Αισιόδοξα σημάδια από επιχειρηματίες – καταναλωτές

Επενδύσεις και αγορές φαίνεται ότι εμφανίζονται δειλά-δειλά στην ατζέντα των ελλήνων επιχειρηματιών αλλά και καταναλωτών, έπειτα από αρκετά χρόνια κρίσης, αρνητικής ψυχολογίας και παγωμένων σχεδίων στην Ελλάδα.

Επενδύσεις και αγορές φαίνεται ότι εμφανίζονται δειλά-δειλά στην ατζέντα των ελλήνων επιχειρηματιών αλλά και καταναλωτών, έπειτα από αρκετά χρόνια κρίσης, αρνητικής ψυχολογίας και παγωμένων σχεδίων στην Ελλάδα. Οι επιχειρηματίες ρισκάρουν να προχωρήσουν σε επενδύσεις και να αναφέρουν σχέδια για ανάπτυξη στη χώρα μας, ενώ στη συμπεριφορά των ελλήνων καταναλωτών επικρατεί πλέον συγκρατημένη αισιοδοξία και δηλώνουν πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα σε αγορές σε σχέση με άλλες χρονιές.

Επειτα από πέντε χρόνια οικονομικής κρίσης στη χώρα μας, τα μελλοντικά σχέδια των ελλήνων καταναλωτών περιλαμβάνουν μείωση εξόδων αλλά με αρκετά λιγότερους Ελληνες να δηλώνουν ότι θα περιορίσουν σε κάποιον βαθμό τις δαπάνες τους (55%) συγκριτικά με το 2012 (68%).
Πού δεν κάνουν περικοπές


Οι Ελληνες σκοπεύουν μεν να ξοδέψουν λιγότερα αλλά οι δαπάνες τους θα είναι πιο στοχευμένες από ό,τι στο παρελθόν. Συγκεκριμένα το 83% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι σκοπεύουν να μειώσουν τις δαπάνες στα λιγότερο σημαντικά προϊόντα, ενώ σε ποσοστό 66% δήλωσαν ότι στα προϊόντα που θεωρούν βασικά δεν θα κάνουν περικοπές, όπως τα φρέσκα τρόφιμα, τα γαλακτοκομικά και οι βρεφικές τροφές, ενώ σκοπεύουν να μειώσουν τις δαπάνες σε ταχυφαγεία και εστιατόρια. Αρκετοί επίσης δήλωσαν ότι θα μειώσουν τις δαπάνες σε υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας και αγοράς κοσμημάτων, αλλά πολύ λίγοι σκέφτονται να μειώσουν τα έξοδα για παιδικά ρούχα, για προϊόντα για την υγεία και τη γυμναστική.
Public – Sunlight
Εμπιστοσύνη με νέες επενδύσεις
Η αλυσίδα Public, συμφερόντων του επιχειρηματία Πάνου Γερμανού, είναι μία ακόμη εταιρεία που πιστεύει ότι η Ελλάδα θα αναπτυχθεί και δείχνει την εμπιστοσύνη της στη χώρα μας με επενδύσεις. Συνεχίζεται η ανάπτυξη των καταστημάτων Public, με το νέο της κατάστημα, το 35ο κατά σειρά, στο εμπορικό κέντρο Golden Hall. Στρατηγική προτεραιότητα του δικτύου καταστημάτων Public παραμένει η γεωγραφική επέκταση με τη δημιουργία νέων σημείων σε κάθε νομό της Ελλάδας. Η ανάπτυξη των Public θα συνεχιστεί και το 2014 με απώτερο στόχο τη δημιουργία 60 καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο.
Επίσης η εταιρεία Sunlight, η οποία παράγει συσσωρευτές για επαγγελματική χρήση, του επιχειρηματία Πάνου Γερμανού, πρόκειται να αποκτήσει νέα μονάδα ανακύκλωσης συσσωρευτών μολύβδου στην Κομοτηνή. Η εν λόγω επένδυση αναμένεται να ξεπεράσει τα 20 εκατ. ευρώ.
Κορρές
Θετική πορεία στην αγορά
Αλλη μία εταιρεία που αισιοδοξεί και συνεχίζει τις επενδύσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό είναι η ελληνική εταιρεία φυσικών καλλυντικών Κορρές. Οσον αφορά την Ελλάδα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Δημήτρης Βιδάκης τόνισε ότι θετική αναμένεται η πορεία του ομίλου στην εσωτερική αγορά, όπου το μερίδιό του αυξήθηκε το 2013 κατά 40 μονάδες βάσης, στο 10,5%, σύμφωνα με στοιχεία της IMS. Ειδικότερα ο κ. Βιδάκης ανέφερε ότι στον τομέα των κρεμικών προϊόντων ο μέσος όρος της αγοράς καλλυντικών στο κανάλι του φαρμακείου αυξήθηκε κατά 13%, ενώ τα προϊόντα της Κορρές κατά 24%. Στην κατηγορία των αντιηλιακών ο μέσος όρος της αγοράς κινήθηκε θετικά κατά 14%, ενώ η Κορρές υπεραπέδωσε με αύξηση πωλήσεων της συγκεκριμένης κατηγορίας κατά 30%. Παράλληλα ο όμιλος προχωρεί σε σημαντικές επενδύσεις στο εξωτερικό με την ίδρυση θυγατρικής στη Βόρεια Αμερική και συμφωνία με την AVON για παραγωγή και διανομή προϊόντων στη Λατινική Αμερική.
H&M
Ψήφος εμπιστοσύνης
Ακόμη μια εταιρεία που πιστεύει ότι η Ελλάδα θα βγει από την κρίση σύντομα και την υποστηρίζει έμπρακτα με επενδύσεις και καταστήματα είναι η σουηδική αλυσίδα ένδυσης H&M, η οποία την άνοιξη του 2014 θα ανοίξει το μεγαλύτερό της κατάστημα στην Ελλάδα στην οδό Τσιμισκή της Θεσσαλονίκης. Το νέο H&M κατάστημα θα προσφέρει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη συλλογή Η&Μ ΗΟΜΕ καθώς και μια πλήρη γκάμα γυναικείας, ανδρικής και παιδικής μόδας, συμπεριλαμβανομένων των συλλογών Divided, Cosmetics και Trend. Eπίσης, η εταιρεία πρόσφατα ανακοίνωσε την έναρξη του 2ου καταστήματός της στα Ιωάννινα που θα προσφέρει γυναικεία, ανδρική, νεανική και παιδική μόδα, στο πλαίσιο ανάπτυξής της στην Ελλάδα. Σημειώνεται ότι η H&M εισήλθε στην ελληνική αγορά το 2007. Σήμερα διαθέτει 27 καταστήματα σε εθνικό επίπεδο, σε 7 πόλεις.
Jumbo
Ατενίζει το μέλλον με νέα καταστήματα
Αρκετοί επιχειρηματίες βλέπουν το 2014 και τα επόμενα έτη με περισσότερη αισιοδοξία σε σχέση με τα προηγούμενα έτη και μιλούν για ανάπτυξη και επενδύσεις. Η ελληνική αλυσίδα παιχνιδιών Jumbo, παρά την κρίση, δεν σταμάτησε ποτέ τις επενδύσεις της και ατενίζει το μέλλον θετικά. Γι’ αυτόν τον λόγο ο όμιλος, ο οποίος αριθμεί 66 καταστήματα, εκ των οποίων 52 στην Ελλάδα, 4 στην Κύπρο, 8 στη Βουλγαρία και δύο στη Ρουμανία, αναμένεται να λειτουργήσει ένα ακόμη ιδιόκτητο κατάστημα στη Βόρεια Ελλάδα κατά το δεύτερο μισό της τρέχουσας οικονομικής χρήσης. Σταδιακά, με δύο καταστήματα για την παρούσα χρήση, θα ξεκινήσει η ριζική ανακαίνιση παλαιών καταστημάτων του ομίλου.Οι επενδύσεις και η θετική ανταπόκριση των καταναλωτών, είχαν ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις της Jumbo από τον Ιούλιο μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2013 να φτάσουν τα 316,74 εκατ. ευρώ.
Intrakat, Barilla Hellas
Σε ετοιμότητα για την επόμενη ημέρα
Θετικότερες εξελίξεις αναμένονται και στον κλάδο των κατασκευών, ο οποίος προσδοκά ότι θα δοθούν νέα έργα ή θα ξεπαγώσουν οδικά, διαχείρισης απορριμμάτων κ.ά. για να τα αναπτυξει. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της κατασκευαστικής εταιρείας Intrakat κ. Πέτρο Σουρέτη, η εταιρεία έχει σήμερα 325 εκατ. ευρώ ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων και διεκδικεί μεγάλα έργα σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Επίσης, η εταιρεία ζυμαρικών Barilla Hellas αισιοδοξεί και επενδύει με στόχο την ανάπτυξή της σε Ελλάδα και εξωτερικό. Ειδικότερα, η εταιρεία επεκτείνει τη δυναμικότητα των δύο μονάδων παραγωγής που διαθέτει. Αυτή η επένδυση, που αναμένεται να φθάσει τα 10 με 15 εκατ. ευρώ, θεωρείται απαραίτητη από τη διοίκηση της εταιρείας, η οποία στοχεύει να μετατρέψει την Barilla Hellas σε παγκόσμιο κέντρο παραγωγής και εμπορίας ζυμαρικών και σαλτσών.
Φούρνοι Βενέτη
Ενδυνάμωση του δικτύου

Η εταιρεία Φούρνοι Βενέτη δεν σταμάτησε ποτέ τις επενδύσεις, παρά την κρίση, και στα σχέδιά της είναι να φθάσει τα 80 καταστήματα ως το τέλος του 2014 και τα 100 ως το 2016 από 70 που είναι σήμερα. Πρόσφατα η εταιρεία ανακοίνωσε ότι απέκτησε τρία νέα Βενέτη Food Hall (στους Αμπελοκήπους, στο Μέγαρο Μουσικής και στο εμπορικό κέντρο Mall), ταυτόχρονα με την έναρξη λειτουργίας του Βενέτη 1948 στο «Νέον» στην Ομόνοια, στο πλαίσιο της επέκτασης της εταιρείας τόσο στο κέντρο όσο και στα βόρεια προάστια. Εκτός από την ενδυνάμωση του δικτύου, στα επενδυτικά πλάνα της εταιρείας περιλαμβάνεται και η μεταφορά της παραγωγής σε νέες εγκαταστάσεις στη Βοιωτία. Η μονάδα που αναμένεται να λειτουργήσει το 2015 θα καταλαμβάνει περίπου 25.000 τ.μ. και η κατασκευή της θα κοστίσει 20 εκατ. ευρώ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk