Φουρτούνες στο λιμάνι του Πειραιά για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ

Eν μέσω αντιδράσεων θα κατατεθεί την Τετάρτη προς έγκριση στη Βουλή η πρόσκληση εκδήλωσης επενδυτικού ενδιαφέροντος για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ).

Eν μέσω αντιδράσεων θα κατατεθεί την Τετάρτη προς έγκριση στη Βουλή η πρόσκληση εκδήλωσης επενδυτικού ενδιαφέροντος για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ).

Στο θέμα του ΟΛΠ αναφέρθηκε τη Δευτέρα ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στο 5ο Ετήσιο Ελληνικό Ναυτιλιακό Φόρουμ Capital Link.
Όπως είπε, «είναι η κατάλληλη στιγμή να επαναπροσδιορίσουμε συνολικά τη λιμενική πολιτική στη χώρα μας, δηλαδή τον τρόπο διαχείρισης των λιμένων, τη βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων και την αποτελεσματική εξυπηρέτηση των νησιών μας και κυρίως την προσέλκυση επενδύσεων και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας».

Πρόσθεσε ακόμη πως «η αξιοποίηση των λιμανιών συμβαδίζει με το νέο μοντέλο παραγωγικό μοντέλο της χώρας, αφού μέσω αυτής θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας και θα τονωθούν τα δημόσια έσοδα. Η απελευθέρωση των δυνατοτήτων των ελληνικών λιμανιών και η προσέλκυση επενδύσεων σε αυτά είναι για εμάς μεγάλη και κύρια προτεραιότητα με κύριο χαρακτηριστικό τη διεθνή ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης συμπλήρωσε ότι «υπάρχει ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα το οποίο και θέλω να υπογραμμίσω, αυτό του Πειραιά. Το μεγάλο λιμάνι της χώρας σήμερα έχει αλλάξει εικόνα, αποκτώντας μια δυναμική «μητροπολιτικού χαρακτήρα» για όλη τη Μεσόγειο. Σε αυτή την κατεύθυνση είναι κρίσιμο να εγκριθεί ο Φιλικός Διακανονισμός ΟΛΠ – Cosco από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς η συμφωνία περιλαμβάνει επιπλέον επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ. Και βέβαια την Τετάρτη θα κατατεθεί προς έγκριση στη Βουλή η πρόσκληση εκδήλωσης επενδυτικού ενδιαφέροντος για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ που υπηρετεί τους παραπάνω στόχους».
Παράλληλα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ λένε πως η πώληση μετοχών (67%) αποτελεί τη βέλτιστη λύση για το Ελληνικό Δημόσιο και με αυτή τη διαδικασία διασφαλίζεται ότι ο επενδυτής θα αναλάβει και θα έχει κίνητρο ανάπτυξης σε όλες τις δραστηριότητες του λιμανιού (προβλήτας 1, car terminal, ακτοπλοΐα, κρουαζιέρα, ναυπηγοεπισκευή).
Περαιτέρω, σημείωναν, η πώληση ισχυρού πλειοψηφικού πακέτου αναμένεται να τονώσει το ανταγωνιστικό ενδιαφέρον της διαγωνιστικής διαδικασίας και να βελτιώσει ουσιαστικά το προσδοκώμενο αντάλλαγμα για το Δημόσιο.
Για τις ανησυχίες των εργαζομένων απαντούν πως μέσα από την προτεινόμενη διαδικασία μεταφέρονται αυτόματα στον νέο επενδυτή οι υφιστάμενες εργασιακές σχέσεις που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στον ΟΛΠ. Αντιθέτως, με τη μέθοδο της παραχώρησης δραστηριοτήτων οι υφιστάμενες εργασιακές σχέσεις δεν μεταφέρονται, κάτι που συνέβη άλλωστε και με την επιμέρους παραχώρηση στην Cosco.
Η αντίδραση των λιμενεργατών
Από την πλευρά της η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) μετά τη στάση εργασίας της Δευτέρας συνεχίζει τις κινητοποιήσεις προχωρώντας σε 24ωρη απεργία σε όλα τα λιμάνια της χώρας την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου. Για την ίδια ημέρα έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος, στις 10 το πρωί, και πορεία προς τη Βουλή.
«Η κυβέρνηση συνεχίζει, παρά τη μεγάλη αντίδραση των συνδικάτων, των κοινωνικών φορέων, της Τοπικής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, την προσπάθεια εκποίησης των ΟΛΠ, ΟΛΘ και των άλλων λιμανιών, χρησιμοποιώντας το ΤΑΙΠΕΔ για να αποσιωπήσει τις πολιτικές ευθύνες που επωμίζεται από το έγκλημα που επιχειρεί σε βάρος της εθνικής οικονομίας, της αναπτυξιακής προοπτικής και του κοινωνικού ρόλου που επιτελούν τα λιμάνια» τονίζεται σε ανακοίνωση της ΟΜΥΛΕ.
Τι λένε τα κόμματα
Επίσης σε πρόσφατη δήλωσή του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά κ. Θεόδωρος Δρίτσας επεσήμανε πως «η επιλογή της κυβέρνησης να φέρει προς συζήτηση στη Βουλή την Τετάρτη το θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ είναι ενδεικτική της επιλογής της να προχωρήσει χωρίς την κοινωνία» και προσέθεσε: «Επιλέγουν οι κυβερνώντες να προχωρήσουν στην πώληση του λιμανιού αδιαφορώντας για τις αντιδράσεις του συνόλου σχεδόν των παραγωγικών φορέων, των συνδικάτων, των φορέων της αυτοδιοίκησης».
Ο κ. Δρίτσας σημείωσε ακόμη: «Ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ σημαίνει αποξένωση των κατοίκων από το λιμάνι. Ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ σημαίνει απώλεια θέσεων απασχόλησης και χειροτέρευση των συνθηκών εργασίας σε μια πόλη που μαστίζεται από τη φτώχεια και την ανεργία. Ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ σημαίνει αποκλεισμός μεγάλου αριθμού μικρομεσαίων επιχειρήσεων της πόλης, που ήδη στενάζουν κάτω από το βάρος των πολιτικών του μνημονίου, από τη δραστηριότητα του λιμανιού. Ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ σημαίνει καταδυνάστευση της πόλης. Το λιμάνι ανήκει στους πολίτες, το λιμάνι είναι περιουσία του ελληνικού λαού».

Σε δήλωσή της η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ κυρία Μαρία Ρεπούση τόνισε ότι «το ΤΑΙΠΕΔ επιχειρεί να προβεί άμεσα στην πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ επιλέγοντας ένα μοντέλο ιδιωτικοποίησης που είναι σε αντίθεση με το δημόσιο συμφέρον και επισφαλές για το μέλλον των εργαζομένων καθώς και των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται γύρω από το λιμάνι».
Η κυρία Ρεπούση σημείωσε πως «όλες οι καλές πρακτικές λιμενικής πολιτικής και ιδιαίτερα όταν πρόκειται για λιμάνια με τα χαρακτηριστικά του ΟΛΠ και του ΟΛΘ (λιμάνι-πόλη, εξυπηρέτηση ακτοπλοΐας, τουρισμού, εμπορίου) συνηγορούν σε λιμάνια δημόσιου χαρακτήρα» και προσθέτει ότι «η ΔΗΜΑΡ έχει τοποθετηθεί επανειλημμένα για την αναγκαιότητα αξιοποίησης των τεράστιων δυνατοτήτων που έχουν τα λιμάνια της χώρας, επιλέγοντας παραχωρήσεις λειτουργιών των λιμανιών και όχι της πώλησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών».
Θεωρεί επίσης ότι προκαλούνται ερωτηματικά για τον χρόνο που επιλέγεται η πώληση των μετοχών, «δεδομένου ότι είναι υπό έκδοση σχετική οδηγία της ΕΕ, που επικεντρώνεται στην αποφυγή μονοπωλιακών μορφών εκμετάλλευσης στον τομέα των ναυτιλιακών μεταφορών και των λιμενικών διευκολύνσεων».

Αντίθετος και ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου
Ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Πειραιά κ. Γεώργιος Μπενέτος αναφέρει πως «κρίνεται σκόπιμη η ακύρωση της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ, με σκοπό την εξεύρεση λύσης προς την κατεύθυνση το λιμάνι να παραμείνει δημόσιου χαρακτήρα και η ανάπτυξή του να περιλαμβάνει και τη ναυπηγοεπισκευή, ούτως ώστε να μην εκχωρηθεί «πηγή πλούτου» προς ακραιφνή ιδιωτικά συμφέροντα. Τα λιμάνια και φυσικά και ο ΟΛΠ ανήκουν στον λαό και οφείλουν να έχουν πρωτεύοντα ρόλο στην ανασυγκρότηση της οικονομίας της χώρας, αποτελώντας βασικούς πυλώνες ανάπτυξης και προόδου».
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk