Τουρισμός: Η Ελλάδα κάνει comeback στη Γερμανία

Ολική επαναφορά στην παραδοσιακή αγορά της Γερμανίας πραγματοποιεί η χώρα, στοχεύοντας να υποδεχθεί 2,5 εκατ. γερμανούς τουρίστες το 2014, από 2,27 εκατ. το 2013. Με βάση τα μηνύματα από τη Διεθνή Εκθεση Τουρισμού ΙΤΒ, η οποία εγκαινιάστηκε στις 4 Μαρτίου στο Βερολίνο, η αύξηση στις προκρατήσεις «κυμαίνεται από 10% έως και 20% και σε ορισμένους Tour Operator το ξεπερνά», σημειώνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ. Ανδρέας Ανδρεάδης.

Ολική επαναφορά στην παραδοσιακή αγορά της Γερμανίας πραγματοποιεί η χώρα, στοχεύοντας να υποδεχθεί 2,5 εκατ. γερμανούς τουρίστες το 2014, από 2,27 εκατ. το 2013. Με βάση τα μηνύματα από τη Διεθνή Εκθεση Τουρισμού ΙΤΒ, η οποία εγκαινιάστηκε στις 4 Μαρτίου στο Βερολίνο, η αύξηση στις προκρατήσεις «κυμαίνεται από 10% έως και 20% και σε ορισμένους Tour Operator το ξεπερνά», σημειώνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ. Ανδρέας Ανδρεάδης.

Ο ίδιος επισημαίνει την πιθανότητα ο συνολικός αριθμός των γερμανών επισκεπτών στην Ελλάδα εφέτος να αγγίξει ακόμα και τα 2,7 εκατ. πραγματοποιώντας «ρεκόρ όλων των εποχών».

Τη θετική αύρα για την Ελλάδα επιβεβαιώνουν και οι τίτλοι των εφημερίδων, με τίτλο «το ελληνικό comeback». Εξάλλου η χώρα αναδεικνύεται κερδισμένη με διαφορά, σε σχέση με τη ζήτηση της γερμανικής αγοράς προς ανταγωνιστικούς προορισμούς, όπως η Ισπανία και η Τουρκία.

Η στρατηγική εφέτος επικεντρώνεται «στην ενίσχυση όσο το δυνατόν των παραδοσιακών αγορών», Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία και ΗΠΑ, «για να πετύχουμε τους στόχους», υπογραμμίζει ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ. Την ίδια ώρα η ευμετάβλητη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σε δυναμικές μέχρι πρότινος αγορές, όπως η Ρωσία, με την ένταση στην Ουκρανία, αλλά και την υποτίμηση έως 25% που έχει υποστεί το ρούβλι, καθώς και η πολιτική κατάσταση στη Τουρκία, οδηγεί περισσότερο στην προσπάθεια «σταθεροποίησης» των περσινών μεγεθών, υποστηρίζει.
Βασικοί λόγοι της θετικής στροφής της μεγαλύτερης τουριστικής αγοράς για τον ελληνικό τουρισμό είναι η βελτίωση της εικόνας της χώρας, το «value for money», αλλά και μια νέα γενιά ποιοτικών και διαφοροποιημένων προϊόντων (π.χ. boutique ξενοδοχεία), τα οποία εμπλουτίζουν το προϊόν, το απομακρύνουν από τη μαζική αγορά, ενώ ταυτόχρονα προσεγγίζουν ένα πιο υψηλού επιπέδου προορισμό. Καθοριστικής σημασίας είναι επίσης η πολιτική σταθερότητα.

«Οι Γερμανοί αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των αφίξεων του προηγούμενου χρόνου (του συνολικού αριθμού τουριστών) και θα είναι και το μεγαλύτερο μέρος αυτού του χρόνου. Το 2013 ήταν μια καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό και το 2014 θα είναι ακόμη καλύτερο, όπως ξέρουμε από τις μέχρι τώρα κρατήσεις», δήλωσε η υπουργός Τουρισμού κυρία Ολγα Κεφαλογιάννη, σε συνέντευξή της στην κυριακάτικη έκδοση της γερμανικής εφημερίδας «Frankfurter Allgemeine», στέλνοντας μήνυμα «Γερμανοί, κάντε διακοπές στην Ελλάδα!».

Η υπουργός βρίσκεται από τη Δευτέρα στο Βερολίνο και ξεκίνησε σειρά επαφών και συναντήσεων, αρχής γενομένης από τον υφυπουργό Αναπτυξιακής Συνεργασίας και εντεταλμένο της καγκελαρίου Μέρκελ για την Ελληνογερμανική Συνέλευση κ. Γιόαχιμ Φούχτελ και την υφυπουργό εντεταλμένη Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης για Μεσαίες Επιχειρήσεις και Τουρισμό κυρία Ιρις Γκλάιχε, καθώς και επαφές με παράγοντες του τουρισμού και μέσα ενημέρωσης.

Η ίδια επιβεβαίωσε τις ιδιαίτερα θετικές προσδοκίες από τη Γερμανία τη φετινή χρονιά, σε συνάντηση με έλληνες ανταποκριτές στο Βερολίνο. Αναφερόμενη δε στην προσπάθεια επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, υπογράμμισε την ανάγκη η Ελλάδα να είναι «ζωντανή» και πέρα από τη θερινή σεζόν, σημειώνοντας παραδείγματα περιοχών που το πέτυχαν, όπως η Δυτική Κρήτη. Παράλληλα, σε σχέση με την επενδυτική δραστηριότητα στη χώρα, επισήμανε την ενεργοποίηση του ταξιδιωτικού οργανισμού TUI και ως προς την ανάληψη διαχείρισης και την ανακαίνιση υφιστάμενων μονάδων.

Εν τω μεταξύ, θετική ήταν η υποδοχή της ιδιωτικής πρωτοβουλίας της Marketing Greece και της παρουσίασης του Discover Greece, στο πλαίσιο των εγκαινίων της έκθεσης, καθώς σε ένα μήνα βγαίνει στον «διαδικτυακό αέρα» η εκδοχή στη γερμανική γλώσσα. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία, η οποία λειτουργεί ως «συμπληρωματικό εργαλείο» σε σχέση με το brand της χώρας, σημείωσε ο κ. Ανδρεάδης, αναφερόμενος στα θεματικά προϊόντα και τη δυνατότητα πραγματοποίησης κρατήσεων, δημιουργώντας την «επιθυμία» για τον προορισμό.

Το περίπτερο του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) στην ΙΤΒ πλαισιώνουν περίπου 70 συνεκθέτες και η θεματική εστιάζει στη σύνδεση του πρωτογενούς τομέα με τον τουρισμό, με την ανάδειξη τοπικών προϊόντων και περιοχών, ενώ ειδική θέση θα έχει η Κεφαλονιά, με στόχο την επιβεβαίωση ότι ο προορισμός είναι καθόλα έτοιμος να δεχθεί επισκέπτες. Η 48η διεθνής έκθεση θα διαρκέσει έως τις 9 του μήνα και τιμώμενη χώρα εφέτος είναι το Μεξικό. Περισσότεροι από 10.500 εκθέτες από 180 χώρες του κόσμου συμμετέχουν στη φετινή κορυφαία διοργάνωση, η οποία αναμένεται να δεχθεί 170 χιλιάδες επισκέπτες από διάφορες χώρες του κόσμου. Περίπου 110 χιλιάδες είναι οι συμμετέχοντες από τον τουριστικό κλάδο.

Την έκθεση εγκαινίασε ο αντικαγκελάριος και υπουργός Οικονομίας και Ενέργειας της χώρας Ζίγκμαρ Γκάμπριελ, ενώ το «παρών» δίνουν επίσης ο κυβερνήτης του Βερολίνου Κλάους Βοβεράιτ και ο γενικός γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (UNWTO) Ταλέμπ Ριφάι.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk