΛΠ και εν συνεχεία του ΟΛΘ και των άλλων λιμανιών».

Αντιδράσεις κομμάτων

Ο Τομέας Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΠαΣοΚ δηλώνει αντίθετος «με τη σπουδή του ΤΑΙΠΕΔ για τη δημοσιοποίηση της πρόσκλησης ενδιαφέροντος αναφορικά με την απόκτηση πλειοψηφικής συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο της ΟΛΠ ΑΕ» και θέτει μια σειρά ερωτημάτων, όπως γιατί προχώρησε σε αυτή την επιλογή «ενώ στην παρουσίαση στη Βουλή τού ζητήθηκε από τους εκπροσώπους μας αιτιολόγηση της μεταστροφής από τη λύση των παραχωρήσεων στην πώληση μετοχών, η οποία και δεν υπήρξε ουσιαστικά μέσω κατάθεσης οικονομοτεχνικής μελέτης από αναγνωρισμένο οίκο».

Επίσης ρωτάει, μεταξύ άλλων, «γιατί προχώρησε από τη στιγμή που δεν έχουν ρυθμιστεί σημαντικές προϋποθέσεις όπως (το τονίσαμε και στη Βουλή) η δημιουργία Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων και Ανεξάρτητης Αρχής Λιμένων και γιατί προχώρησε ενώ εκκρεμεί απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το αν πληρούνται οι κανόνες ανταγωνισμού στο φιλικό διακανονισμό μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ».

Επίσης σε ανακοίνωση του Τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνεται πως «η δημοσίευση στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ, μέσα στη νύχτα, της πρόσκλησης ενδιαφέροντος για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ έρχεται απλά να ενισχύσει τις καταγγελίες των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, στη συζήτηση σε Επιτροπή της Βουλής, ότι η όλη διαδικασία είναι “φωτογραφική”, για να περάσει το λιμάνι στα χέρια της Cosco».

Σημειώνεται ακόμη ότι στην προκήρυξη «αποκαλύπτεται ξεκάθαρα ο εμπαιγμός των κυβερνητικών βουλευτών απέναντι στους εργαζόμενους του ΟΛΠ, που διαβεβαίωναν ότι δεν θα θιγούν από την πώληση. Είναι φανερό, πλέον, ότι οι περίφημες 7 “εγγυήσεις” για τον έλεγχο των τελών στην ακτοπλοΐα, τη διασφάλιση των εργαζόμενων κ.λπ., δεν είναι παρά κάποια σημεία που θα τεθούν σε διαπραγμάτευση με τον αγοραστή. Οι μάσκες έπεσαν. Η διαδικασία – σκάνδαλο για το ξεπούλημα του ΟΛΠ αποκαλύπτεται».

Επιπλέον σε δήλωσή του ο υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά κ. Θεόδωρος Δρίτσας κάλεσε τον δήμο της πόλης «να πάρει μέρος στους κοινωνικούς αγώνες για να παραμείνει ο ΟΛΠ στα χέρια του Ελληνικού Δημοσίου. Για να γίνει το λιμάνι η φυσική συνέχεια της πόλης».

«Οι ξεπουληματίες του ΟΛΠ ας έχουν υπόψη τους τα υποβρύχια που γέρνουν. Ο Πειραιάς και το λιμάνι του δεν τους ανήκουν» τονίζει η κυρία Μίκα Ιατρίδη, τομεάρχης Ναυτιλίας των Ανεξάρτητων Ελλήνων.

Σε σχετική ανακοίνωσή της προσθέτει: «Αναρωτιέμαι ποια σχόλια ακριβώς έλαβε υπόψη του το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ και ο αρμόδιος υπουργός από τη συζήτηση στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής, όταν σχεδόν όλες οι πτέρυγες εκφράστηκαν κατά της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ».


Η πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ
Την Τετάρτη το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στην ανάρτηση στην ιστοσελίδα του της πρόσκληση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος αναφορικά με την απόκτηση πλειοψηφικής συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο της «Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α. Ε.». Δείτε την πρόσκληση εδώ.
Το ΤΑΙΠΕΔ αφού έλαβε υπόψη τα αποτελέσματα της συζήτησης στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, ενέκρινε τους όρους της διεθνούς διαγωνισμού, για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Α. Ε.
Στο πλαίσιο της διαδικασίας, προβλέπεται να γίνει αναθεώρηση ή τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης που έχει συνάψει ο ΟΛΠ με το Ελληνικό Δημόσιο, προκειμένου να εισαχθούν πιο λεπτομερείς παράμετροι και προδιαγραφές σχετικά με τις τρέχουσες υποχρεώσεις του, αλλά και να προσδιοριστεί λεπτομερώς η κατάλληλη διαδικασία για τον καθορισμό και την έγκριση από το ελληνικό δημόσιο των τιμολογίων που σχετίζονται με τις δραστηριότητες της ακτοπλοΐας, λαμβάνοντας υπόψιν εθνικές κοινωνικές και δημογραφικές παραμέτρους.
Επίσης θα πρέπει να συμφωνηθούν συγκεκριμένες επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά.
Ακόμη θα συμπεριληφθεί και ο φιλικός διακανονισμός μεταξύ ΟΛΠ και Cosco και ανάλογα με τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και την έκβαση που θα υπάρξει, θα υπάρξει και η ανάλογη μεταβολή.
Σύμφωνα με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, όλα τα μέρη που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία θα πρέπει να υποβάλουν αίτημα έως τις 28 Απριλίου του 2014. Η διαδικασία θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις. Στην πρώτη θα ορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις των ενδιαφερόμενων μερών που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον και στη δεύτερη τα προεπιλεγέντα μέρη θα κληθούν να υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές.
Η διαδικασία αποκρατικοποίησης αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του έτους.
Στην πρόσκληση σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της διαδικασίας προβλέπεται ότι η Σύμβαση Παραχώρησης θα αποτελέσει αντικείμενο αναδιαπραγμάτευσης, και ενδεχομένως τροποποίησης, με σκοπό: «Να εισαχθούν περισσότερο λεπτομερείς παράμετροι και προδιαγραφές σχετικά με τις τρέχουσες υποχρεώσεις του ΟΛΠ να παρέχει, φιλοξενεί ή/ και υποστηρίζει μια πλήρη σειρά από λιμενικές υπηρεσίες και δραστηριότητες εντός του λιμένος, να διατηρηθεί η θέση και ο ρόλος του λιμένος και να επιτηρηθεί η κεφαλαιώδης εθνική σημασία του ως κύριου θαλάσσιου λιμένα που συνδέει την ηπειρωτική Ελλάδα με τα νησιά του Αιγαίου, να ενθαρρυνθεί η επένδυση προκειμένου να βοηθηθεί η αναζωογόνηση των περιοχών / δραστηριοτήτων κατασκευής και επισκευής πλοίων, να στηριχθεί η ισόρροπη ανάπτυξη των διάφορων λειτουργιών και δραστηριοτήτων εντός του λιμένος».

Επίσης «να προσδιοριστεί λεπτομερώς η κατάλληλη διαδικασία για τον καθορισμό και την έγκριση από το Ελληνικό Δημόσιο των τιμολογίων που σχετίζονται με τις δραστηριότητες ακτοπλοΐας, λαμβάνοντας υπόψη τις εθνικές, κοινωνικές και δημογραφικές παραμέτρους, να προκύψουν κατάλληλα κίνητρα και μηχανισμοί αναπροσδιορισμού που να καθορίζουν τα επίπεδα των χρηματικών ανταλλαγμάτων παραχώρησης καταβλητέα από τον ΟΛΠ στο Ελληνικό Δημόσιο, και να συμφωνηθούν συγκεκριμένες επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά».
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk