Για τη σουηδική εταιρεία κάθε νέο station wagon / estate που παρουσιάζει παραπέμπει στην ανακάλυψη ενός ακόμη Ιερού Δισκοπότηρου της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Στην προκειμένη περίπτωση το Concept Εstate που θα δούμε επισήμως για πρώτη φορά την ερχόμενη Τρίτη 4 Μαρτίου στην έκθεση της Γενεύης κλείνει τον κύκλο που άνοιξε το φθινόπωρο του 2013 στη Φρανκφούρτη με το Concept Coupe και αποκάλυψε την τροχιά του τον Ιανουάριο στο Detroit με το Concept XC Coupe.
Τα τρία πρωτότυπα σε περίπου έξι μήνες από την ίδια εταιρεία στοχεύουν στο να προϊδεάσουν το κοινό για το στυλ του νέου XC90 που θα κυκλοφορεί στους δρόμους προς τα τέλη του 2014 αλλά και στο να αποδείξουν ότι η Volvo ανεβάζει διαρκώς ρυθμούς εκμεταλλευόμενη τη δημιουργικότητα μιας κοινωνίας εντελώς ανθρωποκεντρικής που παράγει αυτοκίνητα σχεδιασμένα με επίκεντρο τον άνθρωπο.
Αυτό που αποτυπώνεται στις φωτογραφίες είναι ένα τρίθυρο sports wagon με φαινομενικά απλή μορφή αλλά πολύπλοκες λεπτομέρειες. Μια φόρμα με αναφορές στα Volvo 1800 ES της δεκαετίας του ’70 που περιβάλλεται από σύγχρονες πρακτικές. Χαμηλό καπό, γυάλινη οροφή, τροχοί 21 ιντσών, σχεδόν κάθετη γρίλια και στενά φωτιστικά σώματα μπροστά, πόρτες δίχως πλαίσιο παραθύρων και πίσω φωτιστικά σώματα που στο σκοτάδι αποτελούν την πιο ευδιάκριτη υπογραφή μιας αυτοκινητοβιομηχανίας στις ημέρες μας.
Αυτό το μεταλλικό γλυπτό δεν είναι μια υπόσχεση για το μέλλον αλλά μια απεικόνιση του μέλλοντος σήμερα. Αναγκαία λειτουργικό ώστε να φιλοξενεί τέσσερις επιβάτες και αυτονόητα νοσταλγικό για να μην «παγώνει» τον θεατή του, αφήνει τις λεπτομέρειες να κάνουν τη διαφορά.
Οι πορτοκαλί ζώνες ασφαλείας, ο κρυστάλλινος επιλογέας ταχυτήτων με την υπογραφή της Kosta Boda, η επένδυση δέρματος πάνω από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, το καρό μοτίβο λευκού και μαύρου πίσω από τις πλάτες των καθισμάτων και το φυσικό φως που διαχέεται στο εσωτερικό του δημιουργούν ένα περιβάλλον το οποίο αισθάνεσαι απρόθυμος να αποχωριστείς.
Το Concept Coupe καθιερώνει την απλότητα, όχι ως τάση αλλά ως πραγματικότητα. Οι αναρίθμητοι διακόπτες στην κεντρική κονσόλα έχουν αντικατασταθεί από μια κάθετα –όχι οριζόντια –τοποθετημένη οθόνη αφής που λειτουργεί σαν tablet εξυπηρετώντας όλες τις λειτουργίες χάρη σε ένα ειδικά εξελιγμένο για τη Volvo λογισμικό.
Οι ελάχιστοι διακόπτες γύρω της, εκείνοι στο τιμόνι και βέβαια η ενεργοποίηση λειτουργιών μέσω φωνητικών εντολών αναδεικνύουν τον πλούτο των ενδείξεών της και επιτρέπουν στον οδηγό να επιλέξει με μια κίνηση ή φράση αυτό που θέλει χωρίς να πάρει τα μάτια του από τον δρόμο.
Ενα αντίστοιχο εσωτερικό θα βλέπουμε σταδιακά στα μελλοντικά Volvo και αυτό είναι που κάνει το Concept Estate προφητικό για τις ημέρες που έρχονται.

Μικρά νέα


Ford Focus με CO2 99 γρ./ χλμ.

Χάρη στον βραβευμένο κινητήρα βενζίνης 1,0 λίτρου EcoBoost που αποδίδει 100 ίππους και την τεχνολογία Auto Start-Stop, το Focus έγινε το πρώτο μη υβριδικό βενζινοκίνητο μικρομεσαίο οικογενειακό όχημα με εκπομπές CO2 99 γρ./χλμ. Αυτή είναι η 13η έκδοση μοντέλου της «μπλε οβάλ» φίρμας με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα χαμηλότερες των 100 γρ./χλμ., καθώς έχουν προηγηθεί επτά εκδόσεις του Fiesta, τέσσερις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του Focus και το μηδενικών ρύπων κατά τη χρήση Focus Electric.
Υβριδικό Golf στη Γενεύη
Μετά τις εκδόσεις GTI και GTD η VW προσθέτει στην γκάμα της και τα διακριτικά GTE που χαρακτηρίζουν το plug-in υβριδικό Golf το οποίο φορτίζεται και από την πρίζα του δημόσιου δικτύου ηλεκτροδότησης. Συνδυάζοντας βενζινοκινητήρα 1,4 λίτρων απόδοσης 148 ίππων και ηλεκτροκινητήρα 101 ίππων, το υβριδικό Golf που θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στις 4 Μαρτίου στην ελβετική έκθεση αποδίδει συνδυαστικά 201 ίππους και 350 Nm ροπής, καταναλώνοντας, σύμφωνα με τον κατασκευαστή του, μόλις 1,5 λίτρο βενζίνης για κάθε 100 χλμ. με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που περιορίζονται στα 35 γρ./χλμ. Μια πλήρης φόρτιση απαιτεί από δυόμισι ως τρεισήμισι ώρες, εξασφαλίζοντας αυτονομία κίνησης 50 χιλιομέτρων με την αποθηκευμένη στην μπαταρία του ενέργεια ενώ η συνολική του αυτονομία υπολογίζεται σε 939 χλμ.
Η τελική του ταχύτητα προσδιορίζεται στα 217 χλμ./ώρα ενώ η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση απαιτεί 7,6 δευτερόλεπτα.
Νέες εκδόσεις για τη C-Class

Περισσότερες εκδόσεις αμαξώματος από ό,τι στο παρελθόν θα περιλαμβάνει η νέα γενιά της δημοφιλέστερης Mercedes-Benz τους επόμενους 12 μήνες. Μετά τις all-time classic επιλογές της τετράθυρης και της station wagon C-Class, η γκάμα της θα εμπλουτιστεί με μια έκδοση long wheelbase, με επιμηκυμένο μεταξόνιο, κυρίως για τις αναδυόμενες αγορές, αλλά και με coupe και cabrio (με ηλεκτρικά αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή) αμαξώματα, αναπαράγοντας την τακτική που εφαρμόζεται στη μεγαλύτερη E-Class.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ