Το μάρκετινγκ… πάει για «όσκαρ»

Οταν οι τηλεθεατές θα παρακολουθούν την Κυριακή στο ABC την 86η απονομή των βραβείων Οσκαρ θα δουν υποχρεωτικά και τα διαφημιστικά μηνύματα περισσότερων από 12 οργανισμών ή εταιρειών,

ΤΟ ΒΗΜΑ – THE NEW YORK TIMES
Οταν οι τηλεθεατές θα παρακολουθούν την Κυριακή στο ABC την 86η απονομή των βραβείων Οσκαρ θα δουν υποχρεωτικά και τα διαφημιστικά μηνύματα περισσότερων από 12 οργανισμών ή εταιρειών, όπως είναι η General Motors, η Goldwell Banker, η Mars, η J.C.Penney ή η Unilever. Τα διαφημιστικά αυτά, ωστόσο, θα αποτελούν ένα μικρό μέρος μόνο των προσπαθειών που θα καταβάλουν πολλές ακόμη επιχειρήσεις προκειμένου μαζί με τους αστέρες του κινηματογράφου να παρελάσουν και τα προϊόντα τους στο περίφημο κόκκινο χαλί των Οσκαρ.
Εμπειρική προώθηση
Διότι πάμπολλοι διαφημιστές διοργανώνουν για τους πελάτες τους (με αφορμή βεβαίως την απονομή των κινηματογραφικών βραβείων) μια σειρά εκδηλώσεων στο Λος Αντζελες που είναι γνωστές ως «εμπειρικό μάρκετινγκ». Και οι διοργανώσεις αυτές έχουν ξεκινήσει ουσιαστικά από την περασμένη Δευτέρα για να κορυφωθούν την Κυριακή το βράδυ με τις βραβεύσεις των αστέρων της Εβδομης Τέχνης.
Η έννοια της εμπειρικής προώθησης ενός προϊόντος έχει να κάνει με την επινόηση στρατηγικών και την ανακάλυψη μεθόδων που θα φέρουν τους καταναλωτές σε φυσική επαφή με το προϊόν. Διότι οι καταναλωτές αυτοί μετά λειτουργούν ως πολλαπλασιαστές του διαφημιστικού μηνύματος που θέλει να στείλει μια επιχείρηση καθώς θα μιλήσουν στον κοινωνικό τους περίγυρο για το συγκεκριμένο προϊόν. Αλλες εποχές θα κοινοποιούσαν την εμπειρία τους από στόμα σε στόμα. Στις ημέρες μας η κοινωνική δικτύωση γίνεται, ως γνωστόν, ηλεκτρονικά και αστραπιαία – και οι διαφημιστές με τους διαφημιζόμενους είναι ασφαλώς πανευτυχείς γι’ αυτό.
«Τι είναι καλύτερο από μια διαφήμιση; Μια εμπειρία»! Αυτό είναι το «μότο» της Direct Marketing News. Μια σειρά διαφημιζομένων συμμερίζεται την άποψη αυτή και πρωταγωνιστούν στο «εμπειρικό μάρκετινγκ» που έχει διοργανωθεί με αφορμή την εφετινή γιορτή του κινηματογράφου. Μεταξύ αυτών είναι η Banana Republic, η Evite.com, η Fiat Chrysler, η Grey Goose, η L’ Oréal, η Stella Artois, η Chobani και επίσης δύο περιοδικά, το «People» και το «Vanity Fair». Τα «events» που έχουν διοργανωθεί θα βοηθήσουν ώστε «να φέρουμε τις επωνυμίες κοντά στον καταναλωτή και να τις εντάξουμε στην καθημερινότητά του», όπως εξηγεί η Κάρολ Χάμιλτον, πρόεδρος της L’ Oréal USA.
Η L’ Oréal USA, για παράδειγμα, έχει διοργανώσει στην Πόλη των Αγγέλων από κοινού με τη Fiat Chrysler ένα «εμπειρικό event» το οποίο ονόμασαν Vanity Fair Social Club. Στην πρώτη γραμμή των προς προώθηση προϊόντων θα βρίσκονται όλες οι επωνυμίες αιχμής της γαλλικής φίρμας, όπως είναι η Giorgio Armani Beauty, η Clarisonic και η Lancôme. Θα βρίσκονται φυσικά τα αυτοκίνητα του νεοπαγούς ιταλοαμερικανικού ομίλου. Ολες αυτές οι επωνυμίες και τα προϊόντα αιχμής θα βρεθούν σε απόσταση… εμπειρικής επαφής με το καταναλωτικό κοινό. Και στη συνέχεια θα είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εν γένει το Διαδίκτυο που θα γίνουν οι δίαυλοι κοινωνικοποίησης των εμπειριών όσων θα δοκιμάσουν κρέμες ομορφιάς, θα οδηγήσουν αυτοκίνητα ή θα γευθούν ελληνικού τύπου (αλλά τουρκικής ιδιοκτησίας) γιαούρτι ή θα πιουν μπίρες Stella Artois και θα φορέσουν μπλουζάκια Banana Republic σε άλλα ανάλογα events.
Πρόσκλήσεις στα μέσα
Εν προκειμένω, για τη διασπορά των εμπειριών όσων λαμβάνουν μέρος στην «εκδήλωση συλλογής εμπειριών» Vanity Fair Social Club το αμερικανικό περιοδικό έχει προσκαλέσει περισσότερους από 120 μπλόγκερς και ρεπόρτερ που καλύπτουν για λογαριασμό ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης (διαδικτυακών για την ακρίβεια) την απονομή των Οσκαρ σε έναν πολύ ευχάριστο και φιλικό χώρο, στο El Capitan Theater του διάσημου Χόλιγουντ μπούλεβαρντ. Ο χώρος αυτός διαθέτει φυσικά γιγαντοοθόνες και όλες τις ηλεκτρονικές διευκολύνσεις που διαθέτουν οι σύγχρονες δημοσιογραφικές εγκαταστάσεις. «Πιστεύουμε ότι περισσότεροι από 20 εκατ. καταναλωτές θα γίνουν κοινωνοί του μεγάλου εβδομαδιαίου event που διοργανώνουμε» δηλώνει η κυρία Χάμιλτον.

Από τα blogs και τα sites στα Facebook και Twitter
«Η βραδιά των Οσκαρ είναι το Super Bowl του «Vanity Fair»» δηλώνει ο αντιπρόεδρος και εκδότης του περιοδικού «Vanity Fair» Εντουαρντ Μενικέσκι. Ο αμερικανός μάνατζερ αναφέρεται στις νέες και μεγάλες, καθώς φαίνεται, δυνατότητες που προσφέρει η διοργάνωση παράλληλων εκδηλώσεων με αφορμή την παγκοσμίως δημοφιλή τελετή απονομής των αμερικανικών κινηματογραφικών βραβείων και με στόχο βεβαίως τη διαφημιστική προώθηση επωνυμιών και των προϊόντων τους.
Πρόκειται για μια πρακτική που μόλις τώρα ξεκινά, όπως φαίνεται από τις δηλώσεις του Μενικέσκι. «Η ιδέα να στήσουμε ένα κεντρικό στρατηγείο για τους μπλόγκερς θα τους επιτρέψει να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον θετικού κοινωνικού περιεχομένου».
Ο Μενικέσκι εξηγεί ότι οι μπλόγκερς και οι δημοσιογράφοι των ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης που καλύπτουν τα Οσκαρ ενθαρρύνονται από τους διοργανωτές του «event εμπειρικής προώθησης προϊόντων» να συμπεριλαμβάνουν στις αναρτήσεις και στα άρθρα τους τον κωδικό #VFSocialClub. «Στη συνέχεια από τα μπλογκ, τις ηλεκτρονικές εφημερίδες και τις ενημερωτικές πολιτιστικές ιστοσελίδες δεν χωρεί αμφιβολία ότι τη σκυτάλη θα πάρουν οι αναγνώστες των μέσων αυτών για να αναμεταδώσουν και να σχολιάσουν τα μηνύματα μέσω των δικών τους εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης, κυρίως μέσω του Facebook και του Twitter» τονίζει ο Εντουαρντ Μενικέσκι.

Η εποχή της «ψηφιακής πραγματικότητας»
Η Evite.com είναι μια ιστοσελίδα κοινωνικού σχεδιασμού που ιδρύθηκε το 1998 και ειδικεύεται στη δημιουργία, την αποστολή και τη διαχείριση προσκλήσεων μέσω Διαδικτύου. Δεν παράγει αυτοκίνητα, μπλουζάκια ή γιαούρτια και ως εκ τούτου το προϊόν που προσπαθεί μέσω εμπειριών να προωθήσει στην αγορά είναι ψηφιακό. Εκμεταλλεύεται την εφετινή εκδήλωση της αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου χάρη στη συνεργασία την οποία έκλεισε μόλις τον προηγούμενο μήνα με την ConnectTV, ένα δίκτυο μέσω του οποίου οι τηλεθεατές μπορούν να ανταλλάσσουν δικές τους βιντεοσκοπήσεις.

Πρόθεση της Evite.com είναι να ενθαρρύνει τους καταναλωτές να αποθηκεύσουν και να κρατήσουν τα καλύτερα στιγμιότυπα από μεγάλα τηλεοπτικά γεγονότα, όπως είναι η απονομή των Οσκαρ. Να κρατήσουν, δηλαδή, στιγμιότυπα από το δημοφιλέστατο στις ΗΠΑ Super Bowl, την απονομή των μουσικών βραβείων Γκράμι και βεβαίως στιγμιότυπα από τους Ολυμπιακούς Αγώνες. «Σε μας το φυσικό συναντά το ψηφιακό για να δημιουργήσει ένα μείζον κοινωνικό γεγονός. Ενθαρρύνουμε τον κόσμο να μοιραστεί από συνταγές και προσωπικά τους βιντεοκλίπ ως στιγμιότυπα από την απονομή βραβείων ή από ταινίες όπου πρωταγωνιστούν οι αγαπημένοι τους σταρ» εξηγεί η διευθύντρια Μάρκετινγκ της Evite.com Τζένιφερ Ντομινικίνι.


ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk